Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Komponetkabel = Bättre bild?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Komponetkabel = Bättre bild?

Såg på ******* att de fanns komponent kabel man kunde köpa till Wii. Ljudet skulle bli bättr och bilden skulle bli mycket bättre. Är detta bara skitsnack för att sälja eller biler de bättre?
    Tänkte eftersom Wii Inte stöder 720p eller 1080i iaf..

MVH /Sebban

Original inlägg av Kan_inget_alls Visa Inlägg
    Såg på ******* att de fanns komponent kabel man kunde köpa till Wii. Ljudet skulle bli bättr och bilden skulle bli mycket bättre. Är detta bara skitsnack för att sälja eller biler de bättre?
    Tänkte eftersom Wii Inte stöder 720p eller 1080i iaf..

MVH /Sebban
    bild/ljud blir bättre med HD Komponent kabel i jämförelse med Komposit... då informationen skickas i flera kablar hellre än 1 kabel för ALL bild och 2 för ljudet...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Finns ingen som helst anledning att tro att ljudet skulle bli bättre om det inte även är bättre kvalitet på kabel och kontakter...

Men bilden blir mycket bättre om du har en TV med komponentingång och stöd för 480P.

Här kan du beställa av oss

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=513
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Jag kör med komponent med e tvungen att köra 480i för annars flimmrar bilden om jag tex ska gå in på o kolla i dom olika kanalerna eller precis när jag startar ett spel....men inte i spelet. Jag ser ingen direkt skillnad på i el p faktiskt.....

Comment

Original inlägg av Tre Kronor Visa Inlägg
          Jag kör med komponent med e tvungen att köra 480i för annars flimmrar bilden om jag tex ska gå in på o kolla i dom olika kanalerna eller precis när jag startar ett spel....men inte i spelet. Jag ser ingen direkt skillnad på i el p faktiskt.....
          Att du inte ser så står skillnad beror nog på att tvapparaten har ett chip i sig som gör om ingående 480i signal till den upplösning som tv:n har i panelen...skillnaden är att tv:n får "hitta på" informationen, så även om det ser bra ut så är det inte "äkta" information i bilden.
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Så kan det ju vara...men jag fattar inte varför den flimrar på 480P....

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X