Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

hur köra igång vc spel och wiiware spel?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    1. Raderar du dessa filerna måste du göra en ny backup (nand.bin är din backup, och keys.bin används av bootmii vad jag förstått) anyways, kopiera mappen "bootmii" och dom 2 filerna till datorn så är du säker

2. Inte säker, inte varit med om det själv tidigare...

3. Om du fyller för mycket kan du få problem med att maskinen inte funkar riktigt som den ska, t.ex. att den blir seg etc... var försiktig med hur mycket du installerar... det kan ställa till med rejälla problem...

4. Ja, det ska funka... med HBC och Homebrew ska ha stöd för 4GB+ minnen (SDHC), wii'n i sig har bara stöd för SD (<= 2GB minnen, dvs. minnen som är upp till och med 2 GB)

5. Typ svar 2? xD

Tack för alla Svar men undrar över Fråga 1 fattar inte ditt svar riktigt:

Jag har kopierat allt på SD kortet inklusive Bootmii Mappen och Båda 2 Filerna keys.bin och nand.bin till 3 olika ställen på datorn.

Det jag inte fatta du säger jag måste göra ny Backup Menar du ifall jag tagit Bort Alla Kopior jag gjort, eller ifall jag deletat från SD kortet ???

Jag har deleta keys.bin och Nand.bin från SD kortet för dom tog 500+mb men har allt sparat på datorn gjorde det för att få plats med mer Wiiware spel men måste jag göra om Nand.bin i Bootmii eller är jag redan Safe med PC hårddisk Backup ?

Fråga 6 XD Allt funkar nu utom 3st NTSC spel undra bara måste jag ha något speciellt program för att spela NTSC Wiiware/VC spel.

Burn_the_Rope_USA_WiiWare_Wii-LaKiTu
    The.Magic.Obelisk.USA.WiiWare.Wii-OneUp
    Vampire_Crystals_USA_WiiWare_Wii-OneUp

Dom 3st spelen finns ej i PAL release och fråga först om det bara är att kasta in dom som vanligt som PAL spelet eller om det kan fucka upp Wiiet annars så funkar ju allt annat utom NTSC

Comment

Ja, dom du har på datorn räcker... det är som sagt om du raderat samtliga filerna du måste göra ny backup...

Ärligt talat, ingen aning :/ har inte testat NTSC... ska be Dynamit kika på tråden (han e en gammal klass kompis som har bättre koll på wii än vad jag har)
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
        Ja, dom du har på datorn räcker... det är som sagt om du raderat samtliga filerna du måste göra ny backup...

Ärligt talat, ingen aning :/ har inte testat NTSC... ska be Dynamit kika på tråden (han e en gammal klass kompis som har bättre koll på wii än vad jag har)
        Gör det vore väldigt bra att veta speciellt då alla NTSC spel kör i 60 HZ och PAL 50hz och vissa spel finns bara i NTSC

Comment

Original inlägg av jögge75 Visa Inlägg
          Gör det vore väldigt bra att veta speciellt då alla NTSC spel kör i 60 HZ och PAL 50hz och vissa spel finns bara i NTSC
          Det är lite rörigt i mitt huvud men NTSC i sig är absolut inga problem för en Pal Wii att hantera redan ifrån början dock finns det spärrar som talar om spelet är NTSC-J, NTSC-U eller PAL så att mjukvaran säger att spelet är fel region men det behöver vi inte bry oss i nu.

Det som är om det blir svart när en Wiiware/VC ska köras är att oftast så saknas den förväntade IOS (i den förväntade IOS slotten).

Vad du kan göra är att ta reda på vilken IOS samt vilken slot IOS ska vara på (är det IOS i sig så brukar de förväntas på samma slot som namnet på IOS i sig IOS7 förväntas ligga på IOS slot 7 t.ex.) och installera den är det stubb så är det inga problem skriv bara över den så den inte är stubb först.

Men skulle jag vara dig så skulle jag köra på emunand och strunta i att ändra i det fysiska nand-minnet så mycket som möjligt eftersom Wii fungerar bättre ju mindre som finns på den.(Inom rimliga gränser så klart).

================================================== ================================================== =========================================
          Lite information om IOS som brukar misstolkas utav många eller används missvisande

För er som inte är så insatta i Wii så är inte alls IOS i sig relaterat till slotarna som t.ex. "IOS249" det ända man säger med det egentligen är att man förväntar sig att en IOS/cIOS ligger på IOS slot 249, men majoriteten har viss IOS/cIOS med en viss bas"grund".
          M.V.H Dynamit

http://rar-network.se/annat/axe.consol.png

Comment

Det skulle vara roligt att få veta hur det går för dig jögge75, jag hjälper mer än gärna men skulle gärna få veta vad som vad du gör och vad som du händer ifrån att du startar konsolen tills du ska spela Wiiware/VC som funkar/ej
            M.V.H Dynamit

http://rar-network.se/annat/axe.consol.png

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X