Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur veta om Wiikey fungerar?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hur veta om Wiikey fungerar?

Jag har installerat ett Wiikey men ännu inte lyckats få konsolen att läsa någon bränd skiva (t.ex. 1.9g-uppdateringen). Jag har förstått att det är väldigt kinkigt med rätt fabrikat och rätt brännare för att en bränd skiva skall funka. Jag vill ju gärna koncentrera mina ansträngningar på rätt problem så min fråga är:

Finns något sätt att bekräfta att Wiikeyn är rätt inkopplad utan att behöva läsa en bränd skiva?

så jättekinkigt är det väl inte, men vad använder du för skivor och hur hög hastighet bränner du i? Lödde du Wiikey direkt på moderkortet eller har du kablar mellan lödpunkterna och chippet? Det enda sättet att bekräfta att det fungerar är ju att läsa ett bränt spel, såvitt jag vet..

Comment

Original inlägg av DeJi Visa Inlägg
      så jättekinkigt är det väl inte, men vad använder du för skivor och hur hög hastighet bränner du i? Lödde du Wiikey direkt på moderkortet eller har du kablar mellan lödpunkterna och chippet? Det enda sättet att bekräfta att det fungerar är ju att läsa ett bränt spel, såvitt jag vet..
      Problemet är löst (dålig lödning).

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
      Auto-Saved
      Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
      x
      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
      x
      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
      Working...
      X