Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rapporter om brickade Wii's! VARNING

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av Equality Visa Inlägg
    Ingen som kan dra ihop en enkel guide på hur jag lirar Super Paper Mario UTAN att få mitt Wii brickat?...
    steg 1-2-3 osv?
    Behövs bara ett steg:

1. Uppdatera din Wii till senaste versionen INNAN du stoppar i spelet.

Alternativt steg:

1. Vänta tills Super Paper Mario kommit ut i en PAL version.
    Yet Another OpenSource Modchip version 3.0 final - http://wiinewz.com/forums/yaosm/

Comment

• Original inlägg av schadow Visa Inlägg
      2.wii är ju bara en dator, raderar man flash chippet måste det bota ifrån
      en enhet, det finns bara 3 stycken sd kort-dvd-usb tror till 100% att den
      botar ifrån usb porten,det skulle jag använda om jag byggde en konsoll
      jag håller inte med. för att hårddra det lite så kan jag kontra med att om en wii "bara hade varit en dator" så skulle vi utan problem redan kunna spela alla spel (inkl. VC) oberoende av regioner och byta dashboard, boota linux.. osv

Comment

• för att klargöra vad jag menar,,operativet ligger på flash minnet men det måste finnas en hårdvarubios på ett chipp som man inte raderar..

jämför med en pc..radera hårddisken så finns biosen kvar

den måste söka efter en bootbar enhet så som dvd usb

Comment

• Det måste det inte alls finnas. Radera biosen på din pc så får du se vad som händer...
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

• Det är bara en naiv tanke att det skulle gå att boota upp den via usb eller liknande. Wii är tänkt att spela spel på. Det är inte meningen att man ska mixtra med flashminnet m.m. så går den sönder så är det tänkt att man skickar in den på garantin. Inte sätta in en startdiskett som med en dator.

Comment

• Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
              Det måste det inte alls finnas. Radera biosen på din pc så får du se vad som händer...
              Om jag gör mitt bios obrukbart. Hur bootar datorn då?
              1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Comment

• Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
                Om jag gör mitt bios obrukbart. Hur bootar datorn då?
                Det gör den inte.
                Yet Another OpenSource Modchip version 3.0 final - http://wiinewz.com/forums/yaosm/

Comment

• Original inlägg av bell Visa Inlägg
                  Det gör den inte.
                  Precis.
                  1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Comment

• det fanns ett bios chipp i wiin då finns det chans att den botar ifrån en enhet
                    om man raderar flash minnet http://www.tehskeen.com/forums/showthread.php?t=4546

Comment

• Såå, är det någon som vet vad SPM uppdaterar om man har 2.2E? är det bara mjukvara? Det borde ju ta längre tid än 15 sec om den gjorde något med flashen?

Comment

• Hur ser jag att mitt wii har senaste verisionen? samt hur uppdaterar jag?

Comment

• Original inlägg av Equality Visa Inlägg
                          Hur ser jag att mitt wii har senaste verisionen? samt hur uppdaterar jag?
                          Gå in i wii settings, står uppe i högra hörnet. Det är där någonstans man gör uppdateringen också.

Comment

• Nu har jag startat igång spelet, det tog bara ~15 sekunder med uppdateringen, den enda synliga skillnaden är att man får upp en bild på spelet i wiimenyn. Det fick man inte tidigare.

Comment

• och den nyaste är 2.2E, och om jag har den ska jag kunna spela Super Paper Mario utan att få allt förstört?

Läste i ett annat forum att man kan använda RegionFrii och göra om spelet till PAL för att det ska fungera, kan det verkligen stämma?
                              Last edited by Equality; 2007-04-28, 20:55.

Comment

• equality: det är helt lugnt att köra paper mario om du har firmware 2.1x eller senare (x = E för europeiska wiis, J för japanska wiis). har du en amerikansk (U) så spelar det ingen roll alls. det här med RegionFrii och att göra om spelet till PAL behöver du med största sannolikhet inte bry dig om, det är bara något du behöver trixa med ifall ditt chip inte har stöd för region override. uppdateringen kommer alltså ändå ligga kvar oberoende om du har patchat om regionen eller inte.

nevva: uppdateringen tar så pass kort tid eftersom spelet bara kollar ifall du har en tillräckligt ny version av BIOS:en och den aldrig uppdateras. när mätarn sen mot slutet börjar gå saktare så skrivs däremot lite information till din wii som gör att uppdateringen bara körs en gång och aldrig mer när det väl är genomfört.
                                Last edited by prodge64; 2007-04-28, 22:07.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X