Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur man uppdaterar sitt Wiikey till 1.9g [Bilder][Film]

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Han bekräftade att det var WiiD i den..

vad är det för något?:P Är det bra eller

Comment

Original inlägg av mill3r Visa Inlägg
      Han bekräftade att det var WiiD i den..

vad är det för något?:P Är det bra eller

Alltså denna guide är för Wiikey, inte Wiid som du har. Det är två helt olika chip. Denna uppdatering funkar inte för ditt chip tyvärr så det är därför det inte går så bra.
      PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
      PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
      PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

360 JTAG With 500 GB USB External Drive
      360 JTAG Backup Console
      360 JTAGable Console

Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Comment

Pemani

jaha, haha jag är lite efterbliven med sånthär, öhm vet du vart jag kan vända mig om jag vill kunna typ fixa så jag inte får error osv på SMG?

tacksi

Comment

Original inlägg av mill3r Visa Inlägg
          Pemani

jaha, haha jag är lite efterbliven med sånthär, öhm vet du vart jag kan vända mig om jag vill kunna typ fixa så jag inte får error osv på SMG?

tacksi
          Ska jag vara riktigt ärlig så tror jag nog tyvärr att du måste byta chip. Du kan själv läsa lite mer här på forumet om du söker på wiid.

Som du ser här:

http://wiidmod.com/

så uppdaterade dom sidan den 6:e April senast. Detta tyder väl tyvärr på att dom inte bryr sig om chippet så mkt längre och därför lär nog inga uppdateringar komma heller som gör det möjligt att spela SMG.
          PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
          PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
          PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

360 JTAG With 500 GB USB External Drive
          360 JTAG Backup Console
          360 JTAGable Console

Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Comment

Hej är inte så bra på det där med wii och chip men jag har iaf wiikey och vill uppdatera till 1.9g för att spela SMG. Problemet är att jag har bränt både 1.9b och 1.9g och testat men dom har inte kunnat läsas. Läste på något forum att img burn hade nån funktion så att .iso filerna blev 1.4gb stora så att wiiet lättare hittade skivan, hittar inte den funktionen i settings? kan nån snälla hjälpa mig innan jag blir galen?

och det där filechop.exe hittar jag inte heller, wiikeys sida är ju inte så levande..

edit: det löste sig, hittade en länk http://www.teambadattitude.co.uk/Wii....9gBootPAL.zip som gav mig den rätta filen att bränna
            Last edited by torstenn; 2007-12-27, 19:08.

Comment

Mitt problem är att img inte låter mig bränna uppdatering.. Måste man ha DVD-R?
              Misstänker detta då det inte har funkat med ngn DVD+R skiva än..

Elr gör jag ngt annat fel?

Måste gör ngt annat fel...
              img låter mig inte bränna filen på varken dvd+ eller -
              har testat med typ tre olika pal.iso filerpå ca 40 Mb och en 1,37 och kan inte bränna ngnting...

Antar att det inte är ngn idé att testa med CD skiva...
              Last edited by Jimboo_92; 2008-01-13, 16:44.

Comment

Hej. Varför såg jag inte denna tråd innan jag uppdaterade mitt Wii :-( Jag tryckte på eject knappen efter första 100% och INTE reset som man borde....min nöt. Så nu kan jag inte boota alls från några skivor, 1.9b eller Recovery....vad ska jag göra ?? Är en riktigt dummy i denna fråga :-(

Comment

tack för en ypperlig guide. Man hittar lätt rätt iso hos "pirate", sök på wiikey bara så kommer den upp. Allt funkade klockrent.

Comment

Hej!
                    Jag brännde 1.9g på en dvd skiva stoppade in det och startade uppdatering...efter par sekunder fick jag " Initialising drive...error!
                    ReadID failed.
                    Error reading disk...press any key to retry...

Nån annnan som har fåt samma felmeddelande eller har lösning till detta...Har Wiikey 2 chip har just installerat den och funkar bra tills jag kom till Super Mario Smash .

Glömmde säga att jag har uppdaterat Wii till 3.4 om det har någon betydelse
                    Last edited by Cyberbata; 2008-12-19, 00:45.

Comment

Original inlägg av Cyberbata Visa Inlägg
                      *TEXT*...Har Wiikey 2 chip...*TEXT*
                      Wiikey 1 uppdateringar så som 1,9g fungerar väl inte på Wiikey 2?

rätta mig om jag har fel någon..

Comment

Presis wiikey2 har egna uppdateringar....

Bjerlk

Comment

Grym Tråd med bra förklaring älska dom där [Notis]arna som du har laggt in (hjälpte mkt en trög skalle ) Nu fick du mej att få igång 3-4 spel som bara har legat å skräpat (nära att slängas med ) + att det har rullat igång med tankningen på nya utmaningar och mer tillbehörs köp
                          Tack än en gång Lilleolov för den här underbara tråden
                          Opps!! Wii dosan i TVen

Comment

Jag har läst igenom denna tråd och även googlat som en galning men får fan ingen lösning på mitt problem.

Jag lät er installera ett wiikey i min konsoll 2007-04-30 och körde på ett bra tag utan problem, sedan var det några spel jag skulle spela som inte fungerade pga gammal version av wiikey. Wii:t blev stående ett bra tag, lirade ett par gamla spel osv. Men nu tänkte jag att det var dags att ta tag i problemet och uppdatera chippet. Men problem uppstod givetvis.

Jag har följt en guide och bränt ut updateringen på två skivor. Provade först med en dvd-r i 2x hastighet och sedan en dvd+r i 2x hastighet. Kommer fram till screenen där det är tre "robotfigurer" i blått, grått och rött, och så står det Wiikey Update 1.9x

Initializing drive...
                            Reading firmware data...done.
                            Stopping drive...

Press A or reset to run TEST cycle
                            TESTING.. please wait......

ERROR: test failed!
                            check your connection and try again.

Vad kan jag göra åt detta? jag har läst runt på forum och folk verkar ha samma problem.

"try another disc", "your wiikey might be a clone" osv.

Vore tacksam för hjälp med detta.

Comment

Tja som du säger kan det ju vara "fel" på skivorna men du har ju testat 2 olika...

Det andra är att du KAN ju ha fått en wiikey clon när du installerade chippet. Om du inte gjorde det själv och är 100%igt säker på det....

Bjerlk

Comment

Eftersom jag både köpt chipet på psxcare och låtit dom installera det förutsätter jag att det inte är en klon? Annars får man ju lov att vara lite missnöjd.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X