Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp med config 1.3.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hjälp med config 1.3.

HEj

Har wikey 1.9 g installerat samt E3.1 .(pal maskin)
    Väl här nar jag ska försöka ställa in med config skivan "region overdrife" - on så funkar allt bra tills nar jag ska spara inställningarna, för de sparas inte försökt upprepande gånger men alltid så är den på Off samt sa går drive Speed tillbaks till 6x från 3x.
    Kan inte fa igång någon ntsc skiva, men alla bräna Pal spel har fungerat fint.

Någon som haft samma problem, eller som kan hjälpa mig att lösa detta?

MVH

.
    Last edited by Vedde; 2008-03-26, 16:55.

Original inlägg av Vedde Visa Inlägg
    HEj

Har wikey 1.9 g installerat samt E3.1 .(pal maskin)
    Väl här nar jag ska försöka ställa in med config skivan "region overdrife" - on så funkar allt bra tills nar jag ska spara inställningarna, för de sparas inte försökt upprepande gånger men alltid så är den på Off samt sa går drive Speed tillbaks till 6x från 3x.
    Kan inte fa igång någon ntsc skiva, men alla bräna Pal spel har fungerat fint.

Någon som haft samma problem, eller som kan hjälpa mig att lösa detta?

MVH

.
    Dina inställningar sparas men du kan tyvärr inte se det.
    (pga en bugg i 1.9g så körs din Wii i X3 även om du sätter den på X6 fast det har inget med det andra jag skrev att göra)

Wiikey har även släppt en ny firmware 1.9s och en ny configdisk 1.4 som förhoppningsvis fixar dom problem som finns.
    Last edited by amerald; 2008-03-26, 17:42.

Comment

hm konstigt, for alla pal funkar men inte något Ntsc har flera spel som är köpta i kina, samt några man bränt själv men inget fungerar..

Comment

hm konstigt, for alla pal funkar men inte något Ntsc har flera spel som är köpta i kina, samt några man bränt själv men inget fungerar..
        Du kan ju alltid prova Freeloader.

Comment

funkar det när man har Chippat Wii, brickar man inte den då?

Comment

funkar det när man har Chippat Wii, brickar man inte den då?
            Du brickar din wii om du kör uppdateringarna som ligger på NTSC skivorna om du har en PAL wii.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X