Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Waninkoko Firmware Updater v4.3

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Waninkoko Firmware Updater v4.3

Någon som provat den nya firmware updaten från Waninkoko?

Original inlägg av Undenius Visa Inlägg
    Någon som provat den nya firmware updaten från Waninkoko?
    Vilket chipp hade du tänkt att man använder den till ?
    Länk med info ?
    Vem har tillverkat den o för vilka chipp ?
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
      Vilket chipp hade du tänkt att man använder den till ?
      Länk med info ?
      Vem har tillverkat den o för vilka chipp ?
      det är en applikation för själva Wii'n i sig skulle jag tro, waninkonko är en av personerna bakom CustomIOS versionerna som kommer hela tiden och massa andra apps till wii

*edit:*

snabb googling säger: http://www.ps3news.com/Nintendo-Wii/...dater-arrives/

4.3 har nu även släppts for real

Värt att nämna är också att du bör tanka version 4.3b istället för 4.3

http://www.teknoconsolas.es/blogs/waninkoko
      Last edited by Swizzy; 2010-06-23, 20:47.
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Kan säga såhär, det fungerade bra för mig, jag körde dock in cIOSx rev19 innan jag uppdaterade, och jag patchade System Menu och IOS... det påverkade totalt 26 saker, 22 IOS'ar samt 4st andra...

USBLoaderGX startar, men laddar inte spel går jag in på system menyn och kollar systemversionen står det: 4.3E Wan.

*edit:*

Efter en snabb felsökning upptäckte jag att jag behövde uppdatera USBLoaderGX till rev 937 för att få det att fungera igen
        Last edited by Swizzy; 2010-06-23, 22:00.
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Samtidigt så finns ju inte behovet att uppdatera egentligen. Eftersom denna uppdate och förra vara bara för att blokera homebrew och custom IOSer. Ingen ny funktionalitet har lagts in...

Så varför uppdatera innan behovet finns?

Bjerlk

Comment

Original inlägg av Bjerlk Visa Inlägg
            Samtidigt så finns ju inte behovet att uppdatera egentligen. Eftersom denna uppdate och förra vara bara för att blokera homebrew och custom IOSer. Ingen ny funktionalitet har lagts in...

Bjerlk
            If it works don´t bother mess around with it ...
            Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

Bjerlk
              Super Mario Galaxy 2 kräver väl att man har 4.2 för att det ska fungera?
              Google is your friend!

Comment

Stämmer, Mario Galaxy 2 har även 4.2 uppdateringen på skiva, 4.3 har ju kommit ut på Nintendos uppdateringsservrar så man får passa sig lite
                / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Comment

Njae..
                  Kräver skulle inte jag vilja påstå. För att köra det från skiva så krävs det. Men USB Loader GX med cIOS rev 17 så sitter jag med 4.0E och spelar utan problem.

Detta utan att ha lagt in andra cIOSer eller updates överhuvudtaget...

Jag ligger kvar tills det måste uppdateras. OCh det enda problem jag har för tillfället är ju Metroid Prime Trilogy med USB loader. Men det problemet är ju i iosreloading funktionerna som itne stöds av USB loaders... än....

Bjerlk

Comment

Har man inte 100% kontroll över vad som körs på sin wii (föräldrar som moddar sin wii så att ungarna kan spela t.ex.) så underlättar det om man kan ha senaste firmwareversion installerad så att ingen råkar sabba installationen genom att stoppa i ett nytt spel som sätter igång och uppdaterar sönder allt.
                    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Njae..
                      Kräver skulle inte jag vilja påstå. För att köra det från skiva så krävs det. Men USB Loader GX med cIOS rev 17 så sitter jag med 4.0E och spelar utan problem.

Detta utan att ha lagt in andra cIOSer eller updates överhuvudtaget...

Jag ligger kvar tills det måste uppdateras. OCh det enda problem jag har för tillfället är ju Metroid Prime Trilogy med USB loader. Men det problemet är ju i iosreloading funktionerna som itne stöds av USB loaders... än....

Bjerlk
                      hehe ok, jag har inte så jätte bra koll på allt det där ännu, men när jag la in 4.3E på min maskin fick jag med WiiSpeakChannel 2.0, vet inte om man kan tanka den via shopen med äldre mjukvara...
                      Google is your friend!

Comment

Original inlägg av grov35
                        är ny här och undra hur gör man en Nintendos Backup skiva till wii för jag kan inte göra något för jag låna ut den till en kompis men han har ändrat allt där och hoppas att det ska funka för jag har fått japanska men vill ha det på english eller som det var när man köppte det
                        hoppas att det är någon som för står vad jag menar och kan hjälpa mig.
                        och sen när man spela så låser det sig vad kan det vara för fel?
                        Jag förstod inte riktigt frågan men om du undrar om man kan göra en kopia på ett originalspel så kan man det men det är inte så lätt.
                        För att göra en backup av ett Wiispel så kan man antigen använda en LG Läsare en specifik modell o ett program på sin PC för att dumpa en iso man sedan patchar innan man bränner ut på en DVd-R skiva.
                        Dual layer spel blir det problem med.
                        Man kan även dumpa spel med USB loader men den Scrubbar spelet o komprimerar så det inte blir en bra kopia, dessa körs enbart via HDD o kan inte brännas ut på DVD i efterhand har vi märkt. För många spel strular då.

Har din kamrat en japansk wii konsol o vill ha den på engelska och låter patcha det o sedan uppdaterar via nätet kommer den med 99% säkerhet dö... Det ahr alla vi sett folk köpa i Thailand som är koreanska men USA patchade göra.
                        / Pendragon

Comment

Original inlägg av grov35
                          vad kan jag få tag på låter patcha ? och jag kan inte mycket av det här men jag köpte wii
                          här digitalboxen för några år sen . 99% säkerhet dö. för står ej vad du menar?
                          man hoppas att du kan hjälpa mig. men då måste man väll ha sd kort för att det ska funka eller ?
                          dina meningar är väldigt svåra att hänga med i, jag antar att du antingen har dysleksi eller inte är född i sverige, eller så är du väldigt ung...

Det han syftar på med patchen är inte något vi gör själva då det inte är bra... om du uppdaterar konsollen efter en sådan patch kommer den välja fel uppdatering för konsollen, och då självklart bricka konsollen...
                          Google is your friend!

Comment

ja jag har dysleksi.

Comment

Det finns inga spel som kräver en viss version av system menyn (sm)
                              Spelen kräver bara sin lägsta version av en IOS fil, tex:
                              Call of Duty: Modern Warfare Reflex -> IOS55 v4633
                              New Super Mario Bros Wii. -> IOS53 v5406

Gäller samma för Channels som Shop, Internet.

IOS filer kan du ladda ner med NUS Downloader som WAD-filer och sedan installera manuellt på diverse sätt.

Shop Channel, Internet Channel och dom andra kan du ladda ner med NUS Downloader.

Vill man inte ha några uppdateringar från Nintendo så kan man installera Priiloader 0.4.
                              Med Priiloader så kan du bla blockera uppdateringar från DVD/Disc och Online.

Den största anledningen till att Nintendo uppdaterar system menyn är att bli av med
                              alla som softmoddar sina Wii enheter. Dom har ju inte kommit med många bra nyttigheter...

Själv kör jag med sm 3.2 och har inga problem att spela dom senaste spelen.
                              Kör med chip WiiKey 1 och softmodd.
                              3.2E, Wiikey1 1.99, SD:1gb/HD:320gb, BootMii@Boot2, HBC 1.1.2, PriiLoader 0.8beta4, cIOSx r21 d2x-v10beta53, CFG USB Loader Mod v70r65, WiiMC 1.3.4

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X