Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

NTSC spel på PAL fungerar inte längre.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• NTSC spel på PAL fungerar inte längre.

Brände ett spel för snart ett år sen som jag inte spelat sen dess. Det är ett NTSC spel som jag gjorde om till PAL med regionfrii.

Nu var jag sugen på att spela spelet igen, men inte gick det, tänkte vad fan har läsaren gått sönder. Prövade ett rikigt brännt PAL spel och fungerade klockrent. Så jag prövade ladda ner ett annat NTSC spel. Fungerade inte heller.

Skivorna är inte repiga.

Har Wiikey 2 med 1.3 uppdateringen och systemver 4.2.

Vad är problemet?

Original inlägg av superpalten Visa Inlägg
    Brände ett spel för snart ett år sen som jag inte spelat sen dess. Det är ett NTSC spel som jag gjorde om till PAL med regionfrii.

Nu var jag sugen på att spela spelet igen, men inte gick det, tänkte vad fan har läsaren gått sönder. Prövade ett rikigt brännt PAL spel och fungerade klockrent. Så jag prövade ladda ner ett annat NTSC spel. Fungerade inte heller.

Skivorna är inte repiga.

Har Wiikey 2 med 1.3 uppdateringen och systemver 4.2.

Vad är problemet?
    Det är din system version du får softmodda konsollen och köra spelen genom Gecko
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Det var ju tråkigt... Hoppas en ev ny uppdatering till Wiikey 2 fixar det.

Värdelöst att inte Nintendo och MS har som PS 3 med regionsfria spel...

Comment

Original inlägg av superpalten Visa Inlägg
        Det var ju tråkigt... Hoppas en ev ny uppdatering till Wiikey 2 fixar det.

Värdelöst att inte Nintendo och MS har som PS 3 med regionsfria spel...
        Modchippen kan inte lösa det eftersom det skulle kräva hack ända in till system mjukvaran, och det är inte chippen designade för chippen hijackar bara DVD enheten
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
        x
        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
        Working...
        X