Om detta är ditt första besök, se till och kika på vår
FAQ genom att klicka på
länken ovanför. För att kunna skriva inlägg måste du registrera
dig, klicka på länken för att fortsätta. För att börja läsa diskussioner välj det forum du är intresserad av i listan.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Med det i åtanke verkar priset vara i högsta laget men jag förstår att det handlar om en hel del lödarbete för att ta bort chippet och sedan löda tillbaka det.
Med det i åtanke verkar priset vara i högsta laget men jag förstår att det handlar om en hel del lödarbete för att ta bort chippet och sedan löda tillbaka det.
Med frakt och allt annat så känns det faktiskt inte så farligt dyrt med 1200 om man lyckats strula till det.
Undrar hur lång tid det dröjer innan vi får flashningsbara chip som går förbi det som sitter monterat.
1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.
Med frakt och allt annat så känns det faktiskt inte så farligt dyrt med 1200 om man lyckats strula till det.
Undrar hur lång tid det dröjer innan vi får flashningsbara chip som går förbi det som sitter monterat.
Det är säkert inte orimligt med tanke på det arbete som krävs men om Nintendo själva byter systemkortet för runt en 1000-lapp så är det väl fråga om det är värt för Hansi att sälja en sådan tjänst.
Hade det funnits någon slags sockel att trycka på ovanpå chippet och flasha om det på plats så att man slipper det komplicerade lödarbetet så skulle det förmodligen vara lönsamt att flasha om.
Sen kvarstår iofs frågan om det som påstås om Nintendo i Holland är sant och huruvida liknande tjänster finns i Sverige eller inte.
Vad jag har läst så är inte nintendo så glada över att man chippar konsollen oavsett om det är för att importera spel eller inte så det känns konstigt om de på ett sätt skulle hjälpa till att laga en felflashad konsoll pga chippning.
Nu har vi iaf läst ur firmwarechippet ur en fungerande wii, skall bli spännande att se effekterna av att flasha om chippet på en brickad wii.
Kommer den fungera?
Kommer det att bli strul pga "identitetsstölden" av "donatorn"?
Fortsättning följer...och ja, vi har en film på gång till youtube...
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Är det inte så att identiteten skapas när enheten typ ansluts för första gången eller om det är när den startas första gången? Läste någonstans om den här totalta formateringen som finns... det stod att man fick ett helt nytt nummer kopplat till enheten då. Så, installera chippet och gör en total formatering så kanske den får ett eget nummer. Låter smidigast så. Nintendo behöver ju inte flasha in olika firmwares i varje Wii om inte numret är bundet till ett specifikt Wii via flash?
Kommer det att bli strul pga "identitetsstölden" av "donatorn"?
En tips här vore ju att ni läser in flashen från minst två helt rena Wii:s och sedan jämför dem för att se om det finns skillnader. Idén är att hitta ev. identifieringsinformation och isådant fall borde man kunna läsa ut den från en brickad Wii och patcha in informationen innan man flashar om dem och på så sätt behålla originalidentiteten.
Annars finns ju risken att det snart finns en drös Wii's ute med samma Wii-nummer. Men å andra sidan är det ju inte säkert att numret ligger lagrat i flashen och då kanske det inte blir något problem.
Av någon anledning får vi inte kontakt med en "pin" på firmwarechippet, så det kanske är något skydd i form av en "bränd" pinne på chippet. Detta gör att vi inte kan läsa hela chippet. Kan vara någon form av skydd som nintendo gjort så att det inte går att göra det vi försöker göra...
Vi har disablat pincheck i vår programmerare, så vi får ju ändå ur det mesta, får se om det räcker för att unbricka vår kunds stackars wii.
några frågor och påstående
1.finns det inte något prog att dumpa bios från chippet till ett sd kort.
har för mig att det finns för gamecube, möjligt samma operativ-bios sort
2.wii är ju bara en dator, raderar man flash chippet måste det bota ifrån
en enhet, det finns bara 3 stycken sd kort-dvd-usb tror till 100% att den
botar ifrån usb porten,det skulle jag använda om jag byggde en konsoll
3.antingen finns det ett flash,shipp som är delat eller ett flash chipp på 512mb
ok ett bios chipp
4.lösning måste vara dumpa os från en frisk wii..radera flashminnet.skriva
tillbaka os
Jo det är ju det vi försöker göra - dumpa flashminnet från en fungerande wii - men av någon anledning vill det sig inte...
Comment