Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

fråga gällande hdmi till wii

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• fråga gällande hdmi till wii

fick i dag hem min converter till mitt wii så jag kan få hd upp lösning problemet är bara att jag bara får ut ljud och ingen bild
    har ställt in rätt inställningar på wii testat med olika kablar men får bara ljud är det fel på convertern då eller vad är felet ?
    finns det något tips man kan göra

Först och främst, vad för converter har du? Component till HDMI? HDMIKey? WiiToHDMI? finns många olika lösningar.

Second, har du kollat att din TV stödjer 480p? (dom ska pretty much alltid göra det, men kolla ändå, och kolla även att dom stödjer 576p som är det andra video läget wii'n spottar ut)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

det är en wii 2 hdmi heter den och sen har jag en sony 55 " ska vare en värsting från förra året vad finns det för alternativ som jag kan testa ?

Comment

kollade upp och den ska klara det här

tacksam för svar

576i
        JA

480p
        JA

576p
        JA

1080i
        JA

720p
        JA

1080p
        JA (HDMI®/komponent)

24p-ingång
        JA (HDM

Comment

Original inlägg av Jenny Hellqvist Visa Inlägg
          det är en wii 2 hdmi heter den och sen har jag en sony 55 " ska vare en värsting från förra året vad finns det för alternativ som jag kan testa ?
          Du får bild med komponent/komposit? eller någon annan kabel? isåfall kan du testa att ställa om video output till 576p, testa även 480p bara för att se om det blir någon skillnad, använder tyvärr inte den produkten själv och har kass koll på den, men det kan vara värt att testa, får du inte bild med något av dom 3 val möjligheterna som finns för output i wii menyn tyder jue det på att den är trasig :/
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

anänder ien komponet idag och då funkar det

Comment

om man får upp kontrolera utkällan på tv är det fel på wii då eller själva convertern

Comment

Original inlägg av Jenny Hellqvist Visa Inlägg
                om man får upp kontrolera utkällan på tv är det fel på wii då eller själva convertern
                Kan vara inställningarna på wiiet, som sagt, testa dom 3 olika ut signalerna du kan ställa in på wiiet, en av dom borde funka, har för mig du måste ställa in den på 576p för att convertern ska funka, men som jag sa tidigare, har ingen själv och är inte helt säker på hur den funkar...

Om det trots att du testat alla 3 möjliga alternativen inte funkar är det jue helt klart ngt fel på adaptern, hade det varit fel på wii enheten hade det inte funkat med komposit kabel heller
                Google is your friend!

Comment

ok då är det cpmverterm som är fel på usch vad tråkigt allt blev

Comment

Testa gärna olika portar på TV'n och testa gärna om kablarna funkar bra med andra enheter

Har du även möjlighet till det vore det jätte bra om du även kunde testa på annan tv... bara för att verkligen verifiera att convertern är paj... det kan vara så att TV'n kräver att convertern är HDCP kompatibel (inte helt säker på att den är det?)
                    Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                    Auto-Saved
                    Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                    x
                    Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                    x
                    x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                    Working...
                    X