Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Använda min gamla "Wiikey chippade DVD drive" på nytt Wii (black) 4.3?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Använda min gamla "Wiikey chippade DVD drive" på nytt Wii (black) 4.3?

Hej

Satt och letade på forumet men hittade inte svar på denna fråga..

Kan jag, som har haft ett "Wiikey chippat DVD drive". Använda samma drive till min nya black edition Wii ? Dvs om jag skruvar upp den svarta och byter Dvd drive till den chippade driven?

Någon som har testat detta?
    Vore inte kul att skruva i en ny Wii när det ska gå att softmodda. Men har inte tillgång till indian / smash orginal spelen.. //DeZ

Det borde fungera, men sen är frågan bara hur länge/bra
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Hehe tack swizzy! du gav mig modet att testa
      återstår bara att veta om det går på något sätt att förra över allt sparat ifrån det gamla Wii:et till den nya? Kanske finns på forumet redan, ska leta vidare ^^ //DeZ

Comment

Original inlägg av DeZ108 Visa Inlägg
        Hehe tack swizzy! du gav mig modet att testa
        återstår bara att veta om det går på något sätt att förra över allt sparat ifrån det gamla Wii:et till den nya? Kanske finns på forumet redan, ska leta vidare ^^ //DeZ
        Fungerar det gamla wiiet? köp ett SD kort och gå in på wii knappen, följt av data management och den vänstra knappen (har för mig det står typ save games eller ngt sådant på den?) där väljer du sedan wii och kopierar/flyttar allt till SD kortet (max storlek på allt är typ 512mb har jag för mig, så köper du ett 2gb kort fungerar det utan ngra som helst problem )

Det skadar inte o prova, om du är försiktig med grejerna (syftar på din första fråga i tråden)
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Det är just det, Det gamla Wii:et åkte i golvet och troligtvis brände grafik kortet.. Man ser ström kommer in i enheten, men ingen bild & ljud (men ljud är nog samma sladd) Dvd spelaren tar emot skivor och spottar ut dom genom knappen, så den verkar må bra iaf.. skulle nog ha gjort som din beskrivning men det är lite svårare vid mitt fall. Tack för snabba svar tho

Comment

Ja, då blir det ju då en LITEN aning svårt o göra det ska väl gå att få ut sparningarna på annat vis också utan att maskinen fungerar, men jag tror inte det är speciellt enkelt och jag tror nog du hellre spelar om alla spelen än att sitta där och slita hår och ha dig över att du inte riktigt får det o fungera, eller betala multum till ngn som är tokig nog att prova åt dig
            Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X