Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

wii?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

det är väldigt konstigt, vilken version av WBFSManager använder du?
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
      det är väldigt konstigt, vilken version av WBFSManager använder du?

sökte på WBFSmanager på google och hittade 2.5 versionen.

sen kan jag passa på och fråga,varför hittar den ej HDD min nu?blir bara error när jag trycker på load och försöker jag formatera igen så blir det error.

Comment

testa med att tanka hem 3.0.1, det kanske kan hjälpa dig...

det kan bero på att den inte heter så i Windows längre, eller att den inte är inkopplad... det kan även bero på massa andra saker...
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

hmm,nu hände det något iaf.
          avinstallerade 2.5 och installerade 3.0.1,blev error som vanligt,men så startade jag om datorn och försökte igen,då började den kopiera över iso filen,koppla sen in HDD i Wii:t och det funkade utan problem.
          försökte dock igen med ett till spel och fick samma error medelande,står att HDD används och kan ej laddas/användas=/.
          hur gör man för att en HDD ska fokusera sej enbart på WBSFmanager och inget annat?kan inte komma på nått som den används till eller nått program som använder den mer än WBSFmanager.
          är ju lite drygt att behöva starta om datorn varje gång man ska he in ett nytt spel.

Comment

eller nu tror jag banne mej ha fått det att funka.
            men dock så var det ett spel som jag blev lite besviken på,det som man hade hoppats lite för mycket på,new super mario bros,jag får över det på HDD och så,men jag får det ej att funka...tips?

Comment

Det går inte igång alltså? vad är det för release du lagt in? NTSC/PAL? ändra settings till Disc Default för games så kommer spelen gå igång
              Google is your friend!

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                Det går inte igång alltså? vad är det för release du lagt in? NTSC/PAL? ändra settings till Disc Default för games så kommer spelen gå igång

spelen funkar nudock inte det nya super mario bros,får igång det men krashar

Comment

ok, då får du testa en annan release
                  Google is your friend!

Comment

är jäkligt nöjd med softmoden jag köpte
                    funkar hur fint som helst.
                    men jag har en liten fråga.
                    iso filer funkar klockrent,men bara sådana som ligger på typ 4 gig,inte sådana som finns på tex wiiware,små spel osv på typ 30-100 meg.
                    hur gör man för att få igång dom?har lagt dom på HDD osv precis som jag gör med alla spel,men dom dyker ej upp i USBloader menyn.

Comment

Original inlägg av mangemani Visa Inlägg
                      är jäkligt nöjd med softmoden jag köpte
                      funkar hur fint som helst.
                      men jag har en liten fråga.
                      iso filer funkar klockrent,men bara sådana som ligger på typ 4 gig,inte sådana som finns på tex wiiware,små spel osv på typ 30-100 meg.
                      hur gör man för att få igång dom?har lagt dom på HDD osv precis som jag gör med alla spel,men dom dyker ej upp i USBloader menyn.
                      wiiware är inte samma sak som "vanliga" wii spel, hur du använder wiiware får du läsa om i .nfo filen som följer med
                      Google is your friend!

Comment

står inget i den=/
                        jaja,tack iaf

Comment

hmm,efter lite forskande angående wiiware filerna så kom jag fram till att man måste fixa nån "wad" på SD kortet sitt,nått program tydligen och sen lägga filerna i nån wad mapp.
                          nån som kan hjälpa mej att pussla ihop den här infon?vet ej vart man hämtar programet,vart man ska skapa mappen osv.
                          heh,vågar inte ens röra SD kortet som sitter i wii:et(antar att man måste ta ut det) i rädsla att nått blir tok med softmodet:P
                          så hjälp uppskattas verkligen

Comment

ett tips är att kopiera det som ligger på minneskortet nu, du behöver inte göra en hel backup, det du behöver göra är kopiera följande mappar:

apps - innehåller applikationerna; USBLoaderGX, Gecko, MplayerCE
                            config - innehåller inställningarna för applikationerna ovan

övriga mappar kanske du vill spara också, men är inte ett måste, sen finns det även en .txt fil som du vill spara (kanske skriva ut?) där finns det information om hur MplayerCE fungerar

bara du inte gör något på själva wii'n (installerar någon Custom IOS utan att höra med någon här som vet om det kommer förstöra softmodden, raderar någon IOS eller liknande) ska du inte kunna förstöra softmodden
                            Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                            Auto-Saved
                            Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                            x
                            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                            x
                            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                            Working...
                            X