Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Uppdatera från 3.1e-4.2e

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Fråga mig inte varför riger inte tycker du ska uppdatera, personligen tycker jag det inte spelar någon större roll... dock kanske det är bättre att uppdatera då du med en uppdatering även får med nyare versioner av IOS'arna som finns i maskinen, dock bör du inte softmodda den innan en sådan update (om du kör officiell update) och du ska INTE uppdatera via nätet, uppdaterar du via nätet får du 4.3 och då fungerar inte Bannerbomb...

Det ska inte spela någon roll vilken System menu version du har, spelen bryr sig egentligen bara om dom olika IOS'arna...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

När jag ska starta BootMii blir skärmen svart och inget händer.
      Har läst att det kan bero på SD-kortet, men jag har nu testat två olika kort och har även testat starta utan.

Ska BootMii inte starta utan SD-kort?
      Eller vad är felet?

Jag är nere på NAND-backupen på http://gbatemp.net/t171901-modify-any-wii-4-3-below.
      Det står att jag ska installera Homebrew Channel & Bootmii både från up42x.zip och 42/43mod.zip, men det är väl samma version i båda filerna?

Edit:
      "Advance to the Modify 4.2/4.3 section to REINSTALL the Homebrew Channel so it can run under the correct IOS."
      Sorry, jag försöker igen.
      Last edited by whad; 2010-09-19, 17:39.

Comment

BootMii startar INTE utan SD kortet, du måste ha katalogen bootmii med filerna.

Kör du BannerBomb hacket så är det olika filer för 3.2-4.1 och 4.2, se till att du har rätt.
        3.2E, Wiikey1 1.99, SD:1gb/HD:320gb, BootMii@Boot2, HBC 1.1.2, PriiLoader 0.8beta4, cIOSx r21 d2x-v10beta53, CFG USB Loader Mod v70r65, WiiMC 1.3.4

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
        x
        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
        Working...
        X