Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur bränner man ISO filer tråden

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Zane. Kan du skicka en invite till mig till www.ntorrents.net?? kalle_hager/@/hotmail.com

Comment

• Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
      Du måste ändra booktype till dvd-rom när du bränner på dvd+r skivor.
      Hur ändrar man det i IMG-burn???

Comment

• Original inlägg av malajo Visa Inlägg
        Hur ändrar man det i IMG-burn???
        Tools > Drive > Change Booktype

Måste ändra min booktype till DVD-Rom tror jag men hur vet jag vilken av filikarna jag ska ändra i?

http://pici.se/346064/?size=fullsize

Comment

• Jag blir galen snart.. chippade wiiet denna vecka.. och skulle testa idag.. testade med nero först på maxell dvd+r och sen med imgburn med samma skiva.. och wiiet ser vad det är för spel men jag får error så fort jag startar spelet...
          kan det va att jag måste ha dvd-r ?
          har även testat med verbatim dvd+r och får samma fel

Comment

• Hade samma problem som dig, fast då använde jag DVD-r. Men igår funkade det och då brände jag bara iso-filen på en DVD-R med x4.

Comment

• Original inlägg av aikkarin Visa Inlägg
              Jag blir galen snart.. chippade wiiet denna vecka.. och skulle testa idag.. testade med nero först på maxell dvd+r och sen med imgburn med samma skiva.. och wiiet ser vad det är för spel men jag får error så fort jag startar spelet...
              kan det va att jag måste ha dvd-r ?
              har även testat med verbatim dvd+r och får samma fel
              Har du kört updaten?

Va likadant för mig innan jag körde den, sen funka det galant med både dvd+r och -r.. Nu kör jag IMG-burn med Philips dvd-r och bränner i x2. Det funkar hur bra som helst.

Comment

• Testade nyss mitt precis chippade Wii.
                Brände en skiva med mitt uråldriga "Nero 6.6.0.16 Ultra". Tog bara "Recorder>Burn image..." och sen började bränna.
                Brände på en Infiniti DVD-R i 4x hastighet och det fungerade alldeles utmärkt.

Comment

• Original inlägg av kalle_hager Visa Inlägg
                  Har du kört updaten?

Va likadant för mig innan jag körde den, sen funka det galant med både dvd+r och -r.. Nu kör jag IMG-burn med Philips dvd-r och bränner i x2. Det funkar hur bra som helst.

ja nu funkar det.. tycker det va konstigt att jag inte blev informerad om att köra updaten innan.. för nu tar den alla skivor.. både plus och minus!

Comment

• hej

Jag har försökt att bränna wii spel och när jag sätter på dom så säger den att den har hittat ett fel och jag har dvd brännare pioner och skivan är dvd+rw

Comment

• Original inlägg av lise_63 Visa Inlägg
                      Jag har försökt att bränna wii spel och när jag sätter på dom så säger den att den har hittat ett fel och jag har dvd brännare pioner och skivan är dvd+rw

För det första så kör updaten o sen bärnn med dvd - (minus)-skivor. Jag bränner imageburn på väldigt låg hastighet..

Comment

• Nu har jag försökt bränna på en verbatim dvd-rw med imgburn, filtyp iso men det står bara error när man ska köra igång? Ingen layerbrake eller så som det var i xbox360? Något annat man ska kolla? dvd-rw fungerar va?

Comment

• Original inlägg av loftby Visa Inlägg
                          Nu har jag försökt bränna på en verbatim dvd-rw med imgburn, filtyp iso men det står bara error när man ska köra igång? Ingen layerbrake eller så som det var i xbox360? Något annat man ska kolla? dvd-rw fungerar va?
                          Nej du behöver ingen layerbreak men hört nån som har haft problem med rw skivor prova med en dvd-r så ska det nog funka, Jao bara att bränna ISO filen i typ 6x eller 8x
                          Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
                          ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

• Ja det fungerar utmärkt på verbatim dvd-r men hur får man det att fungera på dvd-rw eller dvd+r?

Comment

• finns det nån fakta på om dvd- eller dvd+ är bättre eller sämre för lasern i wiit? så man bränner på "rätt"
                              min funkar bra med + och - verbatim skivor, men sen om nån är mer detruktiv vet jag ju inte.

Comment

• jag har suttit och provat lite med en sånn dvd. povat massor av olika formateringar och bränn program och guider. jag har ett wiikey2 (om de hjälper att veta)
                                vad är layerbrake ?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X