Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem med Wii och WiiKey

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av riger Visa Inlägg
    Test och gör så här:
    1. Starta WiiMod
    2. Välj nu "Change IOS"
    3. Välj att ladda IOS58 (Du markerar 58 och trycker på A knappen)
    4. Gå tillbaka till huvud menyn för WiiMod.
    5. Gör från C i punkt 5.
    5a. Funkar det inte så välj IOS36, funkar inte den så välj IOS249
    Tack!! fungerade mycket bättre med IOS58. Det ända konstiga nu är att det ligger 36 fileri wad_system_IOS men när man kör WiiMod så visas bara 14 st? Alla gick dock bra att installera.

Comment

Jag skulle även vilja installera wad forwarders men de finns inte med i det packet jag fick ner från sidan?

Comment

Original inlägg av SnowJim Visa Inlägg
        Jag skulle även vilja installera wad forwarders men de finns inte med i det packet jag fick ner från sidan?
        Hmm hittade dem, fanns inte med i den andra paket länken som var angiven utan bara den första? Jag har ju kört allt från app.box.com, kan man lita på att det är uppdaterat enligt det som finns på mediafire.com? förutom då wad forwarders som saknades?

Comment

Laddade du ner den ZIP-filen som innehöll forwarders? packat upp filen?
          3.2E, Wiikey1 1.99, SD:1gb/HD:320gb, BootMii@Boot2, HBC 1.1.2, PriiLoader 0.8beta4, cIOSx r21 d2x-v10beta53, CFG USB Loader Mod v70r65, WiiMC 1.3.4

Comment

aha, missade att lägga upp den på box.com men nu är den på plats iaf.
            Japp, resten var uppdaterat och inget annat fattades.
            3.2E, Wiikey1 1.99, SD:1gb/HD:320gb, BootMii@Boot2, HBC 1.1.2, PriiLoader 0.8beta4, cIOSx r21 d2x-v10beta53, CFG USB Loader Mod v70r65, WiiMC 1.3.4

Comment

Utmärkt, STORT TACK! Det verkar rulla på bra nu. Det ända jag funderar på nu är egentligen det som jag skrev i post #16, är det normalt att alla filer inte visades i WAD managern? och att alla inte skulle installeras?

Förövrigt så var mitt SD kort bara 256 MB men det gick att sätta i ett 8 GB kort tillfälligt för att spara ner NAND:en. Dock så räckte inte 256 MB till för covers(som tydligen laddas ner till SD minnet) så jag fick lägga över allt på 8GB SD kortet och kör nu från den utan problem.

Comment

Original inlägg av SnowJim Visa Inlägg
                Utmärkt, STORT TACK! Det verkar rulla på bra nu. Det ända jag funderar på nu är egentligen det som jag skrev i post #16, är det normalt att alla filer inte visades i WAD managern? och att alla inte skulle installeras?

Förövrigt så var mitt SD kort bara 256 MB men det gick att sätta i ett 8 GB kort tillfälligt för att spara ner NAND:en. Dock så räckte inte 256 MB till för covers(som tydligen laddas ner till SD minnet) så jag fick lägga över allt på 8GB SD kortet och kör nu från den utan problem.
                Kollade själv nu på ditt "problem" med att den inte visar alla men det ska vara så.... eller det blir så på stor TV eftersom den som skrivit programmet har satt en fast höjd med hus många rader den ska visa..... så testa att scrolla ner så ser du att alla filerna är där.

Du kan ändra vart Covers ska läggas... öppna filen config.txt som ligger under \usb-loader och ändra alla
                sd:/covers till usb:/covers
                Skapa även mapparna på USB-disken

Comment

Tack, ska fixa det.

Kan jag köra Game cube iso:s på samma vis eller måste jag följa annan guide för det?

Comment

Game Cube ISO spel ska gå att köra.
                    Kolla denna guiden:
                    http://www.wiihacks.com/recommended-...r-usb-hdd.html
                    Preperation = fixat
                    Installing Games from .isos = detta behöver du kanske göra
                    Installing Games on your Wii = Även detta

Comment

Utmärkt

En sista fråga då, hur gör jag nu för att köra WiiWare? Specifikt Megaman X?

Comment

Använde WiiMod och wad manager för att installera wad filen, fungerade utmärkt. Spelet hämnade på hemma skärmen? Antar att detta är meningen? Hade dock varit bättre om man hade kunnat få in den där de andra spelen finns men jag antar att det inte är möjligt?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                        Auto-Saved
                        Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                        x
                        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                        x
                        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                        Working...
                        X