Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rapporter om brickade Wii's! VARNING

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Rapporter om brickade Wii's! VARNING

Jag såg i förbifarten att Super Paper Mario nu har dykt upp.
    NTSC-versionen alltså.
    När man kör denna skiva så vill den uppdatera systemet. Uppdateringen ligger tydligen på skivan. Många som uppdaterat nu har inte längre någon användbar Wii. Jag har läst om personer med PAL Wii's som enbart visar ett meddelande från opera att den inte kan hitta en bestämd fil. De kan inte komma in i några menyer eller starta några spel. De rapporter jag läst har haft PAL samt Wiikey.

Så, AKTA AKTA!

Edit:
    Denna bild postade en stackare:
    http://img406.imageshack.us/my.php?i...2007091cw6.jpg

Det verkar som att du måste ha minst version 2.1E i din Wii för att kunna köra detta spel på en PAL-maskin! Om du inte har det så är risken väldigt stor att du "brickar" din Wii. Dvs, du får ett väldigt dyrt bokstöd.

Vilken version du har kan du se uppe till höger om du kollar på dina inställningar.

Edit av Hansi:
    Jag har beställt utrustning så att jag bör kunna flasha om brickade wii till fungerande firmware om c:a 1-2 veckor, pris c:a 1000:-

...jag har fått utrustningen, men pga krypteringar m.m. så fungerar det inte att bara flasha om med firmware från en annan fungerande wii...

...jag har en kund som brickat sin wii med ntsc version av metal slug anthology, så det är INTE bara paper mario som är "farligt"...
    Last edited by N!klas; 2007-04-11, 00:04.
    1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Låter som ett sent aprilskämt.

Comment

Original inlägg av warquz Visa Inlägg
      Låter som ett sent aprilskämt.
      Mja, det låter väldigt trist om inte annat. Det är flera personer oberoende av varandra som inte är speciellt glada just nu. Jag skulle inte prova. De som fått sina Wiis brickade har tydligen UK-maskiner. Personer med Tyska maskiner har rapporterat att det fungerar fint.

Det verkar dock handla om samma produktnummer eller vad man kallar det.
      RVL-001

Comment

Lovar att posta i denna tråden efter jag provat Paper Mario, skräms inte av sånt här tjafs.

Comment

Ja, du gör ju som du vill. Det funkar för vissa och för andra så funkar det inte alls.
          Ingen som försöker skrämmas. Påpekar bara att det är många som har stött på stora problem. Du lär hitta fler rapporter om det beroende på vart du tittar.

Jag har bara läst. Jag har inte testat själv. Jag är för feg för att strunta i sånt här "tjafs". Det är ändå svårt att få tag i enheten till ett vettigt pris fortfarande.
          Last edited by N!klas; 2007-04-10, 18:08.

Comment

Länkar ?

Comment

Kolla tex torrentleech om du har konto där tex.
              Annars så lär det ju rapporteras om det på andra torrentsidor om det nu är ett problem vilket det verkar som.

"A user on another forum has made a comment that not having a wireless connection setup is what is causing the failures...I have no other info."

Undrar vilket det andra forumet är.

Edit:
              Det verkar funka för de flesta. En del stöter dock på stora problem fortfarande men det är klart fler som det funkar fint för.
              Last edited by N!klas; 2007-04-10, 18:12.

Comment

N!klas har du testat än eller? håller på tanka från torrentleech just nu och är lite osäker om jag vågar testa :P

Comment

Original inlägg av helvete Visa Inlägg
                  N!klas har du testat än eller? håller på tanka från torrentleech just nu och är lite osäker om jag vågar testa :P
                  Jag vet fan inte om jag vågar!
                  Jävlar vad irriterad jag kommer bli om det skulle skita sig.
                  Det verkar dock funka för rätt många med PAL-maskiner.
                  Vill du testa först? hehe.

Comment

spelar det någon roll vad för chip man har tro? jag har cyclowiz. och har inte uppdaterat det än.

Comment

Qwiif ? Vaffan är det förren grupp ?

nåja, kan berätta efter kvällsmaten om det funkade eller ej.

Comment

haha ingen aning.
                        Vilket chipp har du?

Comment

Original inlägg av helvete Visa Inlägg
                          spelar det någon roll vad för chip man har tro? jag har cyclowiz. och har inte uppdaterat det än.
                          Står ju i första posten i den här tråden vad det är som gäller?

Har du wiikey warquz?? Då kan ju vi andra fegisar invänta din rapport ikväll... Skriv gärna in din fullständiga information också (Firmware innan du satte i skivan, vilket serienummer osv)

Comment

Jag kommer testa om en timme på mitt PAL-Wii med CycloWiz 3.0.
                            Jag har Wireless. Jag tror det funkar...

Comment

Bara personer med Wiikey som har haft problem änsålänge. :/
                              Jag är lite orolig över programvaran som installeras också. Den kanske enbart är avsedd för NTSC-maskiner så att den ställer till det även längre fram?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X