Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

.iso till .wii?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• .iso till .wii?

Jag har inte kollat om det här har blivit postat förut, så om det har det kan väll någon skicka en länk och admin kan väll deleta(swengelska FTW!) den här tråden? Hmph.
    Ok, så jag laddade ned en rom- eller det var iallafall vad jag trodde att det var.
    Turns out, det var bara en dump. Raw backup? Hur säge.. Ok, det är väll inte viktigt; vad som är viktigt är att efter att jag har convertat arkivet till .iso med imgburn(great program!) så kan BrickBlocker fortfarande inte läsa det. "Not a valid .wii file" eller något i den stilen. Hmm. Några förslag på program som konverterar .iso till .wii?

altså du behöver int ekonverta dina iso filer det enda jag göra är att extracka spelet med winrar sedan bränner jag spelet med image burn på skrivarhastigheten 2,4 och alla spel funkar hur bra som helst fast jag har 3.4 updaten

Comment

Re:re

Mjo, jag måste konvertera filen till .wii för att ta bort uppdateringen med BrickBlocker. Det är ett NTSC spel. Amerikansk...

EDIT:Basically, jag får det här medelandet när jag försöker använda Brickblocker på .iso filen som jag kompilerade med imgburn:
      *spelnamn*.iso is'nt a valid Wii ISO file !
      Och ja, mellanrummet mellan ordet file och utropstecknet fanns med också. lmao
      Last edited by ArcticPersian; 2008-12-31, 15:37.

Comment

okej jag skulle lättast bara köpa wiiloader programmet på det sättet kan man lira sina utländska spel och sedan stoppar man i wiiloader skivan i wiiet, men först måste du ha satt in ditt ntgc inna wiiloader skivan. Då bör det funka. Men jag rekmmenderar att inte ta bort nedgraderingar med brickblocker. Man kan nergradera sitt wii. Vilken version ligger du på måste jag veta innan?
        Last edited by johan99; 2008-12-31, 15:22.

Comment

Den nyaste, vad det nu är. Jag tror att det är 3.någonting? Nyaste iaf. för PAL.

Comment

ajdå 3.4 okey elller kolla lite snabbt i för säkerhertskull tack! Man kan se det längs upp i högra hörnet på settings Men antingen skulle jag nergradera wii eller fixa wiiloader perfekt för ntgc spel. Ligger själv på 3.4 och scrubbed relases funkar ej inte importspel heller.....
            Last edited by johan99; 2008-12-31, 15:33.

Comment

Yep, det är 3.4E(uropean?)

Comment

kolla en upp redigerade den lite

Comment

Så om jag har förstått korrekt fungerar wiiloader så här: jag lägger in ett NTSC spel i min PAL konsol och brickar den. Sedan lägger jag in en skiva med wiiloader och wiiloader "unbrickar" mitt Wii? Det låter lite väl mycket riskabelt. Hmph. Hur fungerar det för dig?
                  Har du någonsin fått problem med wiiloader eller så?

Comment

det prob är att jag har aldrig haft det här problemet men har sätt att folk gör såhär... men jag skulle vänta och göra det är men det är det lättaste sättet jag skulle googla och läsa om wiiloader

Comment

Hmm. Ja, googla kan man väll göra. Hur är det sen med att degradera Wii till en tidigare version så att jag inte behöver bricka mitt wii bara för att köra ett spel som inte fick över 8 av IGN? :P Fördelar/Nackdelar?

Comment

jag ska nedgrader mitt wii till 3.2 för då kan du fixa en trucha bugg som heter starfall men då måste man ha homebrew channel. Det är 1/100 att du brickar ditt wii på det här sättet men det är upp till oss. jag skulle nedgradera wiiet men jag tror att du får samma problem med dina ntgc spel. Men har du HBC= Homebrew channel

Comment

Nej, faktist inte. Jag tog faktist hem mitt chippade wii igår från psxcare så jag har inte hunnit att göra så mycket än. Kan man ladda ned spel från hbc bara sådär? Det låter ju mega intressant xD
                          Last edited by ArcticPersian; 2008-12-31, 15:52.

Comment

nej det är skit spel typ nintendo 64 spel och så men det är crap men jag kan hjälpa di att fixa hbc men det skulle vara lättare om du hade sjype eller så..

Comment

Skype? Jag har inte skype.. :/ Men jag gillar n64.. Eller, um. Ganska. Så det är som virtualconsole men free? Sweet. Ok, men nu är vi offtopic lol. Så; brickblocker fungerar inte om jag har v. 3.4 och även om jag brickar mitt wii så spelar det ingen roll för att jag kan använda wiiloader? Men då ställer jag frågan; varför oroar folk så mycket om att bricka sitt wii? För jag menar, om wiiloader fungerar så.. Och det gör tydligen det för att jag googlade wiiloader och japp. Hmph.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X