Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rapporter om brickade Wii's! VARNING

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Tack, nu ska här brännas.

Comment

• Original inlägg av prodge64 Visa Inlägg
      equality: det är helt lugnt att köra paper mario om du har firmware 2.1x eller senare (x = E för europeiska wiis, J för japanska wiis). har du en amerikansk (U) så spelar det ingen roll alls. det här med RegionFrii och att göra om spelet till PAL behöver du med största sannolikhet inte bry dig om, det är bara något du behöver trixa med ifall ditt chip inte har stöd för region override. uppdateringen kommer alltså ändå ligga kvar oberoende om du har patchat om regionen eller inte.

nevva: uppdateringen tar så pass kort tid eftersom spelet bara kollar ifall du har en tillräckligt ny version av BIOS:en och den aldrig uppdateras. när mätarn sen mot slutet börjar gå saktare så skrivs däremot lite information till din wii som gör att uppdateringen bara körs en gång och aldrig mer när det väl är genomfört.
      Okej, jag hoppas att du har rätt. Hade varit lite surt om det skulle bli något om några månader när spelet kommer till PAL liksom. :/

Comment

• Original inlägg av pompedompe
        Testade precis att slänga in Paper Mario i mitt Wii som är köpt från Tyskland och har 2.1E. Spelet startade galant och allt kändes bra, dock funkar inte mina kontroller längre, verkar inte som om de får någon kontakt med wiiet=(
        Vad göra?
        Du får testa att "installera" dom på nytt mot konsolen.

!. Öppna den lilla luckan på konsolens framsida, strax under dvd-springan. Där sitter en röd knapp.

2. Öppna batteriluckan på fjärrkontrollen, där sitter också en röd knapp.

3. Först trycker du in den röda knappen på konsolen (och håll den intryckt) och därefter trycker du på den röda knappen på fjärrkontrollen.

4. Släpp bägge knapparna. Vänta tills fjärrkontrollen slutat bloinka och sen ska det vara klart.

Står förmdligen lite bättre förklarat i användarmanualen

Comment

• Ajaj, trodde jag tog bort meddelandet=(
          Testade givetvis de sakerna som du skrev dock funka det ej och jag hann bli lite nojjig=)
          Fick starta om wiiet ett par gånger sen funka det.
          Last edited by pompedompe; 2007-04-29, 16:41.
          Flashad 360+
          Projektor Panasonic PTAE-900=
          fantastiskt

Comment

• Det brukar fungera att bara dra ut strömmen till Wii't fattar inte att det hänger sig så ofta. (ofta i jämförelse med GC dvs)

Comment

• Hur vet man vilken version man har? Jag köpte mitt Wii igår med Wiid chipp. Jag har läst om chippet och det ska göra spelaren regionsfri. Men hur ser man det? Wii konsollen är från Spanien, men det borde ju inte spela någon roll. Köpte orginal zelda till och det funkade perfekt.
              Men när jag skulle testa sonic i ntsc så funkade det inte alls
              Något tips kanske?

Comment

• Original inlägg av kurmit Visa Inlägg
                Hur vet man vilken version man har? Jag köpte mitt Wii igår med Wiid chipp. Jag har läst om chippet och det ska göra spelaren regionsfri. Men hur ser man det? Wii konsollen är från Spanien, men det borde ju inte spela någon roll. Köpte orginal zelda till och det funkade perfekt.
                Men när jag skulle testa sonic i ntsc så funkade det inte alls
                Något tips kanske?
                ja, flasha om chippet med senaste firmwaren och fixa inställningarna så att regionsfriheten blir aktiverad.

Comment

• Jag har verision 2.2E och uppdaterade allt innan.
                  Nu brände jag ut Paper_Mario_USA-Qwiif och med en liten klump i magen satte jag in spelet.

Inget hände alls och ingen liten bild kom upp i rutan utan jag valde att trycka på rutan istället för att se efter, då står det "initialising wii update" och en knapp med "OK" på, jag fick panik och tog ut skivan direkt utan att trycka på något och "Wii update failed" kom upp.

Inget verkar ha hänt eftersom mina andra spel fungerar, men jag trodde inte att det skulle behövas uppdatera eftersom jag redan har uppdaterat till 2.2E?

Ska jag ändå trycka på "OK" och låta den uppdatera eller göra någonting? Vad jag vet ska allt vara i sin ordning så jag tror inte det kan bli brickat, men det är inte värt risken så jag frågar nu först
                  Last edited by Equality; 2007-04-30, 11:52.

Comment

• Jag har verision 1.2 av Wiikey också?

Comment

• Hur flashar man om chippet? Jag är helt nybörjare på det här

Comment

• Original inlägg av Equality Visa Inlägg
                        Jag har verision 2.2E och uppdaterade allt innan.
                        Nu brände jag ut Paper_Mario_USA-Qwiif och med en liten klump i magen satte jag in spelet.

Inget hände alls och ingen liten bild kom upp i rutan utan jag valde att trycka på rutan istället för att se efter, då står det "initialising wii update" och en knapp med "OK" på, jag fick panik och tog ut skivan direkt utan att trycka på något och "Wii update failed" kom upp.

Inget verkar ha hänt eftersom mina andra spel fungerar, men jag trodde inte att det skulle behövas uppdatera eftersom jag redan har uppdaterat till 2.2E?

Ska jag ändå trycka på "OK" och låta den uppdatera eller göra någonting? Vad jag vet ska allt vara i sin ordning så jag tror inte det kan bli brickat, men det är inte värt risken så jag frågar nu först
                        Ja. Du ska trycka på OK.
                        När du har senast tillgängliga uppdateringen installerad så är det lungt.
                        1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Comment

• Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
                          Ja. Du ska trycka på OK.
                          När du har senast tillgängliga uppdateringen installerad så är det lungt.
                          Du kan lugnt lyssna på N!klas för exakt samma sak hände mig. Men eftersom jag hade uppdaterat till 2.2E via nätet så nöjde sig Super Paper Mario med att konstatera att en egenhändig uppdatering inte var nödvändig och sedan kunde jag lugnt börja spela.

Comment

• Original inlägg av kurmit Visa Inlägg
                            Hur flashar man om chippet? Jag är helt nybörjare på det här
                            wiikey går inte att flasha om.

Comment

• Går inte och går inte, det har inte kommit någon uppdatering iaf.
                              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

• Har Version 2.2 E
                                Då behöver jag väll inte vara rädd för att testa Paper Mario

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X