Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Litet spel på USB, stort på HDD

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Litet spel på USB, stort på HDD

Hej, har formaterat en USB-sticka till WBFS med Wii Backup Manager.

Sedan ordnat en ISO på New Super Mario Bros som är ca 4,7 GB.

Tankade över den till USB med Wii Backup Manager, där blev dock filen endast 550MB.

Kan det verkligen vara rätt? Spelet startar som det ska i GX, men jag känner mig tveksam till om hela är med.

TACK

Original inlägg av Jonasaik Visa Inlägg
    Hej, har formaterat en USB-sticka till WBFS med Wii Backup Manager.

Sedan ordnat en ISO på New Super Mario Bros som är ca 4,7 GB.

Tankade över den till USB med Wii Backup Manager, där blev dock filen endast 550MB.

Kan det verkligen vara rätt? Spelet startar som det ska i GX, men jag känner mig tveksam till om hela är med.

TACK
    Japp, det stämmer, detta är normalt... spelen är inte så stora som 4.7gb~ vissa kan vara det, men dom flesta är ganska små, anledningen till att ISO filerna är 4.7 GB är för att dom innehåller massa "Whitespace" alltså tom luft kan man säga...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Kung!

Stort tack Swizzy!

Comment

ingen fara, du måste ju kolla upp att det verkligen är så alla vet inte lika mycket som en annan gör

det är egentligen samma sak med Xbox 360 spelen, det finns 360 spel som egentligen är runt 3gb~ men som ändå måste brännas på DVD+R DL skivor [rymmer 8.5gb] och en 360 iso är mellan 6-8GB stor, alltid...
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
        x
        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
        Working...
        X