Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur bränner man ISO filer tråden

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av prodge64 Visa Inlägg
    om du med "/.../sen när jag klickar på 'Den här datorn' och sen på min DVD-brännare så står det "Cannot Access" någonting/.../" menar att du klickar på t.ex. D: (om din brännare har beteckningen D det vill säga) innan du har bränt skivan så ska det förmodligen vara så - det finns ju inget att läsa på den. eller så har du klickat på en enhet som daemon tools eller alcohol 120% skapat utan att programmet har mountat något där. om du däremot klickar där efter att du har bränt skivan så ska det absolut vara så, det är inte meningen att någon skiva bränd till en konsol ska kunna läsas i en dator. (själv använder jag aldrig "den här datorn", ikonen har jag tagit bort och eftersom jag inte heller minns hur man får tillbaks den så kan jag inte på egen hand se hur det ser ut).

vad gäller din bränning av Wiikey v1.2 så har jag tyvärr inget klart svar på detta, men jag ska förklara så gott jag kan. det står inget om detta i Readme.txt som finns med i roten på rar-filen, men du måste ha ca 4.37gb ledigt utrymme på hårddisken när du klickar på BootableDisc_PAL.bat för att programmet skall kunna slutföras korrekt. detta är för att programmet i slutet försöker att göra om storleken på bootdisc.pal.iso 4.37gb och har du inte det ledigt så förblir den istället på ynka 7mb. dessa 7mb ska innehålla allt du behöver ha på skivan, men med en så liten mängd information utbränd så kommer din Wii ha svårt för att "hitta" den. därför är det bättre om bootdisc.pal.iso istället hamnar på 4.37gb och den fyller ut hela skivan så att lasern direkt "ser" att den finns där, trots att all utfyllnad bara är oanvändbart skräp. det viktiga är att en större yta av skivan är läslig.
    Förlåt för min okunnighet prodge64, jag kollade nämligen diskinfo genom ImgBurn, och där stod det att det var bränt "4 699 979 776" bytes. Alltså en vanlig Wii ISO-fil. Brände med NERO 7, men NERO 7 suger och tar mkt kraft, så jag tänkte att jag kunde använda ImgBurn istället för att bränna Image-filer, fungerar perfekt och tar ingen kraft alls känns det som. Förlåt för att du tog din tid att skriva det där på grund av mig. Jag har en till fråga som en vänlig själ kan svara på, som prodge64. Tror ni att en Nec ND-5170 DVD-rännare skulle fungera bra att bränna DVD-R skivor? Min DVD-brännare är lite utdaterat och många har haft problem med den, - har en TSSTcorp CD/DVDW TS-H552U (aka Samsung). Tack prodge64 för att du svarat på mina frågor. *Tummen upp*
    Wii - Wiikey.

Comment

• äh, np.. NEC ND-5170 verkar vara en nästan helt ny brännare så den borde inte skapa några problem, den har åtminstone i det närmaste identiska specifikationer som min egna brännare och den funkar hur fint som helst. (TSSTcorp CD/DVDW SH-S182D)

Comment

• hmm, jag får int unscrambler att funka, skiten bara stänger av sig själv så fort jag öppnar,fattar inte vad som händer riktigt, vore tacksam om någon kunde förklara för mig vad jag gör för fel och hur jag gör rätt

Comment

• Öppna ett dosfönster, det är ett dosprogram som vill ha lite parametrar på kommandoraden.
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

• jag har testat det men då kunde jag inte i dos gå in i den mappen där mina filer var, sen flyttade jag filerna till en annan hd (pga platsbrist) men då kunde jag inte byta hd i dos, men nu har jag skapat lite plats och bytt katalog och kommit in den där spel.wii och unscrambler är och då gick det bra
            Tror det är dags för format c väldigt snart

Comment

• Liten DOS kurs: :-)

<enter> = tryck på enter knappen, den där stora till höger om bokstäverna på tangentbordet :-)

C: <enter> = byt till hårddisk/partition C:
              D: <enter> = byt till hårddisk/partition D:

Har du filerna på någon annan "bokstav" så använd den bokstav du vill komma till bara...

CD \ <enter> = gå till "roten", dvs början av alla mappar

CD \ISO <enter> = gå till mappen ISO i "roten"

CD ISO <enter> = gå till mappen ISO från den mapp "du är i"

DIR <enter> = lista filerna i katalogen "du är i"
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

• löste sig.
                Last edited by L0daren; 2007-04-20, 02:05.

Comment

• är det någon som har bränt med deamon tools? funkar det?

Comment

• Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                    Liten DOS kurs: :-)

<enter> = tryck på enter knappen, den där stora till höger om bokstäverna på tangentbordet :-)

C: <enter> = byt till hårddisk/partition C:
                    D: <enter> = byt till hårddisk/partition D:

Har du filerna på någon annan "bokstav" så använd den bokstav du vill komma till bara...

CD \ <enter> = gå till "roten", dvs början av alla mappar

CD \ISO <enter> = gå till mappen ISO i "roten"

CD ISO <enter> = gå till mappen ISO från den mapp "du är i"

DIR <enter> = lista filerna i katalogen "du är i"
                    wtf!

jag skriver ju för fan att det inte gick, inte att jag inte vet hur man gör

den mappen jag hade filerna i från början vägrades känna igen fast den stod med i listan, jaja, nu funkar det iaf, lektionen kanske någon annan behöver ändå

Comment

• Original inlägg av Mitchi Visa Inlägg
                      är det någon som har bränt med deamon tools? funkar det?
                      Hade ingen aning om att Deamon Tools hade stöd för bränning.

Comment

• Original inlägg av warquz Visa Inlägg
                        Hade ingen aning om att Deamon Tools hade stöd för bränning.
                        det har det inte heller...

Comment

• Original inlägg av rodluvan Visa Inlägg
                          wtf!

jag skriver ju för fan att det inte gick, inte att jag inte vet hur man gör

den mappen jag hade filerna i från början vägrades känna igen fast den stod med i listan, jaja, nu funkar det iaf, lektionen kanske någon annan behöver ändå
                          Då kör vi en överkurs då också:

DIR /X <enter>

listar de alternativa namnen på långa mappar, nerkortade till "8+3" format, dvs ABCDEFGH.XYZ, för på gamla hederliga DOS tiden kunde man inte ha mer än 8 tecken i filnamnet, följt av en punkt, följt av tre tecken till som beskrev vad det var för typ av fil. T.ex. pengar.xls, brev.doc, program.exe

Om det "inte fungerar att gå in i en katalog" så prova det nerkortade namnet på katalogen. Brukar heta t.ex. MYDOCU~1 istället för My Documents.

Comment

• Original inlägg av prodge64 Visa Inlägg
                            det har det inte heller...
                            Trodde jag inte heller, kul när snillen spekulerar.

Comment

• Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                              Då kör vi en överkurs då också:

DIR /X <enter>

listar de alternativa namnen på långa mappar, nerkortade till "8+3" format, dvs ABCDEFGH.XYZ, för på gamla hederliga DOS tiden kunde man inte ha mer än 8 tecken i filnamnet, följt av en punkt, följt av tre tecken till som beskrev vad det var för typ av fil. T.ex. pengar.xls, brev.doc, program.exe

Om det "inte fungerar att gå in i en katalog" så prova det nerkortade namnet på katalogen. Brukar heta t.ex. MYDOCU~1 istället för My Documents.

Så skönt att du lär kidsen dos hansi, det är ordning på dig !

Comment

• Ska det se ut så här innan man bränner Wii ISO-filen? :S

Wii - Wiikey.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X