Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad behöver jag för att kunna köra spel från ett USB minne på en LEM-WII?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Vad behöver jag för att kunna köra spel från ett USB minne på en LEM-WII?

Hej,

Som forumämnet antyder, jag har en Wii med serienr som börjar på LEM.
    Vill kunna köra spel från en usb-sticka om det går, om inte, isåfall usb-hårddisk. Vad behövs för att få det att fungera?

Är redo att softmodda hos psxcare då, men vad mer? Funkar vilka USB-minnen som helst? Behövs det nåt annat jag inte har tänkt på? Ska man formattera USB stickan med nåt speciellt filformat?

Tacksam för tips.

Det är bättre med en hårddisk då kan du har mer spel

Comment

http://wiki.gbatemp.net/w/index.php?...atibility_List här hittar du en lista med usb minnen och hårddiskar testade av folk runt om i världen, kolla igenom den så ser du vad som funkar och vad som inte funkar

Generellt brukar USB 3.0 funka sisådär, och USB 2.0 från dom större märkena brukar funka bättre än dom från dom lite mindre
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Jag valde USB pinne istället för hårddisk just för att slippa hålla på med strömförsörjning, undvika ljud, behöva placera en extra enhet o.s.v.

Man kan lagra relativt många spel på en 64Gb USB pinne, och om det inte räcker med en kan man ju alltid använda två.

En "SanDisk USB Cruzer Slice 64GB" köpte jag. Den fungerar bra med System 4.3E, softmod och USB Loader DX. Men jag var tvungen att ställa in vilken USB port som skulle användas i USB Loader DX's inställningar.

prisjakt länk....

http://*****************/produkt.php?p=1001580
        Last edited by jjabba; 2013-01-02, 00:36. Anledning: prisjakt länk gömdes...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad:
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
        x
        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
        Working...
        X