Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

drivekey, kommer ni att ta in dessa?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Finns det några egentliga nackdelar med DriveKey över huvud taget? (bortsett från 3x då, vilket tydligen inte skapar några större poblem ändå)

Samt, antar att även vid köp av DriveKey så får man mejseln för en 50-lapp?

Tänkte hjälpa kusinen som precis fått ett Wii av sin kille, så antar jag är på rätt väg

Mvh
    Wii D2B + WiiKey 1.9galaxy

PSP slim 5.00M33-6 CFW + MSXM4GSX

Comment

Nej inte vad jag vet Enda problemet var dom första drivekey som kom ut som jag skrev ovan.En sak för att chippet ska hinna med information så ställs ju dvd hastigheten ner och kan ibland få längre laddningstider.
      Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
      ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

Original inlägg av allewii Visa Inlägg
        Nej inte vad jag vet Enda problemet var dom första drivekey som kom ut som jag skrev ovan.En sak för att chippet ska hinna med information så ställs ju dvd hastigheten ner och kan ibland få längre laddningstider.
        Hehe, jo okej
        En själv sitter ju med ett lanserings Wii med Wiikey, så detta blir nått nytt att sätta tänderna i :P

Comment

Original inlägg av Littlelen Visa Inlägg

Samt, antar att även vid köp av DriveKey så får man mejseln för en 50-lapp?

Mvh

Ja det får du. Rabatterad mejsel gäller vid köp av vad som helst som kräver att man skruvar isär sin wii. Dvs alla chip, skal och reservdelar osv.
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
            Ja det får du. Rabatterad mejsel gäller vid köp av vad som helst som kräver att man skruvar isär sin wii. Dvs alla chip, skal och reservdelar osv.
            Najs najs
            Såg tyvärr lite "halvklart" ut av en snabb tolkning i shoppen, bara en liten notis.

Slänger in en beställning i slutet av Påsk....
            Så Glad Påsk!

Comment

Är ganska ny på Wii men hörde om en ny firmware (4.0) som skulle öka sd support på Wii och blev sugen.

Någon som testat/vet om de är lugnt att uppdatera firmware med DriveKey i burken lr ska man koppla ur det först?

Comment

Hej
                jag köpte min Wii hos Er med drivenkey men får problem med spelen som jag bränner ex mario ,vacation island mm den säger starta om boxen efter att jag har tagit ut skivan

Comment

Original inlägg av malaga Visa Inlägg
                  Hej
                  jag köpte min Wii hos Er med drivenkey men får problem med spelen som jag bränner ex mario ,vacation island mm den säger starta om boxen efter att jag har tagit ut skivan
                  Vad bränner du på för skivor? vad bränner du med för program? vad bränner du med för brännare?

Verbatim, IMGBurn och Samsung/Pioneer brännare är väl det som rekomenderas av dom flesta, då det brukar fungera bra med just detta för dom flesta och du ska ha DVD-R inte DVD+R
                  Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

svar på frågan

1 verbatim DVD +R ,Philips DVD +RW , Memorex DVD +R, Mediarange DVD - RW
                    Traxdata + RW, Memorex DVD +R

2 IMGBURN , Nero 7 , Alkohol

3. Samsung brännare

går ej på Nya mario samt på Need for speed Ntsc

så vad är det för fel
                    det funkar ner man bränner ner för Game cub och Wii kan läsa det men det går ej med wii kontroller ,så är det nån som vet vilka kontrollers man kan använda för att spela gamecub i Wii consolen

MVH Malaga

Comment

1 verbatim DVD +R ,Philips DVD +RW , Memorex DVD +R, Mediarange DVD - RW
                      Traxdata + RW, Memorex DVD +R
                      Du använder ju helt galet dåliga skivor, för det första bränner du på DVD+R skivor vilket Wii inte alls gillar de spelar bara DVD-R och på sin höjd DVD+R DoubleLayer och Verbatim...
                      Märken på skivor som gjort kasettband på 80-90 talet kan inte göra CD media, ( Maxell, Basf, TDK, Ritek, Sanyo och Memorex... )
                      Där har du det största problemet... Skippa +R o kör med -R

2 IMGBURN , Nero 7 , Alkohol
                      IMGBURN kan du behålla o du kan avinstallera allt annat skärp på Nero och Alkohol... Nero har gift sig med kopieringsskydd o gör inte 1-1 kopior på skivor.. IMGBURN är gratis o funkar även till Playstation 1-2 samt Wii, Gamecube, Xbox och 360...

3. Samsung brännare
                      Så länge inte brännareän är äldre än 2år och mjukvaran "Firmware" är uppdaterad bör det fungera fint, men jag tror problemet ligger i att du kört +R istället för -R så prova det först...

går ej på Nya mario samt på Need for speed Ntsc
                      NTSC titlar slutar fungera efter Wii system mjukvara 4.0e och nyare...
                      Håll dig till PAL titlar... Kontrollera alla .iso filer med WiiBrickBlocker...

så vad är det för fel
                      det funkar ner man bränner ner för Game cub och Wii kan läsa det men det går ej med wii kontroller ,så är det nån som vet vilka kontrollers man kan använda för att spela gamecub i Wii consolen
                      MVH Malaga
                      Gamecubespel med Gamecubekontroller så klart, jag är osäker på om Classic controllerna fungerar med GC alls... Du har GC kontrollportar på maskinens ovansida ( den långa luckan o de fura runda hålen är GC kontrollportar, samma ställe som du sätter minneskorten
                      / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

tack

Hej och tack för svaren ,men hur kommer det sig att skivorna funkar just för GC spelen men inte för Wii spelen

Comment

Hej och tack för svaren ,men hur kommer det sig att skivorna funkar just för GC spelen men inte för Wii spelen
                          Två olika system... Gamecube hette konsolen innan Wii och genom emuleringen är den inte lika kinkig på PAL eller NTSC vad jag förstått.
                          Där frågar skivan bara maskinen om den kan spela spelet o om maskinen svarar "ja" så gör den det.
                          Wii har fler checkar...

Samma gäller för Nes-8bit eller 16bit xsamt 64bit genom Virtua Console.
                          Där körs allt i 60Hz vilket vissa tv-apparater genom Komponentvideo inte klarar av. Detta har diskuterats i en tråd jag startat som heter ( Virtua consolspel ) samt svaret jag fick från Nintendo och en workaround lösning ligger även där...
                          / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Vissa wii konsoller tar även DVD+R, men du rekomenderas använda DVD-R då detta brukar fungera som bäst... och Wii'n är kinkig vad gäller regioner efter 4.0x (beroende på hur du uppdaterat)
                            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                            Auto-Saved
                            Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                            x
                            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                            x
                            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                            Working...
                            X