Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

NTSC spel på PAL maskiner

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• NTSC spel på PAL maskiner

Med detta program ska man kunna ändra om sina NTSC-spel till PAL-region. Komplett med grafiskt användargränssnitt (GUI).

Kod:
                                        :      :
       <----------------------------------/ (_:) \-----------------------------+
         .-------.------.----/ -+-  .-----\  __  /----.  ___\.------\------.
        /         )    /    /____ _/       \/  \/      \/    \       \  ___/
       /\__    \      /    /     \ \   \    \   \   \___\. :  \__   __\  __\
       \        '- --'    /    /    \   \_   \   \       /     \/   \       \
        \_________/______/\___/______\_______/___/______/__|___/\___________/dv!
       -----------------------------------------,  S  Y  N  D  i  C  A  T  E
                 PRESENTS!                      \___________________________ _ _
           RegionFrii_v1.21_WII-SYNDiCATE
        ____________________________________________________________________ _ _
       +-RELEASE.iNFORMATION
          ùReleaseDate..... 2007-06-22         Format..... .exe 
          ùFilename........ syn-rf1.21.xxx     Region..... N/A 
          ùRarCount........ 1x1                Source..... b     
          ùUrl............. N/A 
       +-APP.iNFORMATION
         Wii ISO tool, updated.
       +-RELEASE.NOTES
         Firstly, the region patching is the same. So whats new?
         + partition management, extract/inject/md5sum etc. (right-click it)
         + better detection of patched isos (could also md5 game partition)
         + more ISO info, see .ini file to update gamecode ids
       \________________________________________________________________________
       ++   SYNDiCATE -                                      ++----------------'
                                                                      -ascii.dv!
    Kod:
    -----------------------------
     RegionFrii 1.21 / SYNDiCATE
    -----------------------------
    ** Change Log:
    [1.21]
     + added a few extra simple options and a few additional sanity
       checks..
    [1.21-beta]
     + added partition table info/manipulation (right-click it ;))
     + added more game code ID lookups, see .ini file for sample struct
       + note: some of the new maker codes are not correct and require
               more games to confirm them :)
     + better detection of region patched isos (bit wierd tho =P).
       + note: md5sum partition from certain offsets for further verification
     + improved copy info to clipboard func..whoop!
     + new bugs!
    [1.2b-int]
     + added maker codes
    [1.2a-int]
     + takes .iso as first param, can drag iso file from
       explorer into shortcut/icon to open file.. whoop!
    -- 1.2 --
    Attached Files
    Last edited by Stan64; 2009-07-04, 15:29.

Notera dock att det finns rykten på andra forum att denna patchning kan förstöra modchip.
    Förmodligen rykten men ändå...

Comment

Kan inte reglerna om att posta externa länkar men, det finns en lista och en app med GUI på följande länk.
      Hansi, du får gärna ändra posten så att filen finns i tråden.

http://gbatemp.net/index.php?showtopic=45346

Comment

Läs mer i denna tråd! http://forums.maxconsole.net/showthread.php?t=51057
        verkar funka hyffsat!

Comment

Ska NTSC spel funka på ver 2 av cyclo-wiz eller är det bara fixat så att det chippet funkar i alla maskiner? för får inte igång SSX Blur NTSC på min pal maskin, installerade chippet idag så har inte hunnit testa PAL än :P

Comment

SSX är ett av dom spel som inte fungerar på pal wii. Men jag tror som du säger att v2 endast har blivit uppdaterat att klara alla versioner av wii.

Comment

Ni får gärna uppdatera följande sida med spel som fungerar och icke fungerar.. skriva de riktiga releasenamnen o.s.v...

http://wiicomp.soptunnan.com/default.asp

Comment

jag tvivlar på att ett spel patchat från NTSC till PAL skulle kunna förstöra modchippet, även om jag med är lite nojig.. men men, man ska komma ihåg att hemmameckade PAL spel (alltså ej officiell PAL-konvertering) inte fungerar 100%-igt. exakt vad det är som strular är jag inte så insatt i men det har med mer att göra än bara Hz:en på bilden i alla fall, antar att det handlar om osynkronisering.

Comment

Någon som har patchat SPM NTSC till PAL och fått det att fungera med den här patchningen?

Comment

ja, andra användare här på forumet har rapporterat att det fungerar för dom.

Comment

Original inlägg av prodge64 Visa Inlägg
                      ja, andra användare här på forumet har rapporterat att det fungerar för dom.
                      Då häver jag ur mig ett försiktigt "yay" och testar efter jobbet

Vad är ett nintendo utan ett mario-spel liksom?

Comment

Original inlägg av ToTFoF Visa Inlägg
                        Då häver jag ur mig ett försiktigt "yay" och testar efter jobbet

Vad är ett nintendo utan ett mario-spel liksom?
                        Tänk på att ha senaste uppdateringen installerad i ditt Wii innan du kör SPM. Annars är det bye bye Wii.

http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=29548
                        1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Comment

Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
                          Tänk på att ha senaste uppdateringen installerad i ditt Wii innan du kör SPM. Annars är det bye bye Wii.

http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=29548
                          Eftersom jag hade turen att läsa på nätet innan jag provade SPM första gången så hade jag redan uppgraderat till version 2.2E, eller vad den nyaste nu heter. Men tack ändå

Comment

Jag har ett Wiid chipp i min. Köpte den för 1 dag sen. Jag har bränt sonic i ntsc men det verkar inte funka :S
                            Vad kan det vara för fel?

Comment

Original inlägg av kurmit Visa Inlägg
                              Jag har ett Wiid chipp i min. Köpte den för 1 dag sen. Jag har bränt sonic i ntsc men det verkar inte funka :S
                              Vad kan det vara för fel?

Ganska mkt, dåliga skivor (observera att vissa skivor inte kommer bra överens med Wiit beroende på vad man har för brännare, jag kan t ex inte bränna ut spel med philips dvd+r som funkar, men min kompis kan det med hans brännare), lödningen kan vara dålig, det kan vara fel på Wiit, fel på iso:n, eller bara ren och skär otur, ibland får man bränna om ett par gånger för att det ska funka.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X