Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Om UPPDATERINGAR och BRICKNINGAR / BRICKBLOCK

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av signoff Visa Inlägg
    tack för svar, får testa att kanske slänga in nått annat nytt spel då, eller så kör jag en WiFi update. för det utgör väl ingen risk ?
    uppdaterade via nätet och nu funkar det klockrent

Comment

Jag har inte spelat mitt wii på väldigt länge...typ 1 år eller så...sist jag spelade funkade alla spel jag brände ut.

Nu prövade jag bränna ut nya super mario till wii, inte galaxy för det har jag redan och det funkar utan de andra, new super mario wii?

Vad jag vet ska jag ha ett wii som är köpt via psxcare, på kartongen står det D2Ckey. Så det är väl ett sånt jag har.

Vad har jag gjort för fel? Går det uppdatera D2Ckey så det funkar eller hur ska jag få brända nya spel att fungera?

Comment

Original inlägg av hejsan Visa Inlägg
        Jag har inte spelat mitt wii på väldigt länge...typ 1 år eller så...sist jag spelade funkade alla spel jag brände ut.

Nu prövade jag bränna ut nya super mario till wii, inte galaxy för det har jag redan och det funkar utan de andra, new super mario wii?

Vad jag vet ska jag ha ett wii som är köpt via psxcare, på kartongen står det D2Ckey. Så det är väl ett sånt jag har.

Vad har jag gjort för fel? Går det uppdatera D2Ckey så det funkar eller hur ska jag få brända nya spel att fungera?
        New Super Mario Bro's har nya skydd, D2CKey har inte någon uppdatering/patch för att lösa detta, dom 2 chippen som har det är:

Drivekey
        Wiikey2
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
          New Super Mario Bro's har nya skydd, D2CKey har inte någon uppdatering/patch för att lösa detta, dom 2 chippen som har det är:

Drivekey
          Wiikey2

kan man inte uppdatera sin D2Ckey då?

eller hur ska jag göra om jag vill spela det?

Comment

Original inlägg av hejsan Visa Inlägg
            kan man inte uppdatera sin D2Ckey då?

eller hur ska jag göra om jag vill spela det?
            som jag sa, det finns ingen sådan uppdatering till det chippet... det du behöver göra är att byta chip till Wiikey2...
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Du BEHÖVER inte byta chip, du kan installera homebrew channel, installera nå ios, fixa och patcha här och där, installera usb loader, you name it. Har också läst nått om nått "cheat" man kan lägga till i Gecko OS som gör att spelet skippar security checks.

finns många vägar att vandra om man tycker det är kul att pilla med mjukvara och det gör vi ju alla, eller?

Men som ägare till ett wii med Wiikey2 kan jag säga att man slipper mycket strul med nya odyssey updaten.

Comment

Original inlägg av Stonerman Visa Inlägg
                Du BEHÖVER inte byta chip, du kan installera homebrew channel, installera nå ios, fixa och patcha här och där, installera usb loader, you name it. Har också läst nått om nått "cheat" man kan lägga till i Gecko OS som gör att spelet skippar security checks.

finns många vägar att vandra om man tycker det är kul att pilla med mjukvara och det gör vi ju alla, eller?

Men som ägare till ett wii med Wiikey2 kan jag säga att man slipper mycket strul med nya odyssey updaten.
                ja, man kan använda programpaketet också, men wiikey2 är ett bättre chip plus, dom arbetar fortfarande med det

dessutom är det en lättare lösning för småbarns föräldrar att helt enkelt byta chip annars måste man lära ungarna använda USBLoaderGX, Gecko eller vad man nu väljer att använda...
                Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X