Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

DVD chip identifyer

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• DVD chip identifyer

Ni kanske vet detta redan men jag postar ändå...

Identify the DVD chip using the Wii's serial number

Forget about the purchase date or the checksum digit in the box.
    It seems the first part of the serial number holds the key to knowing if you have the incompatible D2B chip or not.

Check your serial number against the tables below.

Europe

GC2 - DMS or GC2R - D2A (Compatible with first generation mod chips)
    - LEH 100XXXXX
    - LEH 101XXXXX
    - LEH 102XXXXX
    - LEH 103XXXXX
    - LEH 104XXXXX
    - LEH 105XXXXX
    - LEH 106XXXXX
    - LEH 107XXXXX
    - LEH 108XXXXX
    - LEH 1091XXXX

GC2R - D2B (Incompatible with first generation mod chips)
    - LEH 109225XX
    - LEH 1100XXXX
    - LEH 1104XXXX

For European models it seems the D2B chip was introduced somewhere between LEH 1091XXXX and LEH 109225XX.

Hoppas detta stämmer
    Den man ligger med får bädda

LEH 10920722 har D2B (den man inte vill ha) dvdläsare
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Lägger upp på bilder på chipset, Hansi du får gärna lägga in dem på forumet ifall bilderna försvinner från länken.

http://img241.imageshack.us/my.php?i...hipsetsjs0.jpg

Comment

LEH 105XXXXX hade rätt dvd-läsare (Fast nu finns det ju chip som klarar D2B osså) Men jag tänkte bara hjälpa andra! :-)

Comment

105XXX är ju redan med i listan i första posten bland garanterat-icke-d2b...

Det är 1091/1092 nånstans det skiter sig.
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Jo jag vet men jag tänkte bara bekräfta. Inget annat. :-)

Comment

Jag har serienr: 11131134 - Är det kört för mig för tillfället att sätta in ett chip?

Comment

Original inlägg av SonatAArcticA Visa Inlägg
                Jag har serienr: 11131134 - Är det kört för mig för tillfället att sätta in ett chip?
                Japp, men du behöver inte vänta länge. Enligt hansi får han in en leverans av wiikey och CycloWiz v.2 i dagarna.
                Xbox 360 - BenQ, ixtreme 1,4
                Wii - Wiinja Deluxe
                NintendoDS - R4
                Xbox - SmartXX - SOLD!
                http://profile.mygamercard.net/crsan
                http://www.minhembio.com/crsan

Comment

Jag har Wiinja 2.0 på lager, dom passar alla WII.

Comment

Kolla på detta kommer nog snart att hända på pal wii`s med
                    http://psx-scene.com/wii/portal.php?styleid=28

Comment

Original inlägg av sensi Visa Inlägg
                      Kolla på detta kommer nog snart att hända på pal wii`s med
                      http://psx-scene.com/wii/portal.php?styleid=28
                      om man tittar lite närmre på de första bilderna så är det inte svårt att ifrågasätta äktheten i den där nyheten. däremot så verkar det ju vara sant med tanke på hur det ser ut i slutet på den där tråden. hur som helst så är ett IC chip med klippta ben långt ifrån omöjligt att löda till (alltså modda), bara förbannat mycket svårare.

Comment

Så hur är det med dessa konsoller med klippta ben?
                        Köpte ett wii igår och den börjar på LEH120 i serienummret..
                        Har sett att det GÅR att chippa, men betydligt besväligare.
                        Hur tar ni ställning till det PSXCare? Kommer ni att chipa dom nya?

Är det någon som vet om man kan se helt säkert på serienummret om den har klippta ben eller ej?

Comment

Vi har fått in några med klippta ben, bla 10st jag köpte på mediamarkt häromdagen. Klart vi kan chippa dom, vi försöker hitta så smidiga metoder som möjligt att få kontakt med de knipsade benen. Dremel rokkar :-)

Comment

Funnit något vis att se på serienummret om den har klippta ben?
                            Vad börjar serienummret på, på dom ni köpt in med klippta ben?

Comment

It has been confirmed that Wii's starting with serial # 51545 or higher = new wii(legs cut) and 51525 or lower = old wii(legs intact). Serials 51526 and 51544 are still under investigation and haven't been confirmed. My serial was LU51545(legs were cut) and purchased on May 29 at Wal-Mart in Mississauga, Ontario.

Klippt från något forum jag var på häromdagen

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X