Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilket chip är detta?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Vilket chip är detta?

Jag köpte ett Wii för ett par månader sedan som är chippat av PSXCare. Säljaren trodde att enheten var chippad med ett WiiKey, men när jag nu försökte uppdatera mitt chip med WiiKey update 1.99 beta så fick jag följande felmeddelande:

Så nu funderar jag på om det kanske inte är ett WiiKey 1, utan något annat chip.

Är det någon som vet vad det är för chip som monteras så att ett band sticker ut såhär:

Attached Files

Om ingen annan svarar på det nu under helgen så ska jag be en kollega kolla på bilden och se om han kommer ihåg vad det kan vara...

Vilken modell är det förresten? (LEHxxxx i serienummret hjälper till att avgöra vad det borde vara)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Tack, serienummret på enheten är LEH1503*****.

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
        Om ingen annan svarar på det nu under helgen så ska jag be en kollega kolla på bilden och se om han kommer ihåg vad det kan vara...
        Något nytt om det här?

Comment

Oops, glömt bort o säga till honom om detta, försöker komma ihåg det till imorrn, worst case skicka mail till oss så blir det lättare att komma ihåg

** edit: **

Fick svar av honom nu, skrev till honom på msn o fråga XD

Han säger att det är ett Argon eller D2Pro
          Last edited by Swizzy; 2013-01-03, 00:50.
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X