Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hårddisk på 500 gb full på 3 skivor!?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hårddisk på 500 gb full på 3 skivor!?

Nu har jag nog gjort något konstigt.... men vad!?

Installerade 3 spel via USB Loader, la till bilder både där och i WiiFlow, försökte lägga in ett fjärde spel - och får då meddelande att hårddisken är full!???!?
    (Moddade och köpte hårddisk hos er igår...)

Huuuur lyckades jag göra fel? Tyckte inte jag hade så många val att göra... det enda jag kan tänka mig är att jag kopplat in hårddisken fel. Det är två ingångar i spelet och två utgångar på sladden. Jag pluppade in båda två av någon anledning.

Dessa tre spel har jag fått in:
    - New Super Mario Bros
    - Wii Fitness Plus
    - Wii Sports

Har även uppdaterat USB Loader.

/Lilla tuss

New Super Mario Bros är 350mb, dom andra är jag osäker på storleken på, men inget av det ska kunna fylla på till 500GB o.O

Koppla hårddisken till datorn och köra WBFSManager på den, se vad den säger om storlek och sådär på den?
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Hej igen.
      Jag gör nog något fel... Vad? Får felmeddelande "Error occured while loading drive. Make sure the drive is not in use or open and that it has been formatted to WBFS format."

Jag installerade WBF Manager, och pluppade in hårddisken i datorn. Valde E: som drive i WBF Manager och klickade på Load.

Comment

Installerade WBFS Manager 3.0.1 - så nu ser jag lite mer.
        Något är skumt...eller? Se bifogad skärmdump.

Dessa 4 spel kommer upp i listan:
        - Spel 1: 0,66 GB
        - Spel 2: 0,37 GB
        - Spel 3: 0,63 GB
        - Spel 4: 1,92 GB

Total Space 465, 75 GB
        Used Space: 464,99 GB

Summerar hur mycket utrymme de fyra spelen borde ta och konstaterar att - något annat finns åxå på hårddisken. Undrar... vad!? *konfunderad*
        Attached Files

Comment

Tillägg: Tog bort ett spel - och used space/free space uppdaterades helt korrekt.
          Formatera om, eller!??!?
          När jag funderat närmre på saken så drog jag nog ned nåt tema åxå... är det kanske det som tok-strulat och fyllt hårddisken??!??!?

Comment

Om hela hårddisken är formaterad med WBFS så kan du inte ha något annat än just spel. Teman mm har du då på ditt SD kort.
            Sen måste WBFS partitionen vara den första och den ska vara aktiv.
            3.2E, Wiikey1 1.99, SD:1gb/HD:320gb, BootMii@Boot2, HBC 1.1.2, PriiLoader 0.8beta4, cIOSx r21 d2x-v10beta53, CFG USB Loader Mod v70r65, WiiMC 1.3.4

Comment

Original inlägg av riger Visa Inlägg
              Om hela hårddisken är formaterad med WBFS så kan du inte ha något annat än just spel. Teman mm har du då på ditt SD kort.
              Sen måste WBFS partitionen vara den första och den ska vara aktiv.
              Hm... moddade mitt Wii hos PSXCare i fredags.... och köpte en hårddisk till... förutsatte att den var preppad så att jag inte skulle göra något mer sen!?

Comment

Borde jag formatera om den via WBFS Manager?
                Lite sugen på att få igång den... :-D

Comment

Original inlägg av Lillamolntuss Visa Inlägg
                  Borde jag formatera om den via WBFS Manager?
                  Lite sugen på att få igång den... :-D

Har du inte mer än tre spel inlagda är det ju ingen big deal att lägga in dem igen. Formatera om driven du.

Comment

Nu var jag modig - och gjorde det. Har MASSOR av tomt utrymme. Tack!

Comment

Working...
                    X