Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ISO på USB

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

USB Loader startar och den hittar hårdisken.

Jag har inte fått ett enda spel att starta med USB loader. Startar jag något spel från USB Loaderna så blir det bara svart skärm och Wii kontrollen stängs av. Det blir samma sak om jag startar Media Spelarn från HomeBrew channel.

Jag kunde starta spel innan jag körde "Firmware Updater v4.1 Developed by Waninkoko".
    Då kunde jag start spel (provade bara ett) från USB loadern.

Kan man installera och någon av IOSarna?

Tacksam att du vill hjälpa mig Bjerlk.

Comment

Kollade du 002 error fixen i settings för USB loadern? Ha den aktiverad. Många nyare spel "kräver" den....

Bjerlk

Comment

Hej igen,

Den är aktiverar och det hjälpte inte?

Kan man installera om några av IOS arna? Jag tänkte eftersom det fungerade innan jag gjorde "Firmware Updater v4.1 Developed by Waninkoko".
        Så kanske man får bort problemet? Kan man bricka då?

Comment

Ja jag utgår från att man kan bricka... Så jag vet inte vad du skall göra nu. Har själv inte varit i den sitsen...

Du kan ju testa att lägg ain cIOS rev 15 av wanin. Den skall inte vara några trubbel med att lägg ain.... Är ju ios 249 och 250 som läggs in samma som du har fast nyare...

Bjerlk

Comment

Hej igen,

Jag kom just på att när allt var klart tidigae och fungerade så satte jag i Super Mario Wii och updaterade via skivan till 4.1E. Och sen kom jag på att det var kanske inte så bra så jag körde Firmware Updater v4.1 av Waninkoko. Det är nog det som har gett mig problemet.
            Kan man om installera 4.1 IOSen igen?
            Vlken är det iså fall och hur gör man?

Sorry.

Comment

I och med att du uppaterade till 4.1 med skivan så har juioser ändrats. Dockkan jag itne vilka eller varför...

Men lägg in rev 15 och testa igen...
              Är ju egentligen bara den som behövs förutom USB Loader GX....

Bjerlk

Comment

Fungerar igen

Hej igen

Nu fungerar det igen. Jag vet inte riktigt vad som fixade problemet. Troligtvis ditt förslag Bjerlk. Jag använde AnyTitleDeleter och tog bort IOS14.
                Sedan installerade jag IOS15 och körde även om IOS60.
                Startade om. Avistallerade USB Loader GX från Channel.
                Formaterade om USB hårddisken och lade in spelen igen via WBF Manager 3.

Sen fungarade det

SUPER TACK FÖR HJÄLPEN!!!

Comment

Gott att det fungerar

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                  Auto-Saved
                  Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                  x
                  Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                  x
                  x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                  Working...
                  X