Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nintendo wii med D2CKEY

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av lasseman Visa Inlägg
    Jag får inga NTSC spel att fungera. Däremot alla PAL. SMG PAL funkar fint.
    Någon som testat NTSC med D2CKEY?
    /Lasse
    För att göra D2Ckey regionsfritt så måste man brygga JP2 för PAL om jag inte minns fel. Läs mer på www.d2ckey.com

Comment

Original inlägg av snowbiz Visa Inlägg
      För att göra D2Ckey regionsfritt så måste man brygga JP2 för PAL om jag inte minns fel. Läs mer på www.d2ckey.com
      Aha, det är två punkter i hårdvaran som man ska koppla ihop (heter sånt här "byglar" på svenska eller blandar jag ihop? är ingen hårdvaruguru direkt); det vågar inte jag göra, inte än i alla fall.

Jag beställde mitt Wii färdigmoddat från psxcare, synd att de inte gjorde den kopplingen (eller gjorde de, och jag bara har haft oflyt med mina skivor?).

Comment

Om kopplingen inte är gjord så kan du patcha med regionfrii istället, resultatet blir detsamma. Du bör ju ändå köra wiibrickblocker samtidigt. Jag tycker det är säkrare att leverera wii som INTE är regionsfria från början, för att slippa brickproblem bara för att de farliga spelen startar helt utan vidare.
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Tja, jag förstår för/nackdelarna med det. Det känns inte helt självklart vilket som är bäst för er/dig att göra för framtida kunder, men det är upp till er.

(Jag borde kanske ha läst på om d2ckey innan så jag kunde bett er göra på det ena eller andra sättet innan jag beställde -- såg bara på d2ckey-hemsidan att "even a lot of games from regions with different video system can be booted directly" och tyckte att det verkade bra och trodde att det var vad jag beställde. Jag var i och för sig helt förvirrad kring ntsc och pal och sånt i början, nu har jag läst på om det i alla fall.)

Jag ska testa wiigionfree eftersom jag inte på ett enkelt sätt kan använda ofria delphi-program. .net-program som brickblocker är också ganska vanskliga.
          Finns det inte ett fritt program för att hindra felregions-updates?

(Wii-spelen och wiins program som t.ex. mii channel osv är de första ofria program jag kör på åratal och jag är inte van vid besväret det för med sig med warezande och knäckande och patchande, jag är bortskämd med att kunna ta ner en svn-rel och kompilera och köra.)

Tack för informationen i alla fall.

Comment

Original inlägg av Sunn Sunn Visa Inlägg
            Tja, jag förstår för/nackdelarna med det. Det känns inte helt självklart vilket som är bäst för er/dig att göra för framtida kunder, men det är upp till er.

(Jag borde kanske ha läst på om d2ckey innan så jag kunde bett er göra på det ena eller andra sättet innan jag beställde -- såg bara på d2ckey-hemsidan att "even a lot of games from regions with different video system can be booted directly" och tyckte att det verkade bra och trodde att det var vad jag beställde. Jag var i och för sig helt förvirrad kring ntsc och pal och sånt i början, nu har jag läst på om det i alla fall.)

Jag ska testa wiigionfree eftersom jag inte på ett enkelt sätt kan använda ofria delphi-program. .net-program som brickblocker är också ganska vanskliga.
            Finns det inte ett fritt program för att hindra felregions-updates?

(Wii-spelen och wiins program som t.ex. mii channel osv är de första ofria program jag kör på åratal och jag är inte van vid besväret det för med sig med warezande och knäckande och patchande, jag är bortskämd med att kunna ta ner en svn-rel och kompilera och köra.)

Tack för informationen i alla fall.
            Sunn Sunn,

Har beställt ett Wii med d2ckey men inte hämtat det ännu. Kanske borde ringa och fråga ifall de byglar eller inte Vilket sätt skulle du föredra bygla eller inte bygla.

//Spider21

Comment

Skulle föredra bygla om man är väldigt försiktig med nya releaser av andra regioners spel, läser på noga om brickning osv.

Comment

Hmm, jag funderar vidare på det här, det känns inte så självklart either way. Det är ju smidigt (man slipper bränna om alla sina skivor osv) men dödsfarligt. Jag kommer säkert själv att bli bränd på de där fel-regions-updateringarna

Ena frågan är hur de bör göra som "default", andra är hur de bör göra i varje enskilt fall -- och om du redan har beställt det så har de säkert redan lött färdigt det.

(PS sry att jag skrev "bygla", det heter säkert något annat.)

Comment

Du lär ju ändå köra wiibrickblocker på ntsc image innan du bränner ut den, då kan det ju inte vara så mycket jobbigare att även passa på och köra regionfrii....
                  Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                    Du lär ju ändå köra wiibrickblocker på ntsc image innan du bränner ut den, då kan det ju inte vara så mycket jobbigare att även passa på och köra regionfrii....
                    Använder WiigionFree nu, det fungerar bra. Letar efter en bra update-remover eftersom jag inte har windows. Tydligen är allt Brickblocker gör att ta bort partitionen med uppdateringen, så det kanske går med fria verktyg om jag gräver lite i unixkistan. (Några tips?)

Comment

Original inlägg av Sunn Sunn Visa Inlägg
                      Använder WiigionFree nu, det fungerar bra. Letar efter en bra update-remover eftersom jag inte har windows. Tydligen är allt Brickblocker gör att ta bort partitionen med uppdateringen, så det kanske går med fria verktyg om jag gräver lite i unixkistan. (Några tips?)
                      Brickblocker finns i en java version som verkar fungera (WiiPatcher).
                      Lista med wii apps
                      För att köra en jar fil i linux: java -jar filen-som-som-du-vill-köra.jar

Comment

Har sökt i massa forum om brickblocker och hälften säger att man ska använda detta och hälften inte. Vad är egentligen sant? Samma sak om Regionfrii, kollar alla spel jag laddar ner och det står redan att dom är i Pal. Laddar bara ner Pal-spel och har ett Nintendo wii med D2CKEY, senaste uppdateringarna då detta fixades förra veckan.
                        Någon som har bästa svaret, köra med brickblocker el inte?

Comment

Du ska inte köra brickblocker eller regionfree på spel som är PAL om du har en PAL maskin....

Comment

Original inlägg av Bjerlk Visa Inlägg
                            Du ska inte köra brickblocker eller regionfree på spel som är PAL om du har en PAL maskin....

Tack för svaret!
                            Då är det bara att tanka och köra.

Comment

är ny på nintendo skall strax beställa ett wii med d2ckey, och undrar om man kan uppdatera wii:t när man chippat det? Tacksam för svar
                              How to break a ps3...use a sledgehammer
                              How to break a x360...press the powerbutton

Comment

Ja det kan man....
                                med reservationer för framtida uppdateringar som ingen vet något om.
                                Men som det är nu inga som hellst problem att köra PAL uppdateringar på PAL enhet...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X