Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp! Får inget att funka!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hjälp! Får inget att funka!

Fick i ett wiikey chip för några dagar sedan och får inga brända spel att funka? Har testat mario galaxy o mario kart o när jag går in på skivan i wiit så så läser den spelet o man ser första bilden, sen när man går in på spelet bli de något error? typ error 001 eller nå? Så då tänkte jag att de kanske var wiikey som behövdes uppdateras men när jag brände ut den iso filen på skiva o stoppa in den i wiit så står den bara o tuggar o hittar inte skiva? Vad tror ni är problemet? Och så tänkte jag höra om man kan kolla någonstanns vilken version man har på wiikeyt?

tacksam för snabba o lätt förstårliga svar eftersom jag är nybörjare till wii.

Se till att bränna updaten för wiikey på en bra skiva och relativt låg hastighet... Verkar som updaten av wiikey är det som är problemet...

Kör på verbatim i 4x hastighet och se till att få updaten till att starta och genomföras...

Sen om problemet kvarstår så hör av dig igen...

Bjerlk

Comment

okej, tack för hjälpen. självklart fick jag slut på skivor så får testa när jag får nya. spelar de någon roll om de är + lr - skivor?

Comment

alla säger att man ska ha minus skivor. Jag köpte minus, men jag har en plus skivor som funkar.

Comment

okej! =)
          men nu har jag lyckats uppdatera wiikey iaf =) undrar nu vad ma använder wiikey cfk till? när jag går in på den skivan så står de bara restet console o då bläddrar man ki menyn, inget annat?

Comment

DVD R skivor

DVD-R skivor är mer lika "vanliga" DVD skivor därför är det att föredra DVD -R skivor istället för DVD +R skivor. På DVD läsare som inte har support för DVD-/+R skivor.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X