Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur bränner man ISO filer tråden

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Tjena!!!

Har ett problem!

Laddar ner spel.
    Sen blir dem i både .iso och .wii format...(olika för olika spel)
    Bränner ut dem i låååååg hastighet.
    på Verbatim dvdr skivor.
    ENDAST "Pal" versioner....

Trots detta,så får jag en förfrågan om att "wii-konsollen" behöver "update" för att kunna spela spelet...
    Vilket jag har hört att man ALDRIG ska klicka "ok" på...
    Varför blir d så????????????

Mvh

Gixxerpsyco

Comment

• En kopia av ett spel med en update kommer ju även den ha updaten eller hur?
      Annars skulle det inte vara en kopia.

Därav "problemet" med updaten.

OM det är som du säger bara PAL spel du bränner så ska det ju inte vara några problem att köra updaten på ditt PAL Wii, eller hur?

Om du mot all förmodan inte vill köra updates alls. Så kan du ta bort dom med brickblocker. Men räkna inte med att nyare spel kommer fungera. För dom kräver updateringar...

Comment

• Får fel när jag försöker bränna ut spel, har packat upp rar filen och sen unscramblat den (testat både med dos unscramblern och windows-versionen).
        När jag sedan försöker öppna den i imgburn står det "invalid or unsupported image format". I nero spottar den ut skivan och jag får felet "illegal disc".
        Kör med nec 2510a (senaste fwn) samt kodak dvd-r skivor.
        Testat WarioWare_Smooth_Moves_WII_Pal-PI samt Super.Monkey.Ball.Banana.Blitz.Pal.WII-PI, samma fel..

Någon?

Comment

• När du packar upp spelen ligger dom i .wii format eller .iso?

Om .iso så bränn ut dom direkt, behöver inte unscrambla dom då...

Comment

• Original inlägg av Bjerlk Visa Inlägg
            När du packar upp spelen ligger dom i .wii format eller .iso?

Om .iso så bränn ut dom direkt, behöver inte unscrambla dom då...
            Dom ligger i .wii efter uppackning.. .iso efter unscrambling..

Edit: Verkar fungera nu, testade med verbatim +r skivor istället.. riktigt skumt eftersom kompisen körde med samma kodak-r skivor och då funkade det.. jaja
            Last edited by meep; 2007-10-09, 20:12.

Comment

• bränn med imgburn fungerar fint

Comment

• Tänkte bränna lite äldre releaser och stöter på detta med ".wii".
                Jag förstår mig inte på Unscrambler!
                Jag får bara: "can´t open XXX.iso!?

Comment

• Vad ska man använda för Skivor till en Optiarc AD 7170S DVD-RAM (S-ATA) Brännare? Testat Memorex DVD-R men brännaren kunde inte göra något med dem.
                  Xbox [1.1] - Flashat
                  Wii [3.4E] - Wiikey [1.9s]

Comment

• Jag försöker bränna .gcm med det funkar inte, det blir bara en .gcm -fil, jag använder mig utav nero 8. Hur ska jag göra?

EDIT: Det fungerade fint i ImageBurn.
                    Last edited by Schattiz; 2007-11-17, 03:17.

Comment

• jag har nu köpt verbatim dvd-r skivor. kolla här vad jag gör för fel kolla härhttp://gameboy.bilddagboken.se/ dag 21

Comment

• Är det något speciellt jag ska ändra på i inställningar och innan jag testbränner ut mitt första wii spel i programet "IMGBURN"? Har aldrig använt det innan så jag inte gör fel från första början?
                        www.cptrottoaren.se
                        www.tobiashansson.se
                        www.tobiashansson.se/starzinger

Comment

• För många fungerar det att bränna i högsta hastighet, men jag rekommenderar dig att bränna i 4x - Skivorna blir mer "stabil" då.

Lycka till
                          Wii+WiiKey (1.9g, firmware 3.1E)
                          Verbatim DVD-r 16x
                          Bränner alltid på 4x hastighet

Comment

• hjälp mig nuuu jhag har köpt verbatim vd-r skivor och laddat ner toast. nmen nu när jag bränner mina filer från pirate bay så funar det inte !!! hjälp mej nu kolla här för att se http://gameboy.bilddagboken.se/ kolla in den 21 november nuu hjälp

Comment

• Hmm.. jag har fått detta felmedelande från IMGBURN
                              DeviceIoControl(FSCTL_LOCK_VOLUME) Failed !
                              Device: [1:1:0] TSSTcorp CD/DVDW SH-S182M SB00 (f (ATA)
                              Unable to lock volume for exclusive access
                              Reason: Åtkomst nekad

Vad är detta? Jag valde 4x hastighet. Och makerade den ".iso" fil som ska vara till wii....
                              www.cptrottoaren.se
                              www.tobiashansson.se
                              www.tobiashansson.se/starzinger

Comment

• Jag använder Nero och de fungerar utmärkt för mig..
                                Jag har använt imgburn några gånger men inte fått upp det där. Men är du säker på att skivan som du använder är tom?
                                Wii+WiiKey (1.9g, firmware 3.1E)
                                Verbatim DVD-r 16x
                                Bränner alltid på 4x hastighet

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X