Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Wii med Argon.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Wii med Argon.

Ser nu att psxcare är i full gång med att chippa Wii med Argon (1-2 dagars leveranstid).

Har några frågor till Hansi ang. Argon, om det finns tid över till att svara.

Håller Argon vad de lovar ang. dessa punkter.

1- Work on all D2C WII boards
    2- 13 wires connection
    3- 100% UPDATABLE! Trough the on board JTAG connector
    4- ACTEL processor
    5- Direct Boot from Wii games
    (extreme compatibility, more than Wiikey/D2Ckey) (Jaja, tillverkarens skryt, vi får se hur det blir...)
    6- Direct boot for every GC game
    7- Multiple disc support
    8- Audio streaming for GC Games supported
    9- Partial regional Patch (work on 80% of games)

Hur har ni löst med JTAG-programmeraren? Måste man ta isär konsollen eller
    har ni dragit kablar ut så man kan flasha/programmera den själv?

Vad föredrar eller tror du är bättre Argon eller d2ckey?

Är beställningssugen efter en lång väntan på nya chip som gjort att det tagit så länge att bestämma mig.
    PS2 DMS4 PRO
    Wii D2CKey BOOT2 CFG USBloader + Seagate Freeagent GO 500GB (extern hdd)
    PS3 FAT 40GB (500GB) KMEAW CFW3.55 + Seagate Freeagent GOFLEX 500GB (extern hdd)
    PS3 Slim 160GB original
    NDS Lite M3 Real 8GB

Det ingår en flatkabel. Jag var bara inne i förmiddags så jag hann aldrig se någon färdig argonchippning så jag vet inte hur smidigt det var att få till det så att flatkabeln sticker ut någonstans utan att man behöver fila på skalet.

I dagsläget så tror jag man som konsument inte ser någon skillnad alls på en wii med d2ckey eller argon.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
    Auto-Saved
    Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
    x
    Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
    x
    x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
    Working...
    X