Om detta är ditt första besök, se till och kika på vår
FAQ genom att klicka på
länken ovanför. För att kunna skriva inlägg måste du registrera
dig, klicka på länken för att fortsätta. För att börja läsa diskussioner välj det forum du är intresserad av i listan.
Du ska alltså i prompt gå till mappen där du packade upp det till.
Med hjälp av; cd <dir>
där <dir> är namn på mappen du ska in i, ska du ur en mapp skriver du cd.. (med två punkter). Hitta dig till "update mappen" som då är där du jälv packade upp RARfilen som sagt...
Sen skriva
filechop.exe xxx.iso 1459978240
där xxx.iso är namnet på den ISOfilen du vill använda(helst pal filen då du förmodligen sitter med en PAL consol)
Sen kommer den 6mb stora filen bli 1.4Gb, sedan är det bara att bränna i IMGburn.
Har brännt på:
lågkvalitetsskiva x 3 (fel när det verifierar i datorn)
TDK (ok när verifierar)
TUFFDISK -rw (ok när veriferar)
FUJIFILM -rw (fel när det verifierar i datorn)
men får barar error när jag kör i wiin, har brännt med imgburn och nero, ska jag ofra en verbarim skiva? Har bara 2 kvar..
Har laddat hem och bränt uppdateringen 1.9b. Och kört den i wiiet och allt är frid och fröjd.
Sen brände jag setup discen 1.3 och då började problemet.
Först brände jag pal versionen rätt av och fick då felmeddelande när jag satte den i wiiet.
Sen läste jag på och gjorde som man skulle - alltså körde filechop och meckade tills pal.iso var 1,4 gb eller hur det nu skulle vara och brände denna och satte den i wiiet.
Men få fortfarande ett meddelande där det står att jag skall ta ut skivan, stänga av konsollen och läsa i wiiets manual.
Vad gör jag för fel????
Arg!
Har testat med verbatim nu också, och när nero verifierar, men nej det fungerar inte. Gjorde om med filechop ochså och brännde igen med tuffdisc skiva, varför fungerar det inte?
Felmedelandet jag får: http://img529.imageshack.us/img529/4774/dsc00332qd7.jpg
Tyvär är ni inte ensamma testade filechopa den bränna den som image och inget verkar fungera.
Dock för att sprida lite ljus i mörkret så har den bootat en gång just efter att lödningarna var dit satta.
Ska fortsätta leka imorgon måste sova någon timme nu innan man ska upp.
Löste problemet för min del iaf. Ni kan ju testa att göra som jag gjorde....
Ladda hem wiikey base disc v1.2 för firmeware E3,0.
(Använd google)
Bränn ut den och stoppa in den i wiiet.
Sen fick jag upp wiikey meny och texten "please insert wiikey base disc". Då tog jag ut skivan och satte i config 1,3 skivan och då kom jag in i menyn och kunde göra mina ändringar.
P.S Det finns en mkt utförligare guide på consoles forum
Comment