Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Viktigt: Wii-key 1.9g brickning

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Viktigt: Wii-key 1.9g brickning

Är det sant att Super Mario Galaxy brickar Wii om man har Wiikey 1.9g och uppdatering 3.1E? Källa: http://wiikey19g.wordpress.com/2007/...9D/#comment-66

Jag har 3.1E och 1.9g på mitt wii. Installerade först 3.1E på Wii'et, sen super mario uppdateringen, sen wiikey't till 1.9. Works like a charm

Comment

Det ska väl endast bricka om man kör NTSC Mario i PAL maskin?
      Xbox [1.1] - Flashat
      Wii [3.4E] - Wiikey [1.9s]

Comment

Tydligen är det ju jävligt många maskiner som slutat läsa skivor helt (eller bara backuper i många fall) efter att man kört in 1.9g. Det märkliga är ju att det uppenbrarligen har funkat några dagar/veckor och sen helt plötsligt lagt ner. Man blir ju lite skeptisk när man hör sådant. Förhoppningsvis har dessa råkat ut för clonchip eller att det är dålig kod som går att åtgärda (det är ju trots allt en beta) så man slipper byta maskin/chip bara för detta.

Känns ju inte så skoj om wiikey.cn fortsätter ligga nere heller =/
        PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
        PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
        PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

360 JTAG With 500 GB USB External Drive
        360 JTAG Backup Console
        360 JTAGable Console

Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Comment

Original inlägg av pemani Visa Inlägg
          Tydligen är det ju jävligt många maskiner som slutat läsa skivor helt (eller bara backuper i många fall) efter att man kört in 1.9g. Det märkliga är ju att det uppenbrarligen har funkat några dagar/veckor och sen helt plötsligt lagt ner. Man blir ju lite skeptisk när man hör sådant. Förhoppningsvis har dessa råkat ut för clonchip eller att det är dålig kod som går att åtgärda (det är ju trots allt en beta) så man slipper byta maskin/chip bara för detta.

Känns ju inte så skoj om wiikey.cn fortsätter ligga nere heller =/
          Inte troligt att wiin skulle sluta läsa backuper efter ett tag pga av 1.9g. Inte hänt nån jag vet iaf.

Säkert handhavande fel. Folk som kör ntsc spel osv..

Comment

Original inlägg av mmjepp Visa Inlägg
            Inte troligt att wiin skulle sluta läsa backuper efter ett tag pga av 1.9g. Inte hänt nån jag vet iaf.

Säkert handhavande fel. Folk som kör ntsc spel osv..
            Kolla länken i första kommentaren så ser du att många har koll på vad dom gör också. Nåt skumt är det..

360 JTAG Backup Console
            360 JTAGable Console

Comment

Är det ingen här som fått poblem efter 1.9g uppdateringen? Min funkar bra än så länge men ju mer man läser desto mer säker blir man ju på att en vacker dag så kan den inte läsa backuper längre.

360 JTAG Backup Console
              360 JTAGable Console

Comment

......jo 1.9g installerar säkert en bomb som spränger wiikeyt så backuper slutar funka. Inte nog med att den installerar en bomb, bomben är dessutom slumpvis tidsinställd....

Comment

Jag har faktiskt börjat få problem med min Wii de senaste två veckorna. Jag har 1.9g och senaste wii-uppdateringen. Den har problem med att läsa både retail och backups. Får ofta meddelandet om att ett problem har uppstått och att jag ska starta om Wii'n. Riktigt tråkigt det tycker jag, och som sagt, det händer även på Retail-spel. Nu har jag inte spelat så mycket Wii den senaste veckan och jag kan komma med en uppdatering om ett tag.

För övrigt bränner jag endast mina spel på DVD-R-skivor i 4x om det påverkar något.

Comment

Uppdaterade mitt chip igår, så har hittills lirat 7 h SMG, ligger de någon funktion i updaten som gör att Wiiet låter mindre , för de gör mitt nu iallfall, el är de lugnet före stormen, innan det dör och vägrar å tillfredsställa spel nerven ... "Wiikey har sålt sin själ till Nintendo". - GAME Over

Comment

Jag har kört SMG på original ej bränt, har inte kört det på flera veckor men igår började min wii att surra högfrekvent såfort man stoppar i en skiva, original eller bränt spelar ingen roll. Wiiet är relativt nytt också. Jävligt irriterande, har som sagt inte kört smg på länge dock, däremot guitar heroes 3 original. Vet inte om det finns något samband. Dock rädd för att den ska pajja men jag har ju garanti som borde täcka upp felet kanske.

Comment

Original inlägg av mmjepp Visa Inlägg
                        ......jo 1.9g installerar säkert en bomb som spränger wiikeyt så backuper slutar funka. Inte nog med att den installerar en bomb, bomben är dessutom slumpvis tidsinställd....
                        Ja du verkar ju inte ha någon vidare koll.. Den första xboxen kunde man sabba med tiden med felaktig bios om du inte visste det. Ja hårdvarumässigt.

360 JTAG Backup Console
                        360 JTAGable Console

Comment

Jag har kört SMG på original ej bränt, har inte kört det på flera veckor men igår började min wii att surra högfrekvent såfort man stoppar i en skiva, original eller bränt spelar ingen roll. Wiiet är relativt nytt också. Jävligt irriterande, har som sagt inte kört smg på länge dock, däremot guitar heroes 3 original. Vet inte om det finns något samband. Dock rädd för att den ska pajja men jag har ju garanti som borde täcka upp felet kanske.
                          Har du testat ändra läshastigheten med configskivan? Kan kanske ha med det att göra.
                          sigpic

Comment

Mitt Chrome wii kan ej läsa backuper längre..
                            Bara orginal-spel , så wiikey måste vara rätt dött?

Comment

Original inlägg av BarrySWE Visa Inlägg
                              Mitt Chrome wii kan ej läsa backuper längre..
                              Bara orginal-spel , så wiikey måste vara rätt dött?
                              Läs inläggen i länken ovan. Nåt skumt är det med senaste uppdateringen. Jag vägrar tro att Wiikey chipen helt plöstsligt bara "dör" utan anledning. Och alla efter 1.9g uppdateringen. Vissa har ju tydligen fått det att funka genom att ta bort chipet och sedan löda dit det igen. Alt, köra GCOS varianten av Config disc 1.3 skivan (hackade).

360 JTAG Backup Console
                              360 JTAGable Console

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X