Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

När kommer dem coola spelen???

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• När kommer dem coola spelen???

Har en Wii sedan ca. 1 månad och jag måste säga att jag inte blivit särskilt imponerad. Det roligaste jag spelat hittils måste vara Wii Sports och RE4.

Inget fel på maskinen eller dess design samt funktioner men det finns ju knappt några bra spel, eller?

Jag trodde att det skulle finnas betydligt mer roligt att spela. Om man ser på kommande titlar så verkar alla spelhusen skippa Wii så fort det blir snack om lite grafik och pixlar på skärmen. Nintendo har väl iofs aldrig utmärkt sig som ngn som
    går samma väg som alla andra men ändå.

Hur kul det än må vara att köra Mario Strikers charged så vill man inte tappa hela känslan av den nya generationens konsol, dvs bättre och snabbare grafik. Just nu känns det som att det enda som kommer som inte bär Nintendos namn är taskiga portningar av PS2 spel.

Jag är besviken. Vill ngn byta en 360 mot en Wii så hör av er

Jag håller med dig, de enda spelen som har kommit som är mer än godkäna är Resident Evil 4 (portning), Super Paper Mario och Zelda: (typ portning också). Super Mario Strikers tycker jag också är hyffsat bra. Det är mest ett multiplayer-spel dock. Vissa spel har varit helt okej som man senare tröttnat på: Excite Truck och SSX Blur bla.

Jag väntar med spänning efter spel som Metroid Prime 3, Resident Evil: Umbrella Chronicles, Super Mario Galaxy och Zack and Wiki.

Comment

Super smash bros då? Det kommer äga

Comment

Jadu är du ute efter " kvalitetsspel" så har du nog valt fel maskin. Den är till för barn/tjejer samt dem som VILL köra partyspel. Jag hade en 360 sålde den efter jag hade köpt wii:t. Har aldrig spelat så mycket spel med min tjej sen vi köpte det. Jag tycker det är klockrent.

Hon rörde aldrig 360 när jag hade den.

Jag är nöjd, men somsagt. det skulle ju inte skada med lite spel där det finns en handling.

Comment

Original inlägg av jaccee Visa Inlägg
          Super smash bros då? Det kommer äga
          Säkerligen kommer det bli riktigt bra men är kommer det vara ngt som den föregående genereationens konsoler inte hade kunnat prestera? Tveksamt.

Tolka mig inte fel jag kan tycka att spel som tex. Rayman Raving Rabbids är jäkligt underhållande spel men är det ngn nytt att hoppa upp och ner för förutom kontrollen? Knappast? Eller har jag fel?

Trodde bara att det skulle vara lite mer klös i Wii än vad som visats än så länge.

Comment

26 Oktober då vänder allt..
            MP3 : C

yes!

men annars , testa godfather , det är skitskoj!

Comment

Ja jag håller nog med barry med godfather, det är en sjuk känsla i spelet att man nästan vill gå ut på stan och spöa på nån.
              Sen så var exite truck långt över min förväntan.
              Spel som inte kräver grafik som nästa inte går att göra på nån annan enhet än wii är traumacenter och eledees.
              Spel som bör provas är tigerwoods & prince of persia.
              Spel som jag inte prova men skulle kunna vara nått är nog scarface och driver.

Spelet som äger alla är The Legend of Zelda: Twilight Princess!

Comment

Original inlägg av glericus Visa Inlägg
                Spel som bör provas är tigerwoods & prince of persia.
                Båda dessa är ju kassa portningar!

Comment

Original inlägg av rymd Visa Inlägg
                  Båda dessa är ju kassa portningar!
                  Jo men som tigerwoods är som ett helt nytt spel när man få utöva golfandet.
                  Jag brukade lira de på PS2an men när jag lira de på wii så kändes de som ett helt nytt spel.
                  Och det är ju bara en försmak på 08 som kommer här i dagarna, där utvecklarna fått klämma på wiimoten lite till.

Prince of presia kan däremot vara lite halv kass nödlösning till wiimote som men många andra spel.

Jag tror som så att utvecklarna kommer fortsätta med minigames spel ett tag till för att lära sig ALLT om hur dosorna funka.
                  Sen när dom fått kontroll över de så kommer vi se mycket bättre spel, men inte med grymm grafik.

Comment

Efter succen med Wii så är de många utvecklare som snott runt o fattat galloppen att de kommer o börja komma mer o mer spel som har utvecklats för Wii kontrollen snart. De tar lite tid för dem o komma ikapp bara eftersom de inte riktigt verkade ha fattat va Nintendo hade pågång.

Mario Galaxy tror jag kan bli riktigt bra o EA kommer ut med lite spel nu med så vi får se, hittills så e jag helnöjd med mitt Wii, de enda jag saknar e väl igentligen en DVD spelare till de så man kan se film, annars så e de kanon.

Comment

Original inlägg av glericus Visa Inlägg
                      Jag tror som så att utvecklarna kommer fortsätta med minigames spel ett tag till för att lära sig ALLT om hur dosorna funka.
                      Sen när dom fått kontroll över de så kommer vi se mycket bättre spel, men inte med grymm grafik.
                      Alltså minigames i all ära och kommande spel också men jag har en känsla av att grafiken och ljudet på Wii inte kommer bli så jäkla mycket bättre än idag. Samtidigt kommer förmodligen 360 och PS3 utvecklas mycket på det grafiska området och med tiden ta över den marknad som Wii lyckats kapa åt sig i dagsläget. Tror inte Wiimoten kommer kunna uppväga de andras enheternas kraftövertag mer än ca. 1-1,5 år.

Att sitta och spela på ett gameboy när alla andra spelar DS eller PSP håller inte i längden.

Comment

Jag är ändå ganska nöjd med min Wii, speciellt när den är chippad och jag spelar spel från samtliga av Nintendos konsoler. Det är riktigt skönt att kunna göra.

Jag vill se fler spel med ett bra och enspelarläge, något sådant Wii-exklusivt har inte ens kommit än.
                        Last edited by rymd; 2007-08-19, 19:57.

Comment

Tomb Raider: Anniversary lär bli najs måste jag säga.
                          Och om man inte orkar vänta så kör multiplayer i Wiiware tills allt är upplåst, Starnoose och Bungie brothers är så jäkla skojs

Comment

Jag blir bara trött och förbannad när jag tänker på hela tillståndet i tv-spels världen just nu och så här någonting funderar jag: (Ja, det blev mycket långt!)

Wii var (och är) en fruktansvärt friskfläkt i tv-spels världen på ett sätt som jag inte upplevt sedan ungefär NES gick att köpa i butik. Den är snygg, har ett cleant interface och är helt enkelt tv-spel på ett nytt sätt. Så långt så bra. De flesta av oss, utom säkert några miljoner japener som sedan länge spelat tv-spel på ett annorlunda sätt, var nog väldigt skeptiska till idén när vi först fick höra om den, och jag tror att det också inkluderar 3:e parts tillverkare. Nintendo har ett rykte om sig att vara svåra att tillverka spel till av framför allt en anledning, nämligen att de gör så bra spel själva och promotar dessa att 3:e partstillverkade spel till deras konsoller får slåss om uppmärksamheten på ett helt annat sätt än i fallet med tex. Sony. Så inför lanseringen av Wii tror jag helt ärligt att många ledande personer inom spelbranchen gjorde en total felbedömning, man räknade med att Wii skulle bli en flopp, eller möjligen en hit i Japan, och ganska förbisedd här i andra delar av världen. Ett halvår efter lanseringen är Wii precis vad alla verkar ha velat ha, Den säljer dubbelt så snabbt världen över som 360 och PS3 tillsammans, 10 i topp listor över försäljning av spel domineras av tillsynes enkla titlar till just Wii, medans dyra och påkostade saker till de andra konsollerna floppar.

Ungefär här tror jag att vi var i våras någon gång och det som hände var att så gott som alla stora speltillverkare som EA, Capcom m.fl har förstått att de måste släppa titlar till Wii, något annat vore rent idiotiskt ur ett ekonomiskt perspektiv, MEN eftersom att de inte varit beredda har de inte haft särskillt många Wii-exklusiva spel i produktion och har istället gått den fula genvägen. Genom att ta redan färdiga spel till förra generationens tv-spel och förse dem med lite svingande av Wiimoten så får de en del av kakan eftersom att alla vill ju testa ett häftigt EAsports spel med all potential det kan ha med de nya styrmöjligheterna.

Här tror jag att vi befinner oss idag ungefär. Alla företag har förstått det som kosumenterna visade redan i julas, att Wii förtillfället är närmast ohotad som ledande konsoll sett till försäljning. Det gör att de flesta har börjat producera spel som ÄR tillverkade för Wii och ingenting annat. Tråkigt nog tror jag att det kommer att dröja ytterligare ett halvår-år innan de flesta av dessa kommer att vara nära lansering.

Det här betyder inte att jag är asnöjd med min Wii, tvärt om är jag också ganska förbannad för tillfället och det beror framför allt på bristen på kvaltetsspel, men det gäller ta mig fan inte bara Wii, jag äger också ett 360 och där känns det minst sagt öken. Jag fattar inte hur Nintendo kan fortsätta att vara så ignoranta gentemot "teknik" sidan av gaming. Jag vill spela i HD, jag vill att varenda jävla Wii-spel som släpps ska flyta snyggt i 480p (egentligen är jag fortfarande sne över att de inte styrde 720p stöd) i verkligt 16:9 format och inte ha en massa tekniska buggar som gör att det i självaverket blir 15:9 med svarta sträck på sidan. Jag vill att internet ska vara en naturlig del av min konsoll, inte bara finnas där som en ploj. Visst jag gillar surfa med wii, kul att kunna kolla på vädret osv, men vad i h-vete... inkludera det i spelen, släpp patchar, banor och låt oss få använda det på ett liknande sätt som Live. Grafikmässigt kommer jag inte att tåla det hela länge till och även om jag, som sagt var, tror att jag vet varför det är som det är blir jag bara förbannad. Jag vill inte spela john madden och tiger woods med en grafik som kanske slår ps2 när själva maskinen i sig är BETYDLIGT mer kompetent, vilket jag antar att Nintendos egna storspel kommer att visa oss framåt jul.

Samtidgt över i 360/Ps3 land... Den 18:e FPS titeln av de 20 senaste lanseras och den har snygg grafik och feta vapen som smäller högt, men jag fattar fan i mig inte vem som vill spela sådana spel fortfarande. Det är liksom... jag har spelat FPS på EXAKT samma sätt i tio år och det känns ungefär lika spännande som en ny film med Steven Segal. Kort och gott känns det som om originaliteten saknas hårt i många läger just nu. jag menar, Wii tog alla på sängen och det säger en hel del. Tv-spel ska vara framför allt en sak och det är KUL, hur man har det är sedan ganska individuellt, men jag vet att jag fortfarande har mer kul med Mario Kart 64 än vad jag har med det senaste racingspelet till 360 så någonstans felar det i bägge lägren.

Om nu Nintendo kunde få tummen ur röven och börja tvinga tillverkare att hålla en viss standard till deras konsoll genom att släppa snygga, fina spel som samtidigt är orginella och inte "teknikfrämmande" så kommer jag att fortsätta spela Wii och jag hoppas verkligen att detta är fallet. Tänk om vi kunde få ett antal feta Zak och Wiki i framtiden. Unika spelupplevelser till Wii, samtidigt som tillverkarna till 360 fattar att rätt många skiter i Call of Duty 10 och hellre skulle vilja se ett antal stämingsfulla Resident Evil, Alan Wake och Metal Gear inblandade i mixen.

/Borka

Ps. Förövrigt är jag förbannat trött på att höra hur Wii är en tjekonsoll, som om inte tjejer skulle vara lika smarta som killar och därför inte fattar vad "rikigt" tv-spel är. Min sambo och hennes kompis gänghar spelat tv-spel sedan de var små och spöar troligen skiten ur de flesta här i många av era favorit spel, så lägg bara ner det skitsnacket. Ds.

Comment

Birkborkasson finns skrivet!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X