Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Guide: Nergradera från 3.4 till 3.2

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Mark III: Googla på waninkoko och firmware 4.0 så hittar du snart fram...men man ska känna sig rätt trygg med att läsa otillräckliga instruktioner...

freddyc: min gissning är att du får avvakta tills någon hittat ett nytt hack eller kanske kan du investera i ett modchip?

Comment

Original inlägg av ålund Visa Inlägg
      Mark III: Googla på waninkoko och firmware 4.0 så hittar du snart fram...men man ska känna sig rätt trygg med att läsa otillräckliga instruktioner...

freddyc: min gissning är att du får avvakta tills någon hittat ett nytt hack eller kanske kan du investera i ett modchip?
      Jag har ett modchip i, Cyclowiz... Finns det kanske en lösning för mig nu? hoppas.. ler.

Comment

jag tror att du måste nog vänta på en ny patch av waninkoko eller bushing
        förmodligen så är det waninkoko som ger ut patchen för att nedgradera
        Wii 3.3J
        Wiikey 1.9s
        Homebrew Channel 0.8beta
        TP hack 0.1 Alfa

Comment

En dum fråga men jag är INTE så inne på detta med Wii.
          Kan man uppdatera FW manuelt tex fr ett SD kort?
          Och om JA vad behöver man då för att glöra detta & vilket FW är det bästa just nu, EJ chippad konsolen?
          Är det FW 3.3, 3.4 el 4.0 som gäller nu el?
          "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

page63:
            Att uppgradera eller nedgradera ett wii är inte lika enkelt som tex ett psp, du måste se till att alla ios stämmer överens med den nuvarande fw. om du ska köra "backups" eller homebrew så rekomenderar jag 3.2, annars 4.0 med de nya funktionerna.
            Wii 3.3J
            Wiikey 1.9s
            Homebrew Channel 0.8beta
            TP hack 0.1 Alfa

Comment

Som jag skrev så är det ett orginal wii och skall så förbli, vill bara veta hur man uppgraderar till 4.0
              "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

gå till typ internet inställingar och testa din anslutning, om den fungerar så frågar wiiet om du vill uppdatera till den senaste FW
                Wii 3.3J
                Wiikey 1.9s
                Homebrew Channel 0.8beta
                TP hack 0.1 Alfa

Comment

Original inlägg av pege63 Visa Inlägg
                  Som jag skrev så är det ett orginal wii och skall så förbli, vill bara veta hur man uppgraderar till 4.0
                  va?
                  som vanligt, via online, eller från ett nytt spel som innehåller den uppdaten...
                  --------------------------
                  Nintendo:
                  "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
                  -----------------
                  雙瞳 B-man i 1 och 0
                  http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

Comment

nu när jag läser detta, jag har wiikey2, gjorde jag en miss att uppdatera min FW till 4.2 idag? hann inte testa nåt innan jag drog till jobbet. bara så jag vet om jag måste hacka min wii när jag kommer hem

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                    Auto-Saved
                    Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                    x
                    Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                    x
                    x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                    Working...
                    X