Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nintendo wii med D2CKEY

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Nintendo wii med D2CKEY

Har införskaffat mig ett nintendo med D2Ckey chippet...är rätt ny med nintendo pga har haft xbox...min fråga är: fungerar det på samma sätt att öppna och bränna nintendo spel som med xboxen? vad för skivor är bäst att bränna på? har just nu TDK DVD-R skivor...! undrar lite oxå vad som skiljer WIIKEY chippet mot D2CKEY chippet?...och måste jag ladda ner något från nätet för att göra min nintendo regions fri eller är den redan det?...för jag fick ej med någon installations skiva från leverantören..?

MVH soda32

Skivorna som jag använder och tycker funkar hur bra som helst är just TDK DVD-R jag bränner i 8x. D2ckey är bra på så sätt att det är nästa omöjligt för nintendot att upptäcka till skillnad från wiikey och andra chip + att du antagligen aldrig behöver uppdatera d2ckey chippet. Läs mer om d2ckey här: www.d2ckey.com/

Comment

Funkar ej med NTSC spel för mig? Är D2CKEY regionsfri från början?

Comment

Original inlägg av snowbiz Visa Inlägg
        Skivorna som jag använder och tycker funkar hur bra som helst är just TDK DVD-R jag bränner i 8x. D2ckey är bra på så sätt att det är nästa omöjligt för nintendot att upptäcka till skillnad från wiikey och andra chip + att du antagligen aldrig behöver uppdatera d2ckey chippet. Läs mer om d2ckey här: www.d2ckey.com/
        Fungerar alla brända PAL-versioner med D2ckey, felfritt? Eller finns det problem, precis som wiikey. Går det att uppdatera d2ckey?

Frågar eftersom jag funderar på ev. wiikey eller D2ckey konsol.
        PS2 DMS4 PRO
        Wii D2CKey BOOT2 CFG USBloader + Seagate Freeagent GO 500GB (extern hdd)
        PS3 FAT 40GB (500GB) KMEAW CFW3.55 + Seagate Freeagent GOFLEX 500GB (extern hdd)
        PS3 Slim 160GB original
        NDS Lite M3 Real 8GB

Comment

Original inlägg av Lillejan Visa Inlägg
          Fungerar alla brända PAL-versioner med D2ckey, felfritt? Eller finns det problem, precis som wiikey. Går det att uppdatera d2ckey?

Frågar eftersom jag funderar på ev. wiikey eller D2ckey konsol.
          Jag har aldrig haft problem med några PAL spel med d2ckey men när jag hade wiikey så startade inte alla spel som dom skulle. Det ska gå att uppdatera d2ckey men enligt deras hemsida ska det inte behövas.

Comment

Jag har aldrig haft problem med några PAL spel med d2ckey men när jag hade wiikey så startade inte alla spel som dom skulle. Det ska gå att uppdatera d2ckey men enligt deras hemsida ska det inte behövas.
            Jag antar att Super Mario Galaxy PAL gick utan problem då?

Tack för svaren förresten, nu är man jävligt intresserad av d2ckey istället för wiikey eftersom jag är bara ute efter brända PAL.
            PS2 DMS4 PRO
            PS3 FAT 40GB (500GB) KMEAW CFW3.55 + Seagate Freeagent GOFLEX 500GB (extern hdd)
            PS3 Slim 160GB original
            NDS Lite M3 Real 8GB

Comment

Tack för svaren...har brännt ut två st. spel men dom tar han inte!?...gör jag något fel? har kört med TDK DVD-R på 4x hastigheten....en annan fråga...hur ser man att nintendot är chippat?...kanske har blivit blåst ....

Comment

Jag antar att Super Mario Galaxy PAL gick utan problem då?

Tack för svaren förresten, nu är man jävligt intresserad av d2ckey istället för wiikey eftersom jag är bara ute efter brända PAL.
                Japp, det fungerar utan några problem

Comment

Original inlägg av soda32 Visa Inlägg
                  Tack för svaren...har brännt ut två st. spel men dom tar han inte!?...gör jag något fel? har kört med TDK DVD-R på 4x hastigheten....en annan fråga...hur ser man att nintendot är chippat?...kanske har blivit blåst ....
                  Kan du berätta mer exakt hur du har gjort när du har bränt spelen....

Comment

Japp, det fungerar utan några problem
                    Fint!

Hur är det med NTSC-spel då? Fungerar de? Såg i en annan tråd här på forumet om en som inte fått igång amerikanska spel.
                    PS2 DMS4 PRO
                    PS3 Slim 160GB original
                    NDS Lite M3 Real 8GB

Comment

Fint!

Hur är det med NTSC-spel då? Fungerar de? Såg i en annan tråd här på forumet om en som inte fått igång amerikanska spel.
                      Det har jag inte provat faktist. Men det ska funka enligt tillverkarens hemsida om jag inte minns fel.

Comment

Ok snowbiz...ladda hem och packa upp rar filerna som jag brukar göra med xbox spel eller filmer...höger klicka på en av rar filerna och packa upp till...eller annars dubbel klicka på en av filerna och packa upp dom i winrar...sen får jag en iso image file på 4,37 gb (4 669 979 776 byte) och den bränner jag ut med nero på 4x hastigheten...men när jag sätter in den i nintendot säger den unreadable disc!...spelet är sonic and the secret rings PAL multi6_wii-wiierd...skivor är TDK DVD-R...gör jag något fel?...

Comment

Fint!

Jag får inga NTSC spel att fungera. Däremot alla PAL. SMG PAL funkar fint.
                          Någon som testat NTSC med D2CKEY?
                          /Lasse

Comment

Samma här, NTSC verkar inte funka utan pill. Kanske skönt, så slipper man farliga updates...

Comment

Original inlägg av soda32 Visa Inlägg
                              Ok snowbiz...ladda hem och packa upp rar filerna som jag brukar göra med xbox spel eller filmer...höger klicka på en av rar filerna och packa upp till...eller annars dubbel klicka på en av filerna och packa upp dom i winrar...sen får jag en iso image file på 4,37 gb (4 669 979 776 byte) och den bränner jag ut med nero på 4x hastigheten...men när jag sätter in den i nintendot säger den unreadable disc!...spelet är sonic and the secret rings PAL multi6_wii-wiierd...skivor är TDK DVD-R...gör jag något fel?...
                              Naä...det verkar som om du gör helt rätt. Så jag vet faktist inte vad det kan vara. Har du bränt olika spel eller är det samma du bränt 2ggr? TDK DVD-R använder jag och dom funkar kanon. Jag bränner med Imgburn men det ska ju inte spela någon roll.
                              Last edited by snowbiz; 2007-11-24, 07:51.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X