Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

WiiKey slutade fungera

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• WiiKey slutade fungera

Hej

Har chippat mitt Wii med WiiKey, det chippet som sitter på dvd-enheten.

Nu efter några månader så slutade mitt wii att läsa brända skivor.. Alla orginal fungerar, men de brända vägrar.. den visar att den inte känner igen skivan.

Någon som vet vad detta kan bero på?

Någon som vet vad detta kan bero på?
    Låter som du uppdaterat ditt firmwire till 3.3, det brukar skapa sådanna problem.
    sigpic

Comment

Firmware

Firmware på Consolen eller för chippet?

Comment

Consolen.
        sigpic

Comment

Jag har samma problem som AP84 har haft wiikey i ca ett år, har firmware 3.1e och 1.9g har inte vågat uppdatera pga att jag hade hört att det kunde skapa problem, någon som kan hjälpa?

Comment

Hur uppdaterar man ett wii till firmwire?
            Jag e lite ny när det gäller såna saker...

Comment

re

Går det att nedgradera fw på något vettigt sätt då eller är man körd

Comment

Original inlägg av Juurgen Visa Inlägg
                Går det att nedgradera fw på något vettigt sätt då eller är man körd
                om du kollar i denna tråden är det många som
                har fixat att nergradera och det är en bra guide skriven i tråden..
                http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=35061

Comment

Original inlägg av Narutikai Visa Inlägg
                  Hur uppdaterar man ett wii till firmwire?
                  Jag e lite ny när det gäller såna saker...
                  vilka nya spel har du till din region av konsollen?
                  stoppa i ett av dem eller fixa ett av de senaste i din region till konsollen
                  så ska du se att du får den senaste firmwire som behövs i ditt wii..

Comment

re

Så om jag nedgradera så kommer man inte kunna spela dom senaste spelen heller. Kanske är lika bra att dra in ett d2pro chip istället eller ?

Comment

man klarar sig bra på 3.2 firware:t ännu med de senaste spelen man behöver inte 3.3 än kan komma senare att man behöver de men då har det säkert hittats en bugg i 3.3 koden som chippen fixar.

Änsålänge har inget chip eller tillverkarna till dem lyckats
                      kringgå 3.3 firware:t utan man har fått köra homebrew som kan
                      eller har man haft tur med 3.3 firware:t att man haft en tidig konsoll och ett tidigt moderkort och dvdläsare i wiit så de inte har påverkats lika hårt som nyare serier av wiit..

Original inlägg av Juurgen Visa Inlägg
                      Så om jag nedgradera så kommer man inte kunna spela dom senaste spelen heller. Kanske är lika bra att dra in ett d2pro chip istället eller ?

Comment

Original inlägg av nimrath Visa Inlägg
                        vilka nya spel har du till din region av konsollen?
                        stoppa i ett av dem eller fixa ett av de senaste i din region till konsollen
                        så ska du se att du får den senaste firmwire som behövs i ditt wii..

Ja
                        g har ett wiikey till mitt Wii och har typ super smash bros och mariokart wii...kan firmwire skada ett wii?

Comment

Ja
                          g har ett wiikey till mitt Wii och har typ super smash bros och mariokart wii...kan firmwire skada ett wii?
                          mario kart så har du säkert firwire 3.2 till din region av konsollen kolla när du vill uppgradera vad som finns nytt på marknaden till din region och skaffa de så hänger ditt wii med i utvecklingen..
                          kör du en updatering för att få senast firwire till konsollen och blandar updateringar från olika regioner japan usa och europa (pal) så kan du skada ditt wii det kan brickas..

Comment

Original inlägg av nimrath Visa Inlägg
                            mario kart så har du säkert firwire 3.2 till din region av konsollen kolla när du vill uppgradera vad som finns nytt på marknaden till din region och skaffa de så hänger ditt wii med i utvecklingen..
                            kör du en updatering för att få senast firwire till konsollen och blandar updateringar från olika regioner japan usa och europa (pal) så kan du skada ditt wii det kan brickas..

Men det är gc-spel från japan...det kan väl inte skada?

Comment

Men det är gc-spel från japan...det kan väl inte skada?
                              nepp gamecube kan inte bricka/sabba konsollen
                              bara wii spel som upgraderar wiit då ska man inte blanda regioner pal,jap,usa
                              bara använda den region man har konsoll i..

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X