Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mario Kart pal Wii, nån som? [Mario Kart PAL WII-MOMENT]

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av bmansweden Visa Inlägg
    för att krångla till det extra hittade jag denna infon på ett forum:

The new ppf patch is here
    Download: PPF-o-Matic http://www.sospc-en-ligne.com/downloads/pdx-pom3.zip
    The ppf patch: Mkwii2.ppf http://uppit.com/TZZ6W2

Launch PPF-o-matic, ISO file: the original Mario Kart Wii iso (=unpatched)
    Patch: Mkwii2.ppf
    Click Apply, and burn the iso =)

ladda ner dessa 2 program...

1. packa upp spelet
    2. öppna PPF-o-Matic filen
    3. gå i det programmet till din iso fil
    4. gå till Mkwii2.ppf
    5: tryck sedam på apply (tar ett par sekunder sen är det klart)
    bränn nu spelet som vanligt....

gjorde detta idag och spelet funka klockrent efter detta

Nån som gjort på nåt sätt å fått det att funka???

ja gjorde de men fortfarande funkade inte... äre för ja kanske måste uppgradera min wii? eller för den inte är wiikey? ja vet inte.. men ja måste fixa det här... har slösat mina två sista dvd-r skivor på det här... känns jobbigt att slösa bort de..

Comment

Jag förstår ärligt talat inte varför ni ska hålla på att krångla så, releasen fungerar, jag har kört den i flera veckor. Det går även bra att spela online.

Comment

gjorde de och funkar nu!!

tack..

Comment

Original inlägg av Pahlsson Visa Inlägg
          Jag förstår ärligt talat inte varför ni ska hålla på att krångla så, releasen fungerar, jag har kört den i flera veckor. Det går även bra att spela online.
          Ja men alla har inte samma moderkort å chip osv som dig pahlsson...

Original inlägg av flip_flop Visa Inlägg
          ja gjorde de men fortfarande funkade inte... äre för ja kanske måste uppgradera min wii? eller för den inte är wiikey? ja vet inte.. men ja måste fixa det här... har slösat mina två sista dvd-r skivor på det här... känns jobbigt att slösa bort de..
          Hm funkar inte det här så bränn ut den helt utan patchar och uppdatera din wii till 3.3 (senaste) men kolla först upp här på forumet vad du "förlorar" med 3.3 uppdaten så du ser om det är värt det...

Du kommer bla inte kunna spela ppf-patchade spel eller spel som är modifierade och/eller regions-ändrade med tex wiifrii...
          --------------------------
          Nintendo:
          "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
          -----------------
          雙瞳 B-man i 1 och 0
          http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

Comment

Du kommer bla inte kunna spela ppf-patchade spel eller spel som är modifierade och/eller regions-ändrade med tex wiifrii...[/QUOTE]

Varför inte??

Comment

nintendos 3.3 update = de har lagt in en kod/ett anrop/blockering i wii firmware som fixar gamla twilight hacket + den blockerar ppf patchade spel osv,
              stoppar du i en sån skiva sen efter säger konsollen att filerna är korrupta å
              an error has occured bla bla bla typ..

Fast inte alla maskiner som drabbas så hårt av den de är olika i serienr på konsollen och vad för moderkort och annat.

Min konsoll drabbades inte så hårt den tog inte bort saves mellan de olika regionerna som den sägs ska göra den blockerade inte regionfixade spel som den sägs ska göra den fixade inte bort så alla patchade spel blev kassa..
              vissa trucha signerade spel ppf patchade drabbade bara min konsoll att de inte gick sen de 2-3 spel då löste jag att köra igen genom slänga in Homebrew channel och GeckoOS så var de igång igen spelen

Original inlägg av flip_flop Visa Inlägg
              Du kommer bla inte kunna spela ppf-patchade spel eller spel som är modifierade och/eller regions-ändrade med tex wiifrii...
              Varför inte??[/QUOTE]

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X