Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Wiikey Update 1.9s + Wiikey cfg 1.4 (beta)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Wiikey Update 1.9s + Wiikey cfg 1.4 (beta)

WiiKey Update 1.9x och Wiikey cfg 1.4 är under betatest.

Dev mode och Block updates verkar vara nya funktioner!

http://gbatemp.net/index.php?showtopic=79924
    Attached Files
    Last edited by Hansi; 2008-03-27, 15:56. Anledning: Lade till filerna för nerladdning /Hansi

finns nu att ladda ner från wiikey.cn, någon som vågar testa?

Comment

jag har och det funkar fint

Comment

Jag har installerat wiikey update 1,9s nu. Allt fungerar bra.
        XBOX
        X-ecuter 2.2 Lite
        X2_4983.06 Bios
        120GB HD
        SAMSUNG DVD

Wii 4.2E
        WiiKey 1.99 Beta firmware

Nintendo DSi XL
        M3i Zero

Nintendo 3DS

XBOX360
        Flashad Iextreme ??

Playstation 3

Comment

Jag lade till filerna för nerladdning till första inlägget.

Ta bara hem filerna du behöver, vanligtvis:

wiikey.1.9s.pal.rar (uppdatering av wiikey monterat i europeisk wii)
          cfg.1.9s.pal.rar (konfigurationsskiva för wiikey monterat i europeisk wii)
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Hur fungerar denna update blocker? Den måste ju fungera 100% om man ska lita på den. Ska man nu få börja bränna alla spel utan att bry sig om patcha isos?
            Xbox [1.1] - Flashat
            Wii [3.4E] - Wiikey [1.9s]

Comment

joellindgren men ändrar inställningen med config disc 1.9s om man ska låta wii:et uppdatera via skiva eller inte men vet ej om det är 100% säkert det käns i alla fall som det aldrig skulle kunna bli 100% säkert med ntsc och jap spelen

Comment

installerat och funkar fint här, har visserligen inte testat nåt spel än men Wiin hittar fortfarande skivorna. att testa nåt spel från fel region med en update på vågar jag dock inte. har någon dragit igång super smash bros utan att PPFa det först och lyckats utan att dra på sig dubbla news och weather channels?

Comment

Jag får ett problem cfg skivan.

Funkade fint med att uppdatera till S firmwaren. Men bränner cfg skivan på samma sätt. Som en DVD och 2X hastighet.

Testat på olika skivor, laddat ner den härifrån och från wiikey.cn sidan (PAL releasen)

men alltid samma fel
                  den hittar den, jag väljer skivan, den läser och så får jag upp:

An error has occured
                  Press the Eject Button, remove the
                  Game Disc, and turn the power off.
                  Please read the Wii operations manual
                  for more information.

Någon som har några tips...kommer nämligen ihåg att jag för förra firmware uppdateringen fick ladda ner en hemmameckad cfg skiva för att få det funkar. Dock inte sett någon post något om detta för denna releasen

Comment

Original inlägg av prodge64 Visa Inlägg
                    installerat och funkar fint här, har visserligen inte testat nåt spel än men Wiin hittar fortfarande skivorna. att testa nåt spel från fel region med en update på vågar jag dock inte.
                    Borde inte vara några problem. Är det en update på så hindrar väl funktionen bara updaten från att dra igång, eller är jag fel på det?

Original inlägg av SkalmanWii Visa Inlägg
                    Jag får ett problem cfg skivan.

Funkade fint med att uppdatera till S firmwaren. Men bränner cfg skivan på samma sätt. Som en DVD och 2X hastighet.

Testat på olika skivor, laddat ner den härifrån och från wiikey.cn sidan (PAL releasen)

men alltid samma fel
                    den hittar den, jag väljer skivan, den läser och så får jag upp:

An error has occured
                    Press the Eject Button, remove the
                    Game Disc, and turn the power off.
                    Please read the Wii operations manual
                    for more information.

Någon som har några tips...kommer nämligen ihåg att jag för förra firmware uppdateringen fick ladda ner en hemmameckad cfg skiva för att få det funkar. Dock inte sett någon post något om detta för denna releasen
                    Har du paddat cfg skivan så den blir 1,4 gb eller vad det är?
                    Jag glömmer alltid det själv.

Comment

Hmmm padda hur gör man det?

Comment

jag brände bara iso filerna med dvd-decrypter utan att ändra några inställningar och det gick hur bra som helst.

Comment

Man behöver inte padda nånting.

wiikey.1.9s ska vara runt 40mb
                          cfg.1.9.s ska vara runt 7.5mb

Filerna ska vara .iso

Jag brännde filerna rakt av med en varsin x4 i hastighet med verbatim, funkade direkt utan problem.
                          Army Of Two, Assassin's Creed, Battlefield Bad Company, Brother In Arms: Hells High Way, Conan, Dark Messiah Of Might And Magic - Elements, Dark Sector, Fight Night 3, Kane & Lynch: Dead Men, Lost Planet: Extreme Condition, Mirror's Edge, Prince Of Persia, Rayman Raving Rabbits, The Elder Scrolls IV Oblivion, Tom Clancy's EndWar

Current Game:

*Call Of Duty 5 - World At War*

Comment

Jag har paddat...till och med användt filechop för att se om det gjorde någon skillnad - dock så får jag samma problem.

Några bra förslag?

Comment

hadirajan, uppdateringen på super smash bros blockerades inte på något vis för mig. inte ens med Super.Smash.Bros.Brawl.WII.NTSC.TO.PAL.UPDATES.REM OVED.PPF.PATCH-iND konstigt nog... min Wii funkar visserligen som förut, bortsett från att den segar som fan efter att ha spelat spelet, men det är lugnt efter en omstart.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X