Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

GX USB Loader

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• GX USB Loader

Hej igen vänner,

Då var det dags igen.
    Efter en lyckad "softmod" av min Wii skulle jag hjälpa en kompis som redan hade uppdaterat sin Wii till 4.2 att göra samma sak. Jag följde en instruktion på nätet och allt fungerar förutom GX USB loadern.som ger "dump" när man skrollar. Jag har inte det problemet på min som är 4.1. Därför tänkte jag uppdatera GX USB Loadern till senaste versionen. Jag hittade en DOL fil å nätet?

Hur gör man för att uppdatera sin GX USB Loader? Ska jag använda DOL filen?

Original inlägg av Undenius Visa Inlägg
    Hej igen vänner,

Då var det dags igen.
    Efter en lyckad "softmod" av min Wii skulle jag hjälpa en kompis som redan hade uppdaterat sin Wii till 4.2 att göra samma sak. Jag följde en instruktion på nätet och allt fungerar förutom GX USB loadern.som ger "dump" när man skrollar. Jag har inte det problemet på min som är 4.1. Därför tänkte jag uppdatera GX USB Loadern till senaste versionen. Jag hittade en DOL fil å nätet?

Hur gör man för att uppdatera sin GX USB Loader? Ska jag använda DOL filen?
    det är normalt att man får en crash dump vid installationen när man ska starta IOS15, stäng av Wii'n och försök igen så ska det gå bra efter ett par försök
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Hej igen,

Allt fungerar när jag installerar och allt kör som det ska.
      Det är endast i GX USB Loadern när jag skrollar som jag får "crash dump". Ladda spel från GX USB Loader funerar också.

Comment

har du installerat allt rätt då? lägg till mig på msn så kan du få lite skit som garanterat fungerar på 4.2
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Annars om du kör USB Loadern som Channel så går den ju att uppdatera genom settings i Loadern, Lika så dolen eller hur?

Bjerlk

Comment

Original inlägg av Bjerlk Visa Inlägg
            Annars om du kör USB Loadern som Channel så går den ju att uppdatera genom settings i Loadern, Lika så dolen eller hur?

Bjerlk
            man behöver inte köra den som channel för det, om man har en tillräckligt hög revision av den
            Google is your friend!

Comment

Jag kör den som Channel. Och det gick att uppdatera till r849 via USB Loader. Men det hjälpte inte. Några mer råd?
              Ska jag köra om någon av IOSarna? IOS15 till exempel?
              Jag tänkte prova Wiiflow och se om jag får samma problem där. Finns där någon annan bra USB Loader?

Comment

Jag kom på vad felet var.
                Det var en bild som var korupt. Så den hängde hela systemet hela tiden. Nu är den borta.
                Tog lite tid att komma på det felet. Allt fungerar perfekt.

Tack Bjerlk & Swizzy

Comment

inga problem, kul att du hittade lösningen och delade med dig av den!
                  Google is your friend!

Comment

vilken är senaste updaten till usbloader gx,är det rev 815?

M v h Peter

Comment

Original inlägg av SWEwillow Visa Inlägg
                      vilken är senaste updaten till usbloader gx,är det rev 815?

M v h Peter
                      http://sites.google.com/site/usbload...oads/revisions
                      Wii D2B + WiiKey 1.9galaxy

PSP slim 5.00M33-6 CFW + MSXM4GSX

Comment

Verkar inte stämma den sidan på en annan är den nyaste 916 vilken skall man lita på

http://code.google.com/p/usbloader-gui/source/list

M v h Peter

Comment

Original inlägg av SWEwillow Visa Inlägg
                          Verkar inte stämma den sidan på en annan är den nyaste 916 vilken skall man lita på

http://code.google.com/p/usbloader-gui/source/list

M v h Peter
                          eller så litar man på utvecklarna: http://usbloadergx.koureio.net/downloads/revisions
                          Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                          Auto-Saved
                          Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                          x
                          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                          x
                          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                          Working...
                          X