Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rapporter om brickade Wii's! VARNING

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Om du har en PAL konsoll och bara bränner PAL realeaser och kör så är det ingen fara bara att uppgradera
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

• Original inlägg av allewii Visa Inlägg
      Om du har en PAL konsoll och bara bränner PAL realeaser och kör så är det ingen fara bara att uppgradera
      Jo det är det visst. Jag uppdaterade mitt wii igår med pal och mitt wii blev brickad.

Comment

• Original inlägg av RtL Visa Inlägg
        Jo det är det visst. Jag uppdaterade mitt wii igår med pal och mitt wii blev brickad.
        Då måste något av följande hänt/varit ett faktum:

- Din WII var inte "original" i firmware, dvs du har lekt med homebrew channel, downgraders eller liknande

- Ditt spel var inte alls PAL

- Ditt spel var korrupt

- Någon stängde av din WII mitt i uppdateringen

- Din WII har fel på hårdvaran

Exakt vad hände med din wii? Den kanske inte ens är brickad, kanske bara vill att du drar ur strömsladdarna en stund?
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

• Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
          Då måste något av följande hänt/varit ett faktum:

- Din WII var inte "original" i firmware, dvs du har lekt med homebrew channel, downgraders eller liknande

- Ditt spel var inte alls PAL

- Ditt spel var korrupt

- Någon stängde av din WII mitt i uppdateringen

- Din WII har fel på hårdvaran

Exakt vad hände med din wii? Den kanske inte ens är brickad, kanske bara vill att du drar ur strömsladdarna en stund?
          Spelat var pal, har uppdaterat ett annat wii med samma spel några dagar innan.
          Efter uppdateringen så blev bilden svart, och nu är den svart när jag startar wiit.

Comment

• Då återstår några av de andra alternativen.. Vad har du gjort med Wiit förut?

Bjerlk

Comment

• Har ett litet problem..

Vet inte om den är brickad..
              Men iaf, hade softmoddat mitt wii och kört via usb GX loader, funkat kanon i 3-4 veckor.
              Idag la jag in lite fler spel på den..
              Fungerade bra, spelade en stund, sen stängde jag av.
              2 Timmar senare har det ballat ur totalt, inget spel fungerar, inte ens original.

Jag skapade en backup NAND när jag installerade BootMii och jag har återställt allting med den, men problemet kvarstår.
              Hade även en del wiiware-spel i channels, dom går inte heller att lira, det blir bara helt svart och sen står det "An error has occurred. Press eject button and remove the disc, then turn the Wii Console off and refer to the wii operations manual for help troubleshooting".

Har inte softmoddat nu ikväll igen, tänkte att man först kunde få originalspelen att fungera innan..

Någon som har en aning om vad som kan ha hänt? och framförallt vad som kan göras?
              Last edited by Lemlestarn; 2010-01-23, 00:53.

Comment

• Vad som hänt för att det blev så vet jag inte riktigt. Men nu när wiiware inte funkar efteråt eller orginal kan det ju vara så att de kräver en högre firmware...

Eftersom du gick tillbaka till innan allt så har du ju inte softmoddat igen så det fungerar ju inte. Kanske en firmware update fattas? Vet ju inte vilken du sitter med så att säga..

Annan sak som jag undrar är om det möjligen har blivit korrupta saves eller något eftersom det buggar ut hela tiden... Går ju att göra en reset av minnet. Då försvinner alla saves och så dock. men om det inte fungerar efter USB Loader installation firmwares och IOSer så kan du ju alltid testa med det...

Men som sagt. Udda fel eftersom enligt dig så har du ju egentligen inte gjort något allt...

Bjerlk

Comment

• Jo tack, lagom udda fel
                  Jag sitter nu på firmware 4.1e
                  Jag körde en recover med NAND-filen och sen installerade jag om alla ios och sånt igen.
                  Tömte minnet också på konsollen.
                  Men är fortfarande samma problem.

Comment

• Tack för varningen detta var verkligen en helping hand om man uttrycker sig pÃ¥ det viset Tack!
                    ForumNav.com - sök och svara på miljontals forumtrådar i EN tjänst!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                    Auto-Saved
                    Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                    x
                    Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                    x
                    x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                    Working...
                    X