Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Softmod - nu då

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Softmod - nu då

Hej.

Har ett wii med 3.1e som firmware.

Har installerat homebrew och dvd-x samt bootmii på boot2.

Nu undrar jag vad som är nästa steg för att kunna spela brända spel från dvd.
    Skall jag uppdatera wiiet enligt någon guide, eller skall jag först restora trucha?

tacksam för hjälp!
    Flashad 360+
    Projektor Panasonic PTAE-900=
    fantastiskt

Original inlägg av pompedompe Visa Inlägg
    Hej.

Har ett wii med 3.1e som firmware.

Har installerat homebrew och dvd-x samt bootmii på boot2.

Nu undrar jag vad som är nästa steg för att kunna spela brända spel från dvd.
    Skall jag uppdatera wiiet enligt någon guide, eller skall jag först restora trucha?

tacksam för hjälp!
    för att spela brända spel krävs ett chip, för att spela spel från hårddisk kan du använda dig av USBLoaderGX... först och främst måste du dock uppdatera till 4.2e, SEN installera HBC, DVDX och Bootmii...

när du väl har installerat dessa kör du trucha bug restorer, sedan anytitledeleter för att ta bort dom IOS'arna som är ivägen för CIOS installer...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

okej, tusan också.

Men det där med att inte kunna spela brända spel, gäller det om man har ett gammalt wii också?`Hittade på ******* att det bara var nyare wii som inte kunde spela brända dvd:er.

Tack för hjälpen förresten.
      Flashad 360+
      fantastiskt

Comment

Original inlägg av pompedompe Visa Inlägg
        okej, tusan också.

Men det där med att inte kunna spela brända spel, gäller det om man har ett gammalt wii också?`Hittade på ******* att det bara var nyare wii som inte kunde spela brända dvd:er.

Tack för hjälpen förresten.
        brända DVD:er = DVD Filmer inte spel
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Inte för att vara sån, men nu sitter jag och spelar ett brännt New super mario bros. på mitt softmoddade wii.

Bra dock att du sa att det inte funkade, för jag har beställt en ny hdd vilket väl ändå är väldigt mycket smidigare än att ha spelen på disc....
          Flashad 360+
          fantastiskt

Comment

hmm, hur fick du igång brända spelen?
            Google is your friend!

Comment

Med Neogamma. Allvarligt så vet jag inte hur jag gjorde när jag gjorde de där andra sakerna. Men nu fungerar det iaf.
              Flashad 360+
              fantastiskt

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X