Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Frågor inför inköp av softmoddat Wii

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Frågor inför inköp av softmoddat Wii

Aloha,

Då min senaste erfarenhet från moddning härör sig från den tidiga xboxtiden tänkte jag nog inte ge mig på att modda Wii:t själv utan införskaffa ett softmoddat Wii härifrån psxcare istället.

Några frågor bara:

1) När man köper ett softmoddat Wii utan HD är det då bara att tuta och köra (förutsatt att man skaffar sig en kompatibel USBHD och program för överföring till PC) med att lägga in spel.

2) Eftersom Wiit ska användas av en 8:åring undrar jag hur pass svårt det är att starta spelen från HD:n.

3) Läggs det in någon form av skyddsprogram som minskar risken för ofrivilliga uppdateringar?

1. Ja, allting är färdig installerat på den, vi säljer även hårddiskar som vi vet fungerar bra med maskinerna vi säljer

2. Det är jätte enkelt, du går först in i kanalen Homebrew Channel, väljer därefter Wiiflow/USBLoaderGX och sedan load, därefter listas spelen på hårddisken

3. Yes, vi lägger in Priiloader har jag för mig det heter, med skydd mot uppdateringar från både skiva och internet, dock finns det inga garantier att det trots allt inte går att uppdatera... finns alltid någon som kan kringå skydden
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
    Auto-Saved
    Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
    x
    Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
    x
    x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
    Working...
    X