Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

New Super Mario Bros WII utan massa scrubbande å hexeditande å så.....

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• New Super Mario Bros WII utan massa scrubbande å hexeditande å så.....

Hejjje, nån som lyckats få New Super Mario Bros WII utan massa scrubbande å hexeditande å så???.....

bara bränna ut å spela med sin chippade konsol så.....
    i sånafall vilken version?

vad jag förstått så ligger den där chip-checkern på orginalet så inte ens det bör funka på en chippad wii, beyond värld 1.3 alltså....eller?
    Last edited by bmansweden; 2009-11-27, 00:26. Anledning: Uppdaterar bara - å stavvvar som en kråkka....
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

Den som är prefixad fungerar utan problem enligt dom som använder den.
    de flesta kör dock med Usb Loader GX och har ison på hd...

*cough* Orginalet väntar jag på... *cough*

Comment

BAHAMUT versionen "sägs" finnas ute. Om vi hypotetiskt säger att jag skulle ha testat den så kan vi säga att den skulle inte fungera. Den skulle krascha en bit in på level 1-1. Det skulle sägas på forum och jag skulle också ha drabbats av det. Forumen skulle också säga att det det skulle finnas fixar genom att köra Gecko OS och massa annat trix.

Så hypotetiskt är att vänta på en bättre version som inte lär finnas just nu. Inte enligt de Wii Scene sidorna jag känner till i alla fall.

Tips från Coachen. Ligg lågt och vänta på bättre än BAHAMUT versionen som finns ute i cyperspace.

Som tur är laddar jag ju inget då det är *host* olagligt...

*nudge nudge if you know what I mean*

Comment

BAHAMUT versionen funkar lite grand...men dör på 1-1, ibland 1-2 och till och med så långt som 1-3 en gång...men går ej spela så :-(

Vill ha en riktig version nu!!!

Comment

aha så ponera nu att jag, i en annan verklighet, skulle vilja spela detta spel, då bör jag med andra ord vänta något....
          ¤förstår¤

men jag har hört rykten om att det ligger nåt sorts "chip-check" på orginalet med som gör att man inte kan spela förbi bana 3 på en chippad konsoll, nån mer som hört om det?.....
          Last edited by bmansweden; 2009-11-17, 02:18.
          Nintendo:
          "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
          -----------------
          雙瞳 B-man i 1 och 0

Comment

Denna fungerar klockrent...
            Enligt den "vän" jag har som gör dumma saker så är han i värld 4-x och slåss för tillfället och barnen hans älskar det...

New.Super.Mario.Bros.Wii.Pal.Fixed.Nitro

Bjerlk

Comment

Har din kompis bränt den på en skiva eller kör han med någon usb loader o sånt som man ej förstår sig på?

Comment

Kör från USB Loader....
                Men han har chip med. Men gillar att slippa strulet med skivor när barnen förstör orginalen hela tiden...
                Bjerlk

Comment

"orginalen" menar du, men jag måste ha en som funkar från skiva?...
                  orkar inte hålla på med gecko å gud vet vad osv från usb-loader å gud vet vad.....
                  Nintendo:
                  -----------------
                  雙瞳 B-man i 1 och 0

Comment

Hur menar du från skiva... Du vill göra en backup och spela den från skiva?

det kan jag inte yttra mig om eftersom jag bara har sett versionen jag visade ovanför med USB Loader GX och det fungerar utan att göra någonting ytterligare (Än att lagt över den till den externa hårddisken i wbfs partionen med datorn, som man gör med alla spel i USB Loaders (Dock finns det nu stöd för FAT hårddiskar så man slipper WBFS...)

Bjerlk

Comment

nån som vet om det funkar att köra original skivan (alltså inte backup) i en chippad wii (jag har wiikey1) eller kommer den DREa också?
                      och kan man köra uppdateringen utan att nånting trist händer med konsollen? jag vill inte heller behöva installera massa homebrew.

Comment

Jag skickade nyligen ett meddelande till Wiikey och frågade om de skall försöka ordna det här problemet med en ny uppdatering eller något liknande, så att vi kan spela det utan massa patcher eller USB-loader.

Jag återkommer när jag har fått svar.

Comment

Inget nytt om någon uppdatering?

Något chip som heter FlatMii har tydligen släppt en uppdatering som får det att funka. Väntar och hoppas på en Wiikey(1) uppdatering bara.

Comment

om det är nån som undrar så funkar retail-skivan utmärkt på min wiikey v1. konsol utan nån homebrew eller nånting.
                            körde uppdateringen, inga problem. kan köra mina gamla backups och allt.
                            om man är en noob som jag är det bara att ge upp och köpa skiten.

Comment

Original inlägg av thejonas Visa Inlägg
                              Inget nytt om någon uppdatering?

Något chip som heter FlatMii har tydligen släppt en uppdatering som får det att funka. Väntar och hoppas på en Wiikey(1) uppdatering bara.
                              Jag provade en scrubbed på wiikey 1 men den funkade inte Updaten var det "error" på. Men ska patcha den och se om jag får den och funka
                              Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
                              ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X