Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

DVD chip identifyer

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Jag har serie nr 117667295 kan jag chippa med wiikey?

Comment

Finns det några chip till denna wii serial nummer?

Tja allhopa,

Köpte mitt Wii i förgår.
      Jag har serienummer LEH 123590_ _ _
      Finns det några chip till den serien och vilka funktioner har dem?
      Och vad e priset på chip + montering?

MVH

Jimmy

Comment

Original inlägg av HerrNypon Visa Inlägg
        Tja allhopa,

Köpte mitt Wii i förgår.
        Jag har serienummer LEH 123590_ _ _
        Finns det några chip till den serien och vilka funktioner har dem?
        Och vad e priset på chip + montering?

MVH

Jimmy
        Köpte en Wii häromdan också och när jag nu såg att D2C chippen är på ingång så blev jag lite nervös så jag öppnade upp min Wii och kollade vad där satt för chip. Har också LEH 1235 serien och i min satt det ett D2B chip dock med benen avklippta på chippet. Är inte så insatt i Wii mod scenen än men jag hoppas att det går att modda den även ifall benen är avklippta.

Comment

Tack för svaret Getinge.

Då e det nog så i min också har fått svar på mail från 2 st andra affärer som säljer och monterar chip om det gick och båda svara att Wiikey funkar en så länge på alla wii. Men att det är svårare att montera på dessa nya med avklippta ben.

MVH

Jimmy

Comment

Då kanske det är intressant för psxcare att köpa in gamla wii i obrutna förpackningar?

Comment

Det suger att köpa in wii från privatpersoner, momsreglerna blir så krångliga, då måste jag hålla koll på vilka som är vilka och göra specialkvitton...
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Okej! Kanske dags att starta upp ett företag då.

Comment

jag har LEH126xxx är det kört för mig då?
                  fick min wii chippad med wiikey igår o kan ej starta upp brända spel, orginalen fungerar fortfarande, jag vet inte vilket chip jag har men förmodar att det är D2c eftersom min wii verkar "ny" o jag vet inte om jag vågar skruva upp skiten o kolla, får låta nåt proffs göra sånt (han som lödde)

Comment

Jag har LEH119xxxxx. Finns det någon plats att se om jag har chip med eller utan ben? utan att öppna då vill säga. =)

Comment

Här kommer du snart att kunna kolla vilken version du har..

http://nintendo-scene.com/wiitracker/

Comment

Finns det någon tidsrymd om när vi stackare som köpt WII precis skall kunna njuta av importspel?

Fick ett WII med Serienr som börjar med LEH1353 & senaste kretsen :-/

Comment

Den som lever får se.

Saxat från wiinewz

"After several rumors regarding "D2C compatible" chips have turned out to be false, it now seems like a D2C-compatible chip might be available in a matter of weeks. Industry sources are now reporting Gamecube as well as Wii DVD-R backups running on D2C version Wii consoles. Details are sketchy but it seems like the serial port, which all current modchips, such as Wiikey, exploit is no longer being used.

Keep waching WiiNewz for more details as they are available. "

Comment

Verkligen dags, sitter här med 5st wii jag köpte igår med d2c chip...och 16st på väg in med posten idag som jag är lite orolig för vad det kommer bli för några nu...
                            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Håller på att försöka få reda på vad det är för något i en Wii med Serie nummer LEH1234xxxx.
                              Kollade på: http://nintendo-scene.com/wiitracker/search.php
                              Och de sa att det var förmodligen ett GC2-D2B. Vad innebär detta?
                              Har bara installerat på min gamla Wii med D2B utan några klippta ben eller liknande, då kunde man bara använda quicksoldner. Hur ligger det till idag?

Comment

Är Wii med serienummer LEH1353 avklippta ben eller går det att chippa?
                                X-Box 1.4
                                Xenium *ICE*Pin-Head
                                120GB HDD EVO-X och MS Dashbord
                                Xbox 360 Premium, Samsung ixtreme 1.51
                                Wii Wiikey 1.9g
                                Sen vet jag inte vad jag ska skriva mer

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X