Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

massa frågor, har du ett argon? hur funkar de

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Bara testat ett pal-backup-spel på min pal-maskin, fungerade inte.
    Men jag har ingen erfarenhet av att bränna ut wii-backups så ska göra ett nytt försök idag! Tror det är 1.3 installerat

Edit. Mitt andra bränningsförsök gick bättre. Backupen startade i maskinen på första snurret och fungerar hur bra som helst. Jättenöjd.

#2 Edit. Testat ytterligare tre backups och de startar i ett naffs.
    Last edited by sputnik; 2008-02-15, 23:09. Anledning: fylla på mer info

Comment

angående internminnet i en Wii så har jag också för mig att det är 512 mbyte. det räcker gott och väl för sparningar av ett tjugotal spel plus ett VC spel för varje ledig ikon på dashboarden så länge du inte har fler än 2-3 spel som är stora utrymmesvis (N64, Neo Geo, vissa Turbografx 16). tar minnet slut så är det bara att kopiera över något spel till ett SD-kort eller någon annan typ av kort med adapter (kör själv med micro SD), nackdelen är att man inte kan spela något direkt från minneskortet. och har man inte tillgång till ett minneskort så är det bara att ta bort något spel man känner att man klarar sig utan ett tag, det är nämligen fritt fram att ladda ner samma spel gratis om och om igen så länge man inte gör en ren systemformatering.
      Last edited by prodge64; 2008-04-01, 22:41. Anledning: grammatik

Comment

Angående frågorna om gamecubekompatibilitet ovan...vi har kört firmware 1.8 i argonchippen några veckor nu, skall fungera alldeles utmärkt med gamecubespelen :-)
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

jepp har testat detta själv o jag har inte stött på ett enda som inte funkat ännu av de 7-8 jag har testat fler kommer testas men komenterar nog inte om de inte slutar funka
          Mina consoler:
          PS3 Slim 120GB
          Wii (Argon 1.8) softmod cios38 rev 17
          Xbox 360 Elit Svart
          Xbox 360 vit 120GB hdd (Ixtreme LT, snart iaf)
          Nintendo DS Lite (R4, M3DS Real) svart
          PS2 (Dsm4 Lite) Gamla modellen
          Xbox (chippad) svart
          Gamecub (Qoob pro) lila (såld, efter reparation)
          Nintendo 64
          super Nintendo x2
          Nintendo 8-bitar

Dator:
          Core2 duo E6850
          2xDDR2 2GB PC6400
          MK Gigabyte GA-p35-ds4
          GF8800GT 512mb
          ipower extreme ed 600w
          500gb hitachi SATA 2 + samsung 750gb, 1tb sergate

Comment

Original inlägg av DrMyxo Visa Inlägg
            de låter mycket bra men de är ju bedrövligt att de inte kan fixa gamecube spel kompatibiliteten tycker jag men den kommer väll. vet ni om de är några andra chipp som har full eller bra kompatibiliteten för gamecube pal på pal wii (d2b)

är la bara d2bkey som finns gisar jag men funkar de bra för gamecube, frågan ställs i d2bkey kategorin med

men varför vill du spela gc på din wii?

är ju lite som att köpa en porsche och sen bara köra i 30km/h resten av livet med den...
            --------------------------
            Nintendo:
            "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
            -----------------
            雙瞳 B-man i 1 och 0
            http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

Comment

Original inlägg av bmansweden Visa Inlägg
              men varför vill du spela gc på din wii?

är ju lite som att köpa en porsche och sen bara köra i 30km/h resten av livet med den...
              Om det vore så att man *bara* ville spela GC-spel på en Wii så håller jag med dig. Men jag tror inte så är fallet. Klart man vill ha så mycket valmöjlighet som möjligt.

De enda som kan skada vår demokrati är vi själva.

Comment

Original inlägg av Fruktmoasen Visa Inlägg
                Om det vore så att man *bara* ville spela GC-spel på en Wii så håller jag med dig. Men jag tror inte så är fallet. Klart man vill ha så mycket valmöjlighet som möjligt.
                Nä man spelar gc på sin gc, där vet man att de funkar utan strul ; )

Men jag e faktiskt likadan själv, köper en moddad xbox, spelare snes-emus, köper en psp, spelar snse-emus...

Idén e egentligen helt sjukt juh, köpa dyra maskiner för att spela gamla trötta spel...
                men men, det är kuligast när det funkar och att hålla på med alla trix på wiin går juh bort, dessutom säger folk på nätet att alla emu-spel man laddat ner och lagt in olagligt på sin wii kommer sluta funka med updaten på smash bros pal...
                --------------------------
                Nintendo:
                "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
                -----------------
                雙瞳 B-man i 1 och 0
                http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X