Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nya chip Argon?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Nya chip Argon?

Detta verkar ju lovande. Precis som Wasabi chippen fast bättre.. http://www.infectus.biz/news.php?new...-13%2008.45.08

Om jag har fattat det rätt så kan man köra in nytt firmware i dem gamla chipen och chipet funkar på alla modeller av Wii. Eller har jag fel?

Jocke

Ahh, det är officiellt nu, har fått info om det för ett bra tag sedan men det var inte menat för allmän kännedom just då :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
      Ahh, det är officiellt nu, har fått info om det för ett bra tag sedan men det var inte menat för allmän kännedom just då :-)

Vet du ungefär när detta firmware kommer ut? Så Argon chippen kommer alltså att fungera på alla modeller av Wii.

Jocke

Comment

Jag vet inte när den kommer ut, troligen inom ett par veckor (hoppas!)

Men att den fungerar på alla modeller är ju rätt onödigt när det finns chip för en bråkdel av priset till de äldre modellerna. Overkill att montera ett actelbaserat chip när det räcker med en billig "pic"
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Joukko Visa Inlägg
          Om jag har fattat det rätt så kan man köra in nytt firmware i dem gamla chipen

Jocke
          Man måste dock löda på en liten pic på "gamla" argon för att kunna köra med Wasabi liknande firmware. Du ser att det finns lediga pads för en sådan på argon.... Dom nya argon kommer att säljas med färdigmonterade pics...
          "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
          Maxtor D-Max 200gig
          v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X