Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Softmod Guide

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Softmod Guide

Här finns det mesta man behöver veta om Softmodning och allt däromkring.

Complete Softmod Guide

Jag har en Wii med System Menu 3.6E och körde den här vägen:
    http://adewii.wordpress.com/getting-started/

Stämde ned på varje knapptryckning!

Comment

hehe ^^ Här kommer en till

spana in den här sidan for guider och länkar
      http://we*******.pbworks.com/

Comment

Skriver här för att det inte går att skapa ny tråd:

Tjena!
        Jag ser att den här delen saknar en fin FAQ som vi har på Xbox delen för det första Därför ställer jag nu dessa frågor och hoppas att någon tar sig tiden att svara, kanske i en ny tråd nämnd som FAQ?

Jag vill softmodda min nya Wii (den svarta). Ska jag uppdatera till senaste mjukvaran innan jag moddar?
        Hur ser det ut med garantin? Kan man klara sig på garantin om man brickar den, jag har dessutom extra tryghetsförsäkring?
        Har jag förstått det rätt om man kan spela både från brända skivor och USB minnen efter en softmodd?
        Vad är riskerna med att vara uppkopplad online samtidigt som man har softmoddat och har brända/nedladdade spel? Hur är det med homebrew och WiiWare spel?

Det var nog allt tack!

Comment

Original inlägg av Musten Visa Inlägg
          Skriver här för att det inte går att skapa ny tråd:

Tjena!
          Jag ser att den här delen saknar en fin FAQ som vi har på Xbox delen för det första Därför ställer jag nu dessa frågor och hoppas att någon tar sig tiden att svara, kanske i en ny tråd nämnd som FAQ?

Jag vill softmodda min nya Wii (den svarta). Ska jag uppdatera till senaste mjukvaran innan jag moddar?
          Hur ser det ut med garantin? Kan man klara sig på garantin om man brickar den, jag har dessutom extra tryghetsförsäkring?
          Har jag förstått det rätt om man kan spela både från brända skivor och USB minnen efter en softmodd?
          Vad är riskerna med att vara uppkopplad online samtidigt som man har softmoddat och har brända/nedladdade spel? Hur är det med homebrew och WiiWare spel?

Det var nog allt tack!
          1. ja, uppdatera till 4.2E innan du softmoddar den, då slipper du tänka på det senare när du vill spela spel som kräver just 4.2

2. nintendo brukar kunna se att du softmoddat den, även om du "återställt" den... men ibland kan deras egna test grejer säga att den är softmoddad för att dom kört den

3. ja, du kan köra både spel från hårddisk och brända med softmodd, om vi softmoddar den åt dig får du inte med programmet som kör brända, inte testat om USBLoaderGX låter dig köra brända, men den kan kopiera in brända spel så det borde ju inte vara några problem att köra genom det också tycker man?

4. Det ska inte vara någon fara att köra online, se bara till att inte uppdatera mjukvaran, då riskerar du förstöra softmodden
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

har inte grejat med min wii på jätte lägre, har första cyclochippet tror jag till och med. men tänkte ta ut det och softmodda. då jag inte kan gå online med min wii undra jag om det går att uppdatera wiin manuellt via sdkortet eller något sådant innan jag softmoddar?!

Comment

Original inlägg av Devilus Visa Inlägg
              har inte grejat med min wii på jätte lägre, har första cyclochippet tror jag till och med. men tänkte ta ut det och softmodda. då jag inte kan gå online med min wii undra jag om det går att uppdatera wiin manuellt via sdkortet eller något sådant innan jag softmoddar?!
              Den här guiden är helt offline, du förbereder bara ett SD kort innan
              3.2E, Wiikey1 1.99, SD:1gb/HD:320gb, BootMii@Boot2, HBC 1.1.2, PriiLoader 0.8beta4, cIOSx r21 d2x-v10beta53, CFG USB Loader Mod v70r65, WiiMC 1.3.4

Comment

Den där guiden var helt fantastisk, väldigt förklarande och simpel. Ska ta och göra ett försök.har mitt gamla cyclo chip i kvar måste jag ta ut det innan kanske?

Comment

Den där guiden var helt fantastisk, väldigt förklarande och simpel. Ska ta och göra ett försök.har mitt gamla cyclo chip i kvar måste jag ta ut det innan kanske?
                  Du kan låta ditt chip sitta kvar, det kommer inte att störa
                  3.2E, Wiikey1 1.99, SD:1gb/HD:320gb, BootMii@Boot2, HBC 1.1.2, PriiLoader 0.8beta4, cIOSx r21 d2x-v10beta53, CFG USB Loader Mod v70r65, WiiMC 1.3.4

Comment

skulle starta en ny tråd för denna fråga men det ladda inte så prövar här, verkade lämpligt ;D
                    nyligen softmoddat min wii, förstagenerations wii så jag kör med dvd-skovor istället för usb och använde denna guide http://**************/guide-softmodda...2e-vt7197.html
                    dessa spel har jag problem med, no more heroes 2, red steel 2 och sega all star racing. i uloader startar de men jag får 2 av följande fel, error 001 eller spelens egna disc error skärm är det startat. ett spel jag började med som jag hade samma problem med var new super mario bros, men det funkar fint i uloader och har klarat halva spelet. konstigt med tanke på att alla forum jag tittat i så ska det inte funka. i neogamma har inte ett enda wii spel funkat för mig, bara dc spel.
                    Är det nån som kan komma med lite goda råd?

Comment

Första gången man startar Red Steel 2 så måste man peka på en alternativ DOL fil. och även ladda ner en sådan.

i USB loadern så testa att slå på "error 002-fix" brukar hjälpa.

uloader använder cIOS222 som standard och USB loader använder cIOS249 som standard. man kan ha olika cIOS för olika spel....

Comment

Original inlägg av riger Visa Inlägg
                        Första gången man startar Red Steel 2 så måste man peka på en alternativ DOL fil. och även ladda ner en sådan.

i USB loadern så testa att slå på "error 002-fix" brukar hjälpa.

uloader använder cIOS222 som standard och USB loader använder cIOS249 som standard. man kan ha olika cIOS för olika spel....
                        Jo jag är med på det mesta av det testat de cIOS som kom med med funkar fortfarande i uloader, förstår också det där med DOL filerna men inte vart(för ett specifikt spel det vill säga) jag hittar nya eller hur jag installerar nya. USB loadern kan jag inte använda då jag inte har en usbdisk.

Comment

Jo jag är med på det mesta av det testat de cIOS som kom med med funkar fortfarande i uloader, förstår också det där med DOL filerna men inte vart(för ett specifikt spel det vill säga) jag hittar nya eller hur jag installerar nya. USB loadern kan jag inte använda då jag inte har en usbdisk.
                          Använd programmet WiiScrubber och plocka ut filen player.dol.
                          ändra namnet till RD2P41.DOL och lägg den på ditt SD kort.
                          i uLoader för settings för spelet finns en knapp som heter "alt"
                          där kan du peka på RD2P41.DOL

Comment

Original inlägg av riger Visa Inlägg
                            Använd programmet WiiScrubber och plocka ut filen player.dol.
                            ändra namnet till RD2P41.DOL och lägg den på ditt SD kort.
                            i uLoader för settings för spelet finns en knapp som heter "alt"
                            där kan du peka på RD2P41.DOL
                            hittar inga player.dol bara main.dol, innan jag såg detta så tänkte jag fall jag hade brännt för snabbt, brände om på lägsta, nu startar spelen, det jag testar nu är no more heroes 2 och kom fram till efter första striden och det blir disc error.
                            men main.dol är inte samma sak va för testa göra prosseduren med dem men funka inte, uloader eller neogamma hittar inte ens filerna. gått igenom filerna med wii scrubber å enda .dol filerna jag hittar är main.dol.

Comment

hittar inga player.dol bara main.dol, innan jag såg detta så tänkte jag fall jag hade brännt för snabbt, brände om på lägsta, nu startar spelen, det jag testar nu är no more heroes 2 och kom fram till efter första striden och det blir disc error.
                              men main.dol är inte samma sak va för testa göra prosseduren med dem men funka inte, uloader eller neogamma hittar inte ens filerna. gått igenom filerna med wii scrubber å enda .dol filerna jag hittar är main.dol.
                              kolla i partition1 - sys - mpls_movie

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X