Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Semi Bricked?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Semi Bricked?

Jag har fått ett lite mystiskt problem med min konsoll. Imorse när jag skulle lira lite så kunde mitt Wii inte läsa några skivor, inte backups, inte original och inte enns Wiikey CFG discen. Jag har 3.2E Firmwire samt Wiikey 1.9S, jag gjorde uppdateringarna för ett bra tag sen så jag förstår inte varför det plötsligt har blivit på det här viset. Allt fungerade prima igårkväll.

Är det så att Nintendo släppt någon liten update under natten som kan ha lurat till det? Någon som har något dylikt problem som har löst det?

Tacksam för svar

MvH
    GRiMA
    sigpic

Jag har inga problem. Om din Wii inte ens läser original längre så är det högst troligt ett avbrott någonstans, speciellt med tanke på att du senast pillade med nån uppdatering för "ett bra tag sen".

Comment

Edit: Jag har fått det att fungera nu, Körde Recoverydiscen och uppdaterade till 1.9S igen och så fungerade allt prima
      Last edited by Grima; 2008-05-04, 23:54.
      sigpic

Comment

Problem.

Original inlägg av Grima Visa Inlägg
        Edit: Jag har fått det att fungera nu, Körde Recoverydiscen och uppdaterade till 1.9S igen och så fungerade allt prima

Jag har samma problem, vart hittade du recovery skivan?
        Kan du beskriva exakt hur du gjorde för att få det att funka, liksom att du körde recovery sen wiikey updateen eller?

Comment

Jag har samma problem, vart hittade du recovery skivan?
          Kan du beskriva exakt hur du gjorde för att få det att funka, liksom att du körde recovery sen wiikey updateen eller?
          Jag tog hem recoveryskivan från wiikey.cn och körde in den. Det den gör är helt enkelt att den tar bort alla tidigare wiikeyupdateringar så det är som ett nymonterat chip. Sen körde jag bara updateskivorna efter det så var det nemas problemas efter det.
          sigpic

Comment

Semi brick

Jag lämna in min till han som hade chippat den, men han fick byta ut chippet och reklamera det. Vet inte vad som hade hänt med det. Men nu funkar allt kalas igen och inte haft nå problem.

Comment

Edit: Wrong section :/
              Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X